Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Dank jullie wel! :)

Ik mag alles weer eten en drinken.
    Aangezien ik me best streng aan het dieet heb gehouden waren de metingen van E.lise erg goed.
    Om 16 uur de laatste meting als die ook goed is mogen we zo naar huis.:D

2. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Fijn minniemouse!! heerlijk!!

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

@minnie, Wat fijn dat de metingen zo goed zijn en dat jullie lekker naar huis kunnen.

@MWB, Eigelijk zou je gewoon je volkorenbrood moeten blijven eten volgens dieet. Voor mij betekend dat 2 sneetjes met vleeswaren of kaas. Als je glucosewaarde niet goed blijft van 2 sneetjes denk ik dat ze beter insuline kunnen starten of verhogen. Je moet gewoon normaal kunnen blijven eten.
    Anders bel of mail naar de diabetesverpleegkundige om het te overleggen.
    Insuline gebruik is echt niet het ergste. Zeker als je glucosewaardes uiteindelijk onder controle zijn en je "gewoon" volgens dieet kan eten zonder je druk te hoeven maken om hoge bloedglucose waar je zelf niets aan kan doen.
    Dan kan je om de 2uur iets eten en heb je ook geen trek de hele dag.

4. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Minnie: FELI met je dochter! Heerlijk meis! Fijn dat het zo goed is gegaan en dat je nu weer gewoon kunt eten!!!

mwb, als je de hele dag door op volkoren of brood reageert is het niet goed als het alleen smorgens is moet je kijken of je het kunt vervangen. Bij veeeeel zijn smorgens de waarden hoger.
    Zo heb ik ontdekt dat ik savonds alles kan en mag eten dus ook s noep, niks aan de hand...maar smorgens moet ik me echt in houden en ik kan dus niet tegen zoete drankjes oid.
    Zo heeft ieder zijn gebruiksaanwijzing, belangrijkste is wel dat je voldoende en goed moet kunnen blijven eten! Succes!!

Rozeroos, hoest met de insuline nu? goed ingesteld? Hoe vind je t?

5. Rozeroos

Alles gaat prima hier. Insuline is goed ingesteld en kan "normaal" eten. En soms zelfs nog iets extra. :O
    De baby word gehaald met een keizersnee op 25 oktober. De gyn heeft de datum toch eerder gezet dan 29 okt wat het eerst was. Vanwege de insuline gebruik vond hij dit toch veiliger.

Dus nog 13 daagjes en mijn beebje word eindelijk geboren. (als ze zich niet eerder aandient)

Sumshine ook alles goed met jou?

6. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik gebruik ook al insuline, maar ik 's ochtends hetzelfde als 's middags (2 sneden brood met kaas ) en een beker optimel, maar 's ochtends kom ik dus vaak uit tegen de 9 of er zelfs over heen (met 14eh insuline!) terwijl ik 's middags onder de 7 uitkom met 12eh insuline.

7. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    WOww Rozeroos wat is het nu aftellen voor jou! Wat fijn of niet? Nog minder dan 14 dagen ;) Heerlijk aant nestelen nog? Op zich ben je dan 39week zwanger toch? das niet heel vroeg voor iemand aan de insuline toch?
    Hier doen ze bij insuline niet langer dan 38 week en bij gewoon suiker niet langer dan 39 week.
    Ik hoef dus ongeveer max 4 week nog....Naja oorspronkelijk was t plan 38 week ook omdat mn bloeddruk hele poos te hoog is geweest, maar bloeddruk is aardig gezakt! (heel fijn) en ik voel me ook heel goed dus heb t weekje erbij gevraagd, in overleg is het dan tzt mogelijk..
    We zien t wel ;)

8. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    mwb, misschien kun je ook ander ontbijt kiezen?
    wat dacht je van eemn beschuit met kaas en een bakje yoghurt?
    Of 1 kracker en 1 boterham?
    Je kunt daar dus ook proberen mee te varieeren als je weet dat je dus op brood reageert. Je hoeft niet met brood te ontbijten, je hebt ook andere dingen.
    Ik zelf reageer bijvoorbeeld op ontbijtgranen (cruesli enzo) dat moet ik niet doen maar ik kan rustig 3 boterhammen smorgens op..Gek he? Het is dus ook even zoeken is naar mijn idee!

9. Rozeroos

@MWB, Wat vervelend dat je al zo'n grote hoeveelheid moet spuiten en dan nog te hoog zit. Misschien kan je opnieuw een afspraak maken met een dieetist om nogmaals te kijken wat je dan wel zou kunnen eten. Misschien is een fruitontbijt beter voor je met wat zuivel en dan smiddags brood.

@sumshine, Fijn dat je bloeddruk nu beter is. Is vast een hele geruststelling.
    Normaal met insulinegebruik halen ze de baby met week 38. Maar omdat ik een keizersnee krijg is het voor de longetjes van de baby beter om een weekje later te doen. Door weeen bij een normale bevalling rijpen de longetjes nog. En bij een keizersnee word de kleine zo uit de buik geplukt en is er een risico dat ze beademt zou moeten worden. En met een week later is dat risico veel kleiner.
    Wel is mijn bloeddruk de hele zwangerschap geweldig, ook voel ik het kindje prima en doet de baby het heel goed.
    Als opeens mijn glucosewaardes veranderen naar een laag bloedglucose en ik minder insuline nodig heb moet ik gelijk de gyn bellen en doen ze een spoedkeizersnee. En natuurlijk bij minder leven en andere dingen waar je voor belt.

10. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    owja rozeroos is ook zo!
    Hoe kan je glucosewaarde ineens gaan veranderen?
    Het komt nu iig wel dichtbij.
    25 oktober is ook een mooie datum ;) Heb je er al zin in? (gekke vraag) alles klaar..alles schoon?
    *nesteldrang?!* hihi
    en je lijstje klaar: wat te eten na de bevalling? hahaha...

11. Rozeroos

Glucosewaardes kunnen veranderen (ineens heel laag worden) doordat de placenta anders gaat reageren. Vandaar een duidelijk teken dat er iets is veranderd.

En ik zit de dagen echt af te tellen. Voel me ook minder lekker. Ben erg moe en heb veel pijn in me buik. Dus ben blij als het eindelijk zover is. Alles is zover klaar en nesteldrang heb ik niet echt, omdat alles klaar en schoon is. Mijn beebje is echt super wild vandaag en doet me behoorlijk pijn. Ook schopt ze steeds tegen mijn naalden aan en kan ik steeds moeilijker spuiten daardoor.
    En wat te eten na de bevalling dat lijstje ligt er zeker al. Waarschijnlijk hoef ik de eerste dag bijna niets omdat de darmen enzo weer opgang moeten komen. Maar daarna ik stuur echt iedereen om snoep, koek, taart en andere heerlijke dingen. :D

Lol, Ik heb me insuline naalden ookal uitgeteld in het doosje zitten. Op is op. whahahhahaha

12. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Spoannend Rozeroos, aftellen geblazen!
    Hoe was het bij de andere kinderen? was je toen ook op tijd of juist te laat? dat kan ook verschil maken toch?
    Hopelijk hoef je niet ang meer te spuiten.
    Zou je na de bevalling ook misschien nog even moeten spuiten? of ist direct over?

En moeten er vandaag nog meer meiden naar de internist oid ivm suikers?
    Ik heb over 2 week pas weer telefonische consult, verder hoef ik nog weinig gelukkig.
    22e groeiecho, even kijken hoe beeb het doet!
    Vind beeb wel wat rustiger, maar dat schijnt ook bij termijn te horen.

13. Rozeroos

Mijn bevalling van de oudste begon door weeen op 6-12-2000 en ze werd 9-12-2000 geboren.
    Daarna werd ik ingeleid met week42.
    Mijn 3de werd ik ook ingeleid met hoge bloeddruk met week42.
    En bij mijn zoon braken mijn vliezen 2 dagen voor uitrekende datum en is bevalling verder ingeleid dag voor uitrekende datum.

Maar mijn andere kids zijn uit mijn vorige relatie en misschien wil dat ook verschil maken. Mijn partner denkt dat ik een week verder ben dan dat ze me nu geven.

Voor de bevallinghoef ik niet te spuiten als ik niet eet. Mijn glucose word onder controle gehouden door infuus. Een uur na de bevalling van de placenta is als het goed is de diabetes verdwenen. Dus hoef ik niet meer te spuiten. Wel houden ze me glucose in de gaten en heb ik 6 weken na de bevalling een afspraak met de internist voor me schildklier en de diabetes. Blijkt mijn glucose na de bevalling nog niet goed te zijn dan kan het worden verholpen met 1 keer per dag langwerkende insuline spuiten worden verholpen. Dat moet zo ivm borstvoeding. Zou ik geen borstvoeding geven dan kan het met tabletten.
    Maar ik hoop dat na bevalling geen diabetes meer is en dat ik weer gewoon normaal verder kan.

En tijdens de keizersnee laat ik me gelijk steriliseren, dushopelijk word ik dan ook niet meer zwanger. Verder wil ik mijn leven wel proberen grotendeels zonder suiker en laag koolhydraten verder te gaan.

Sum, jou glucose netjes op peil? en spannend steeds zo'n groeiecho. hopelijk doet je kleine het prima en groeit het netjes zoals het hoort.

14. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    @Rozeroos

wauw heftig om je te laten sterriliseren.
    Zou voor mij misschien ook wel een optie zijn....ik wil dat dit onze laatste is en ik hoop dat het noooooit meer gaat kriebelen.:)

15. Rozeroos

Ik heb er echt al jaren over gedacht. Ik heb 4 kids uit een eerder huwelijk en krijg nu een kindje met mijn huidige partner.
    Omdat de zwangerschappen echt een aanslag op mijn lichaam is geweest is het voor mij beter om dat niet meer te willen. Ook straks met 5 kids is mijn huisje aardig vol.
    Anti conceptie is bij mij ook een drama. Heb behoorlijk last van de hormonen en koperspiraal wil ik niet.
    Mijn huidige partner krijgt dus met mij 1 kindje en ik wil hem niet gelijk zijn vruchtbaarheid ontnemen. We willen samen oud worden, maar je kan toch niet in de toekomst kijken.
    Vandaar dat ik deze keuze heb gemaakt. En ze maken het toch al open voor de keizersnee, dus waarom niet gelijk steriliseren. Dan heb ik geen extra herstel en is het in 1 keer geregeld.

Tegenwoordig doen ze het ook met essure. dat is een andere soort methode waardoor je niet onder narcose hoeft en ze via de vagina in de eileiders een dingetje plaatsen. Ook daar heb je weinig herstel van.

Minnie, Als je ook maar een klein beetje twijfel hebt zou ik het niet laten doen. Er is grote kans dat het nooit meer ongedaan gemaakt kan worden.

16. Rozeroos

17. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Deze lieve baby is via icsi gemaakt.
    Mijn man is al gesterriliseerd en daar hadden we spijt van.
    Maar ik zou graag bij mezelf willen dat de kriebels stoppen. Ik weet namelijk dat het goed is zo. Maar ja het begint steeds weer te kriebelen en dat wil ik niet meer.

18. Rozeroos

Vraag me af of de kriebels ooit stoppen. Er is niets mooiers dan een kindje krijgen en te mogen opvoeden tot een liefdevol volwassen persoon.

19. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Sterilisatie: als t zon aanslag is op je lijf en je al een groot gezin hebt denk ik dat het een goede keus kan zijn idd maar lijkt me zo ingrijpend. Heeft het dan geen gevolgen voor je verdere hormoonhuishouding ofzo?

minnie: je zult dan moeten onderzoeken waarom het dan zo gaat kriebelen en waarom je er "veel voor over hebt"om dan nog een kindje te krijgen. Als je man al gesterriliseerd is en je icsi wilt ondergaan betekend dat je op dat moment hemel en aarde zou willen bewgen toch? dat is dan een teken lijkt me dat het nog niet klaar is voor je en waarom het dan niet klaar is...is de vraag ;)
    Nu heb je iig zw.suiker gehad, dus een forse complicatie misschien weegt dat wel mee voor de volgende keer?

kreeg trouwens van een vriendin oude mama tijdschriften en las weer het artikel over die vrou met 3 kids wie een complicatie na de bevalling kreeg en waarbij ze de bm hebben verwijderd en die perse een 4e wil, draagmoederschap ging niet door en nu een bm transplantatiewil...
    sorry dit gaat mij echt te ver...maar ieder zijn keus en verlangen, maar wees dankbaar dat je drie gezonde kinderen hebt in die situatie en weet ook dat je nu eenmaal niet alles kunt plannen, zo is het leven, ik kreeg er iig kromme tenen van! haha..dat zegt wellicht wat over mij ;)

20. Rozeroos

sterilisatie is opzich geen aanslag op je lijf. Je eileiders worden afgebonden waardoor er geen eitje naar de baarmoeder kan. Verder word je wel ongesteld en doen je hormonen gewoon zoals normaal.
    Voor mij is het juist beter op deze manier. Door anti-conceptie met hormonen ging mijn lijf juist overstuur.

Een kinderwens kan ik niet over oordelen. Ik heb het grote geluk dat als ik een kindje wil dat ik er heel weinig moeite voor hoef te doen en weinig geduld hoef te hebben.
    Toch kan ik me voorstellen dat het verlangen naar nog een kindje ook heel groot kan zijn. En als je door omstandigheden niet meer zwanger kan raken dat je daar helemaal kapot van kan zijn en je iedere mogelijkheid aangrijpt om toch je doel te bereiken. Ik denk ook als je in zo'n proces komt dat je grenzen steeds verder uitsteld en steeds een stapje verder gaat.
    Dat die grote wens er is betekend niet dat een persoon niet gelukkig is en gezegend voelt met de kids die ze al heeft.

Mijn persoonlijke mening, Voor mij gaat een baarmoeder transplantatie ook te ver. Vooral omdat er veel mis aan kan gaan en je daardoor grote risico's neemt met je gezonde lichaam. Zeker als je al kids hebt, mis je dan veel van je kids voor een kinderwens waarvan je niet zeker weet of die ooit in vervulling zou gaan. Vandaar dat ik het zo dubbel vind.

Deel Deze Pagina