@sumshine, Ik reageer er verder niet meer op. Liep me er al een tijdje aan te irriteren en nu nog steeds. Fijn dat ze nu hulp gaat zoeken, maar geloof niet dat je van de 1 op andere dag ineens geheel kan omdraaien van negatief naar positief. De kriebels geeft ze me niet. Ik heb het idee dat ze maar wat roept en zelf niet eens door heeft wat ze roept. Gewoon aandacht trekken. Ze heeft alles wat andere heeft dan 10 keer erger. Ben er klaar mee. Ben benieuwd of alles goed is bij de gyn. Laat je het ff weten.
Hallo Dames, Voor aantal dames, bedankt voor de reactie. Ik had dvk ook gevraagd, kan het ook niet verklaren waarom ik gisterochtend 8,2 had na het ontbijt. Nu is de waarde wel goed. Vandaag 20 weken echo gehad, zo leuk en we weten het al wat het wordt. Spannend. Nuage gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje, geniet er heel veel van. En andere dames, geniet heel veel van, en sterkte komende tijd als het bijna moet. Ik geniet heerlijk volop. Tot horens.
wat ik me afvraag... ik zie dat heel veel dames een of ander vies drankje moeten drinken en dan 2 uur later weer moeten bloedprikken. Ik moest 2 weken terug ook glucose laten meten ivm overgewicht.. ik moest gewoon nuchter prikken en 2 uur na het ontbijt weer prikken, geen vies drankje ofzo! gelukkig.. Ik vraag me af hoe dat komt?
Normaal gesproken is de reden voor het drankje om een zekere hoeveelheid glucose in je bloed te krijgen. Maar ook testen zoals jij beschrijft worden volgens mij veel gedaan... Misschien als daar een afwijking in zit dat ze alsnog het drankje laten drinken... Ik vond de viesheid van het drankje overigens wel meevallen. Het smaakte naar citroen. Was wel erg zoet, maar niet zo erg als ik gedacht had...
Ik heb ook alleen een ontbijttest moeten doen. Kreeg dan wel voorgeschreven wát ik moest ontbijten. Reden hier was dat veel zwangere vrouwen misselijk worden van die GTT test en dus doen ze een ontbijtcurve zoals dat heet. Ik was er blij mee
Ik weet dat wel nog inderdaad. Ik was die week eigenlijk voor het eerst ook ziek geworden... Die nacht amper geslapen. Dan naar een prikpost gestuurd, waar ik deze test dus toch niet kon doen (terwijl ik het nog gevraagd had van te voren). Verder gestuurd naar het ziekenhuis... Dus al met al veel te lang niets in mijn maag gehad en daar kwam dan dat drankje overheen... Ik had net emesafene gekregen, maar zelfs dat mocht ik niet innemen... Ik mocht zelfs geen water drinken... wat was ik beroerd...(en chagrijnig!)
He meiden.. mag ik eens inbreken met een vraagje.. Ik moest vandaag een dagcurve laten prikken (nuchter, ontbijt, lunch) en daar kwam het volgende uit Nuchter: 4.8 Na ontbijt: 5.2 Na lunch: 4.8 Nu kreeg ik van mijn VK geen uitleg en van de prikmevrouw ook niet. Wat betekent dit?
Nee hoor, is super netjes. Betekend dat je alvleesklier alle glucose (suikers, koolhydraten) netjes kan verwerken. Dus voldoende insuline aanmaakt.
nuage gefeliciteerd met jullie meisje!!!en een mooie naam heeft ze! maar lekker genieten hier gaathet nu iets beter ons wonderke heeft nog een paar dagen weer in het zkh gelegen omdat ze niet genoedg dronk/drinkt...ze hebben het de hele tijd over sondevoeding gehad maar toen ze werd opgenomen kreeg ze van de ka het voordeel van de twijfel zeg maar en mocht het die s`nachts zelf nog proberen!en dit pakte goed uit!ze was voordat ze was opgenomen heel erg suf en ze was meer dan 10%af gevallen vanaf haar geboorte gewicht....ze heeft 4 dagen in het zkh gelegen....nog steeds gaan de flesjes niet leeg maar ze is wel helder en alert en ze heeft goede plaspampers!mijn suiker is helemaal op peil meidenik ben daar erg blij mee en ik had dat niet verwacht!ook de wond van de keizersnee geneest mooi en het vloeien is erg weinig nog! hoe gaat het met jullie meiden?
Hallo Zit inmiddels sinds gister aan de insuline. Heb wel een moeilijk weekend gehad. Wist afgelopen vrijdag al dat ik insuline zou krijgen. Gister bij de diabetes verpleegkundige geweest. Dus ja het weekend allemaal apen en beren gezien. De angst om in je buik te prikken. Maar dat zat meer tussen de oren. Ik voel het niet eens zo'n klein prikje. Ben alleen vandaag erg hyper kan ook van de schildklier komen. En heb wat meer last van huilbuien weet niet waar dit bij hoort denk de hormonen. Het prikken valt me reuze mee. Alleen 8 keer op een dag daar moet ik even mijn ritme in vinden. 4 keer insuline en 4 keer waarde prikken met het apparaatje. Donderdag heb ik weer contact met de diabetes verpleegkundige. Ben wel erg benieuwd hoe zwaar jullie kindjes waren rond de 26 weken? Hier is het kindje 1000 gram. Is gemiddeld geloof ik?
Hoi Dames, Weet niet of dit een "vast: groepje is. maar wil me graag aansluiten. afgelopen maandag te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb.. Heb vrijdag glucose drankje moeten doen en de waarde daaruit was 8.2.. dus eigenlijks niet dramatisch hoog, maar wel door te sturen naar de gyn. Gisteren naar het ziekenhuis, diabetes info met andere dames en toen door naar de gyn. Heb nu een meter en moet 4x daags prikken, om te zien wat de waardes zijn. Vanmorgen na het eten was het 8.0.. dus weer wat verhoogd. Verder steeds onder de 7.8 en bij nuchter maag had ik 4.6 dus netjes. Ik vind het eten erg moeilijk. durf amper meer iets te nemen.. Heb nu eerst een lijstje van de vorige dietiste uitgeprint, want daar staat alle producten op. heb verder alleen paar eet tips gehad.. Volgende week dinsdag moet ik naar de dietiste toe. Zijn hier mensen met eet tips? En andere kook en bak ideeen? Ook omdat ik in de vakantie speculaasjes wilde maken enz.. dat doe ik graag, maar weet niet zo goed hoe ik het voor mezelf dit kan aanpaken... Echt even het gevoel dat ik alles in moet leveren..En straks de feestdagen ook nog voor de deur.. Bij de gyn was alles goed. De baby doet het erg goed en zit op het gemiddelde voor dit termijn. dus heel veel tips enz zou erg fijn zijn. tnx dames
Volgens mij is iedereen welkom hier Qua dieettips: beperk de inname van koolhydraten tot zo'n 30 gram per maaltijd. Verspreid je eten, eet dus vaker kleinere beetjes. Suiker zoveel mogelijk vermijden. En vooral: probeer ook dingen uit. Ik kon bijvoorbeeld makkelijk veel meer koolhydraten eten. Patat, Mac, pizza, alles kon ik eten. Maat at ik suiker dan ging het mis. Zoek dus uit wat jouw lijf doet bij het eten van bepaalde dingen. Vergeet vooral niet dat je ook een hoop wel mag. Vlees, vis, mayonaise, groentes, kaas, boter, ei. Daar kun je rustig meer van eten dus je hoeft echt niet honger te lijden. Afvallen is sowieso niet de bedoeling! Laat alles rustig op je inwerken straks en dan komt het echt goed!
Ik word morgen ingeleid.....hopelijk mag ik daarna alles weer eten. Ik hoop dat ik kan slapen, ik ben wel erg zenuwachtig.
Spannend minniemouse. Tnx Rozeroos!! Op dit moment zijn de waardes onder de 7.8. Heb gisteren na het schrijven van me eerder berichtje even met meten en was 8.0 dus geen broodje jam voor me. Gisteravond aardappels, boomstammetje en sperziebonen en was keurig netjes. avond daar voor nasi met sate ook niks aan de hand.. Zaterdag is weer boodschappen dag en dan wil ik gewoon paar producten meenemen om dingen te testen. bijv patat. Ik wil nog wel kunnen genieten en snap best met mindere mate. Maar dan maar afwegingen maken.