Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Als je geen baby kan krijgen en je verlangd er wel naar dan wordt het een obsessie.
    Ik zou tot het uiterste gegaan zijn.
    Bij ons is het gelukt. Ik ben zielsgelukkig en dat wil ik blijven.
    Ik heb 3 x icsi ondergaan dus 3 x een pijnlijke punctie.
    Alles had ik over om nog 1 keer zwanger te mogen zijn en 1 bevalling en nu een prachtige baby in de wieg.
    En nu hoop ik dat de kriebels stoppen.:)

2. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Rozeroos: 5 kids.. wel een gezellig boel, maar druk lijkt me ook. Succes met de laatste week. Zal even naar je link kijken;)

Innieminie: hoe gaat het met jullie?

Hier vannochtend rondje ziekenhuis: dietiste moest ik voor het eerst heen, maar was ook gelijk voor het laatst. Me eten is gewoon prima en me waardes zijn ook mooi. Daarna naar de internist: en ook hoef ik daar niet weer heen. Ziet er ook keurig uit. Tenzij ik moet gaan spuiten.. Maar zover is het lange na niet en dat gaat ook niet gebeuren..
    Mag best een keer pepernoten eten of iets maar dan iets anders laten staan.

net mailtje binnen van de diabetes vpl en moest zo door gaan wat het is allemaal prachtig!!!

Had vanmorgen ook controle bij de verloskundige en de baby doet het goed. Volgende week weer naar de gyn en de diabetesverpleegkundige!

3. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Mooi nieuws Spikkeltje, houden zo!
    Heel herkenbaar je verhaal. Ik zei ook gelijk: insuline gaat nooit niet gebeuren haha!

Helaas merk ik deze week dat mijn suiker toch ineens omhoog gaat dus ik moet mijn dieet aanscherpen (ik hoefde bijna geen eens op dieet, had echt keurige waarden) maar
    ik heb aardig wat 7ens deze week.
    Na ontbijt vanmorgen 7.7. mag 7.8. dus is nog wel goed maar randje (normaal zit ik rond de 6...)
    na middageten 7.3 (normaal zat ik rond de 5.5)
    Dus je ziet op t eind gaat ie toch ineens omhoog..zoals ze zeiden..
    Shit! Nou ja geen zoet beleg smorgens en misschien maar 1 boterham ipv 2 en uurtje later gewoon weer een boterham ofzo. even aankijken, blijkbaar heeft mn lijf t ietsjes zwaarder nu.
    Nog een paar weekjes mn best doen ;)

4. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Hoe verder je komt in je zwangerschap, des te lastiger is het voor je lichaam om de glucose te verwerken. Geloof dat je tot week 36 een stijging kan verwachten en daarna word het vaak weer makkelijker of juist helemaal zo dat zelfs de insuline geen resultaat meer geeft.
    Mijn waardes worden weer wat lager. Ik kan weer wat meer eten en wat zondigen, maar toch blijf ik de insuline gebruiken.
    Ook heb ik ontzettende trek bijna onhoudbaar. pppfff. Nog 9 daagjes en heb me kleintj in mijn armen.

@spikkeltje, Ja het is hier een gezellige drukte in huis. Gelukkig zijn ze wat groter en behoorlijk zelfstandig. Fijn dat je waardes zo netjes blijven. Hopelijk blijft het zo de rest van je zwangerschap.

@Sumshine, Ik zou het zoete beleg stoppen en vleeswaren of kaas ervoor in de plaats nemen. Ook zou ik gewoon 2 sneetjes volkoren blijven eten en om de 2 uur ongeveer 30-35 koolhydraten tot je nemen. Dus als je melk bij je brood neemt, kijk dan eventjes of je dat redt en of je dat niet beter een andere tijd kan nemen. Verder kan je beter niet minder gaan eten. Je hebt toch je voedingstoffen nodig. Dus als je het niet gaat redden met het dieet, dan is het niet anders. Het is niet jou schuld, je alvleesklier kan het gewoon niet meer bijbenen.

5. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Ik heb vanmorgen 1 bruie boterham met ham en 1 volkorn beschuit met hagelslag, even kijken hoe ik daar op reageer. (en een kop thee) over een half uurtje moet ik prikken. Kijken of dat mischien wel wil..Het is even vogelen en uitzoeken, zonder idd dat je te weinig binnen krijgt.

mn scores gister:
    nuchter 4.6
    na ontbijt 7.7. (mag tot 7.8 dus randje..)
    na lunch 7.3
    na avondeten 5.6 ( en eet dan rustig een zoet toetje na...)

Ik hoef nog steeds voor nu om de dag te prikken, maar ik doe vanmorgen even extra om te zien wat voor effect mijn wijziging in ontbijt heeft.

Ow en rozeroos: melk lust ik niet, getsie!
    Savonds kan ik trouwens b est een potje snoepen ofzo, heb gisteravond heerlijk genoten van een paar stukjes chocolade, daar heb ik totaal geen last oid van. Gelukkig maar, maakt het toch iets goed int vooruitzicht...haha!

6. Rozeroos

Ik wil ook een broodje met hagelslag of een stuk chocolaaaaa.

.......*zet weer eens op het lijstje*....... zucht!:(

Mijn trek is nog steeds onhoudbaar. Kan werkelijk alles naar binnen proppen. Hou me nog steeds netjes aan het dieet....
    Maar sinds 3 dagen zit ik ook steeds op het toilet. Lijkt wel of me stofwisseling is versneld. Sommige voeding wat ik erin stop word niet eens zoals normaal verwerkt :$.
    Ook blijf ik kramperig, maar niet goed genoeg dat je zegt, de bevalling begint of het doet nu erg zeer. Vind het een beetje vaag allemaal.

Morgen rondleiding over de kraamafdeling en afspraak bij de anesthesioloog. Vrijdag de laatste afspraak bij de gyn en dan word ik woensdagavond opgenomen en de volgende ochtend de keizersnee. Spannend!!!!

En morgen de 18de en vrijdag de 19de zijn mijn dochters ook nog jarig. Morgen gaan mijn kids met opa en oma naar de efteling en vrijdag vieren we hun verjaardag ook bij opa en oma. Daardoor blijft het hier rustig. Na deze dagen mag de baby komen wanneer ze wil.:D

7. Rozeroos

@sumshine, Melk is idd echt niet lekker. Ik drink het ook niet. Daarom neem ik optimel limoen. Vind ik heerlijk. En 'savonds tegen uurtje of 8 eet ik een schaaltje bolletjes bananenvla, echt super lekker.

8. Frie80

Frie80 Lid

2 okt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo hier weer met Frie80,

Ik voel een beetje grieperig.
    Hoesten, oorpijn en moe zijn.
    Insuline gespoten.
    Ik neem zoals gewoon dagelijks ochtend yoghurt met keloggs en beetje zoetstof.
    Net bloedsuiker geprikt, kwam 8,0 uit.
    Ik moet toch eten denk ik, al heb ik geen zin in.
    Kan dat invloed hebben omdat ik me beetje niet lekker voel?

Als jullie ziek en griep zijn hoe gaat dat bij jullie, qua insuline(bij sommigen), bloedsuiker waarde.

Alvast bedankt.

Groetjes, Frie.

9. Rozeroos

Ik heb gelukkig geen griep gehad tijdens mijn zwangerschap, maar weet wel dat je waardes aardig verstoort kunnen raken als je lichaam onder stress staat. Dus ook bij ziekte.
    Bedenk wel als je kortwerkende insuline gebruikt na de maaltijd dat als je niet eet je ook niet hoef te spuiten.

Als je twijfelt aan je waardes neem dan contact op met de diabetesverpleegkundige. Die kunnen je het allemaal netjes uitleggen.

10. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik ben hardstikke verkouden en volgens de dvpl heeft dat heel veel invloed op de waardes... Ik hoop er dan ook snel overheen te zijn... Mijn ochtendswaardes zijn nog steeds te hoog. De rest van de dag geen problemen...

11. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Vervelend al die grieperige meiden, t gaat ook zo rond!

Hier ging t ontbijt goed 6.7 na ontbijt dus 1 broodje hartig en 1 beschuitje zoet kan! Gelukkig!
    heb wel steeds dat ik na t eten )bijna 2u) erna helemaal wit wegtrek, vette honger heb zweterig etc. Gisteren had ik dat ook vandaag ook weer. Volgens mij is t iets nieuws...gaat mn lijf keihard aant werk en heb ik vervolgens te laag suiker ofzo.
    net lekker fruit gegeten met mn dochter en voel me nu iets beter!
    Al lijkt een beker warme chocolademelk me ook wel errug lekker...met slagroom mmmm hahaha (keep dreaming)

Rozeroos: je waarden lijken dan idd verstoord als je steeds meer honger hebt of niet? moet je dan niet ff contact opnemen?

12. spikkeltje

MwB: beterschap!

Rozeroos: een hele agenda nog voor je bevalling. Leuk dat je kids morgen met opa en oma naar de efteling gaan. Spannend hoor verder met bevallen!!

Hoeveel koolhydraten mag je hebben op een dag trouwens. Had je linkje even uitgeprint.. haha was niet even.. pagina of 37... Maar wel mooi zo'n overzicht.
    Dan heb je er beter zicht op.

Gisteravond chocoladeletter gehad....ow had daar zo zin, al een paar dagen...Werd ik maandag ook nog door anderen lekker gemaakt met chocolade...grrrr kon het gisteren even niet meer tegenhouden.. oe ht smaakte heerlijk.. Sorry als ik nu iemand anders de water in de mond doe lopen....

13. spikkeltje

oe sunshine.. dat lijkt mij ook wel wat chocolademelk met slagroom...hmmm....

gisteren waren we bij de supermarkt en zag daar een grote bak chocoladeijs zei tegen me partner.. wanneer ik ben bevallen. ga jij dat even halen voor me;) hihihi

14. Rozeroos

Er word aangeraden door de dieetist om tussen de 30 tot 40 koolhydraten per maaltijd te nemen. En dan om de 2 a 3 uur een maaltijdje te nemen.
    Maar het is erg verschillend per persoon wat je wel en niet kan hebben.

@Sumshine, Mijn glucosewaardes zijn niet verstoord. Maar denk misschine me schildklier dat ie sneller werkt dan normaal. Na de bevalling moet ik toch die schildkliermedicatie minderen volgens de internist. Voor een weekje zou het vast niet erg zijn.

15. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hier moet ik niet boven de 75 koolhydraten uitkomen volgens dieetist, want daar heb ik op gereageerd met de gtt.
    Zo zie je maar tis overal anders.
    Ik red het normaal aardig moet ik zeggen *(gelukkig)

en ik wil ook een chocoladeletter...vanavond misschien maar ff! hihi

16. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Wauw! 75! Dat is echt veel! Ik mocht per maaltijd er niet meer dan 38 hebben...

Ik heb in overleg besloten om door te gaan met het koolhydraatspreidend dieet. Ik ben er in de zwangerschap 10 kg door afgevallen. (Leuke bijkomstigheid) dus ik ga verder.
    Kom dus als jullie het niet erg vinden regelmatig even buurten ;)

17. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Goeie zaak die 10kg eraf hihi. Misschien de rest nu ook wel?

Het drankje is namelijk 75 koolhydraten en daar heb ik op gereageerd dus je weet zeker als ik boven de 75 uitkom ik weer ga reageren.

18. spikkeltje

slik. net geprikt..word geen kipfilet met soort van gesmoltenkaas en ham voor mij.. was te hoog...hmmmm baaaaaal

19. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Huh spikkeltje wat had je er bij dan? Kipfilet, kaas en kam zijn niet veel koolhydraten dacht ik.
    Wat zat er nog meer bij?
    Vervelend meis! (was t wel lekker????????????)

20. spikkeltje

had verder gewoon aardappels en bloemkool. Maar komen er net achter dat ik ook appelmoes heb gegeten. Dus misschien combi van..Zal morgen nog eens kijken. heb nog stukje vlees voor me zoontje voor morgenavond eens zien wat er nog meer door zit.

Voel me wel effe raar
    heb net weer gemeten (dus uur na die tijd) en zit nu op 8 (was 15) Heb verder helemaal geen rare dingen gehad vandaag..Net als altijd.. Dus snap er niks van...De rest van de dag ook prima waardes vandaag..

Ja was wel lekker.. nou ja morgen weer een dag..

Deel Deze Pagina