spikkeltje wat hebben zej e naar behandeld daar int ziekenhuis! Ik ben juist blij met ons ziekenhuis, ik heb er eerst zelf ook voor gekozen om daar te bevallen, nu moet ik wel maar meer omdat het zo vertrouwd voelde.... Esvre: dat is een laag suiker als je je niet vervelend voelt is er niks aan de hand hoor, zeker geen suikerziekte lijkt mij! @omgeving: mijn schoonfamilie reageerde met dat ze t wel hadden verwacht daar ik oovergewicht heb (ben geen tientonner ofzo maar zij zijn erg petite en ik ben klein en van mijzelf ong. 80kg) Dat deed wel erg zeer. Ook de internist is nogal scherp en is erg rigoreus met zijn adviezen maar ik luister meer naar de dieet verpleegkundigen, zij zien meer t menselijke (t zwangere ook!) en idd je mag best eens snoepen maar laat dan wat of kijk wat je aankunt wanneer...
Wat je goed in je hoofd moet houden is dat iedere keer dat jij door jouw eten een te hoge suikerwaarde creëert jouw kindje dus te veel glucose binnen krijgt van jou. De alvleesklier van je kindje kan dit wel verwerken (in tegenstelling tot de jouwe) en hierdoor wordt je kindje te dik/groot. Dit hoge glucose niveau heeft vele gevolgen. Voor je kindje houdt dit in dat de alvleesklier nu al harder moet werken. Als hij dit na geboorte blijft doen heeft je kindje al snel een te laag suikergehalte en moet dus langer blijven in het ziekenhuis, heeft hypo's en moet verplicht bijgevoed worden. Ook zorgt het voor een slechtere rijping van de longetjes. Zo nu en dan zondigen heeft dus echt gevolgen en ik zou het niet te licht opvatten. Alles waardoor je glucose niet verhoogd raakt zie ik niet als zondigen. Dus als jij wat pepernoten eet en verder niks en een uur later zit je nog onder de 7,8 is er geen probleem. Maar ga je er wel overheen, dan zou ik dat dus nooit meer doen. Bewust een hoger glucose creëren is het echt niet waard. Denk daarbij ook aan jezelf. Want hoe meer jij je eigen alvleesklier over de zeik brengt (even plastisch uitgedrukt haha) hoe groter de kans dat je straks echt diabetes hebt.
Kan zeker met de suiker te maken hebben, kan een hypo zijn, of een pseudohypo (stom lichaam wat je steeds weer voor de gek houdt!) Gewoon even bloedsuiker meten, is het onder de 3,8 dan kun je het beste wat eten...
Daarom is mij ook verteld. dat als ik pepernoten wil eten. ik iets anders moet laten staan. Dus wil ik bijv in sinterklaasweekend pepernoten eten dan eet ik 1 broodje of 2 minder.. Maar heb al aantal recepten gevonden voor zelf pepernoten maken en diabetes hebben..Dus ga dat eens proberen te maken.. En ik neem dit niet licht op, alles het beste voor je kind en jezelf..Maar soms kun je, zoals ze bij mij zeiden best dingen compenseren met elkaar...
Oh ik bedoelde niet te zeggen dat je het licht opnam hoor! Maar omdat ik las dat "iedereen wel eens zondigt" moest ik toch ff reageren maar als je het dus zo doet dat je glucose laag blijft dan zie ik het dus niet als zondigen. Jij mag alles eten zolang die waarde maar goed blijft
Snapte ik dat je het algemeen bedoelde.. wilde gewoon even reageren.. Weet nu dat ik zeker geen appelmoes meer kan eten..Daar schiet ie van omhoog.. balen
Ik baal nu het meest van de onzekerheid, heb al het een en ander gelezen, maar vind het irritant dat ik nu nog niet kan prikken. Heb geen idee hoe mijn waardes overdag zijn en straks maak ik me voor niets zo'n zorgen. Kan wel janken hierom.... Van wie hebben jullie de spullen gekregen voor het prikken etc...
@ teetie; Bij mij belde de gynaecoloog me zelfs in de weekend op met het nieuws over zwangerschapsdiabetes, en had een paar dagen later allemaal afspraken staan. Snap niet waarom jij zolang moet wachten. Heb je gebeld om te kijken of je eerder heen mag? Ik denk niet dat je voor niets zorgen maakt. Want nu probeer je wat aan de hand van wat je hier leest, terwijl je nog geen begeleiding hebt en zelf niet kan controleren zodat je je voedingspatroon zodanig aanpassen om de waarden laag te houden. De spullen voor het prikken heb ik van de diabetesverpleegkundige gekregen. Deze geeft hierover ook uitleg. Ik zou er achteraan gaan en de afspraak laten verschuiven.
Teetie, Probeer nu gewoon te kijken hoe je manier van eten eruit ziet. Waar je suiker gebruikt en welke dingen je het beste kan vervangen of weglaten. zorg er ook voor dat je voldoende binnenkrijgt zoals melkprodukten, granen, groente en fruit. Ik denk als je nu rustig probeert om suikers uit te sluiten en koolhydraten te verminderen dat je al een heel eind opweg bent. Straks bellen of bepaalde afspraken eerder kunnen.
Goeiemorgen, Teetie, idd koolhydraten - suikers minderen kan nooit kwaad dus om daar al mee te beginnen, is niet gek. Je suiker test was oo niet REUZE hoog dus nog geen reden om helemaal in paniek te zijn hoor. Je mag 7.8 scoren en jij hebt een 8.2 gescoord toch? Dat is ietsje er over heen! Vaak zie je dat per week / tijd de suikers omhoog gaan dus later in je zwangerschap, nu gewoon opletten op je eten en je krijgt straks vanzelf uitleg van je dieetvplk en een metertje om te meten. Ik wist ook pas een week later dat ik verkeerd had getest op de gtt, maar toen het eenmaal bekend was moest ik wel gelijk naar de dieetverpleegkundige en een dag later naar de internist. Dus werd wel gelijk gezien en gehoord. Hoe ist met jou Rozeroos? Is suiker nog steeds aan de lage kant?
Vandaag zijn me suikers weer aan de hoge kant. Zelfs me nuchtere suiker was hoger dan normaal. Word ontzettend moe van die schommelingen. Ook begon mijn dag vandaag met een huilbui om helemaal niets. Zometeen naar de gyn. En nog 6 daagjes doorkomen. pppffff
succes bij de gyn rozeroos!!! We loodsen je de laatste 6 dagen wel door heen. lijkt me langmatig lang voelen.
Net het ziekenhuis gebeld en ik kan toch eerder terecht. Woe de 24e. Dat is 1,5 week eerder!!!! Nu maar weer verder uitvogelen wat ik wel en niet kan eten. Waarom heb je op dat soort momenten zo'n trek in de reep chocolade.... Lopen jullie nu allemaal in het ziekenhuis of ook weer bij de verloskundige?
Alles was weer oke bij de gyn. De internist heeft een heel plan uitgeschreven voor de keizersnee. Vandaar dat ik de avond van te voren word opgenomen en krijg ik smorgens vroeg een infuus met glucose en insuline om de suikers goed te houden. Volgens de gyn moest ik maandagnacht maar spontaan gaan bevallen, want dan had hij dienst in de ok.
Teetie, Wat fijn dat je eerder terrecht kan. Als het goed gaat met dieet en je suikers blijven netjes kan je bij je vk blijven en krijg je groeiecho's bij een gyn. Als je waardes meer schommelen, insuline nodig hebt of je kindje moet beter in de gaten worden gehouden dan blijf je bij de gyn.
Ik hoop dat ik de gyn nog kan uitstellen tot 36 weken. Ik heb 2 keizersnedes gehad en moet dus toch over naar het zh, maar heb een hekel aan al dat heen en weer gereis.
Ik loop bij de vk en bij de gyn. Ik doe heel hard me best om bij de vk te blijven. Fijn dat je eerder terecht kan. Owen die chocolademoment ken ik hahaha..vooral nu allemaal chocoletters in de winkel liggen. Fijn dat alles goed was rozeroos.
chocolade...hier ook zin in! jummie! @hier bij de gyn maar dat was ik al. @Rozeroos, fijn dat alles goed was meis! Ik hoop dat je snel mag bevallen meissie!!! Duimen draaien!
Dat wisselt nogal per ziekenhuis, want ik heb alles met dieet gedaan en heb mijn vk nooit meer gezien. Moest meteen bij de gyn blijven.