spannend purple!! Had gisteren zelf controle en alles weer prima!! baby doet het goed, waardes zijn ze tevreden over. Dus beter kan het niet. Gewoon zo door gaan. Hopen dat ik het zo kan rekken aan de bevalling zonder insuline. Een vraagje. Groeien jullie zelf ook veel nu er diabetes is ontdekt?? ik ben in totaal 8 kilo gegroeit. En ik hoorde van een kennis, dat haar vriendin met zwangerschapsdiabetes, echt rchting 25 kilo ging en dat er bij hoorde als je diabetes hebt.. maar zelf had ik zoiets.. een zal veel groeien en de ander niet....
Ja ik spuit wel veel maar dat komt vooral omdat ik eigenlijk al diabetes had natuurlijk.. Ik ben nu ongeveer 17 kilo aangekomen.. maar denk dat dat idd per person verschilt hoor! Ik word volgende week maandag ingeleid.. vanmorgen controle gehad en had 'al' 2cm ontsluiting.. ze heeft nog iets gedaan dat het een beetje word opgerekt. Dus kan zijn dat het deze week nog gebeurd.. ik hoop het! Worden jullie nu ook eerder ingeleid of dat niet?
spannend purple.. hoop dat de baby gewoon eerder denkt nu kom ik er aan. Ze hebben wel gezegd dat ik ingeleid word, maar ja ik heb zoiets wacht eerst nog even af.. voor dat jullie iets beslissen. Daar maak je mensen alleen maar angstig mee. je kan niet met week 28 al zeggen, je wordt ingeleid, je weet niet hoe de laatste weken ontwikkelen. ben nu inmiddels 32~3 en de baby doet het prima. ik doe het goed.. Dus ik hoop dat het niet hoeft.. gewoon lekker spontaan...lijkt mij ook niks dat inleiden.. succes met de laatste week!!
Bij mij is vorige week gezegd dat ik uiterlijk met 40 weken ingeleid zou worden... De vorige arts zei echter ook dat ik waarschijnlijk zeker een keizersnee zou krijgen, maar deze arts wist niet waar hij dat op gebaseerd zou hebben... Ik ben overigens tot nu tot 5,5 kilo afgevallen, terwijl de kleine wel gewoon op schema ligt/groeit... Was vorige week donderdag 462 gram... (geschat). Ik weeg nu steeds dingen af om te kijken hoeveel dat dat eigenlijk is, want ik ben vergeten te vragen hoe groot ze dan is...
hoi meiden ik heb een vraagje aan jullie. wat moet je glucose waarde nou zijn nuchter?? ik had gister ochtend een uur na een broodje en glas drinken 7.7 ik moet morgen weer even kijken maar dan nuchter. wat moet de waarde dan zijn. gister voor het eten was het 4.3 en 3 uurtjes na het avond eten was het 5.5
Ik heb voor mijn nuchterwaarde eigenlijk geen richtlijn meegekregen, maar anderhalf uur na het eten moet het onder de 7 zijn.
dankje wel dames. een uur na het eten 7.7 was dus aan de hoge kant. en als je 3 uur na het eten meet is het dan al weer gedaald omdat ze aanraden 1.5 na eten.
ik moet een uur na het eten prikken. Volgens mij verschilt het ook per ziekenhus zeg maar. Lees op internet ook andere richtlijnen. 7.7 is voor mijn nog netjes.. omdat ik niet hoger mag dan 7.8. Heb soms een 8.4 ook hier doen ze niet moeilijk om, omdat het af en toe is en ze zeiden ook als het echt elke dag elke maaltijd boven de 10 dan is het echt ingrijpen et insuline spuiten.. gelukkig niet echt gehad 1 keer maar dat kwam van de appelmoes..
Spikkeltje, bedankt voor de recepten! Ik heb inmiddels via internet ook van alles gevonden wat ik eens lekker uit wil gaan proberen. Als streefwaarden heb ik ook < 5.3 nuchter meegekregen en 1 uur na het eten onder de 7.8 Qua gewicht ben ik (nog) niet superveel aangekomen. Ik woog aan het begin van de zwangerschap 63 kilo. Vorige week was het nog net geen 70 kilo en nu ben ik weer een halve kilo lichter, dat zal vast komen door het koolhydraatarme eten. Maar ik moet nog zo'n 11 weken (als ze me helemaal door laten lopen tot 40) en de baby schijnt vanaf nu 3x zo zwaar te worden. Dus wie weet wat mij nog te wachten staat aan gewichtstoename .
succes met de recepten witje!! Ik ben nu in totaal 8 kilo gegroeid en moet nog 7 weken (ietsje meer) de baby is nog steeds prima in groei.. Maak me ook niet zorgen dat het een grote baby wordt, denk gewoon rond gemiddeld..
Hoi Dames, Met mij gaat alles goed. Even een vraagje, Vanmorgen heb ik dagcurve gemaild naar dbv. En omdat het bij ontbijt af en toe hoog sloeg en bij lunch en bij het avondeten ging goed met insuline spuiten. Nu moet ik bij het ontbijt 8eh en bij lunch/avondeten 6eh insuline spuiten. Al merk ik niet dat het verschil is, denk ik, of wel? Heeft iemand dit ervaring mee? Ben gewoon benieuwd naar. Verder alles goed met jullie? en diegenen die al is bevallen van de kleine paar weken geleden, maken het ook alles goed? Groetjes, Frie80
Ik heb ook in de ochtend veel meer nodig (zit nu op 27 eh) dan bij de lunch (14eh) of bij het avondeten (8eh). Volgens de dietiste en de diabetesverpleegkundige wordt dit met name veroorzaakt door je hormonen, die 's ochtends (iig bij mij) dus veel actiever zijn en de werking van de alvleeskleer (die normaal gesproken insuline produceert) belemmert... Lijkt mij dus helemaal niet zo gek dat er verschil zit tussen ochtend en andere momenten. En die eenheden bij de lunch en het avondeten zullen er bij jou dan mogelijk voor zorgen dat je de rest van de dag ook wat beter (makkelijker onder de norm) zit.
Zeker erg rustig. Met mijn waarden gaat het nu wel goed. Spuit voor ontbijt 15eh lunch ook 15 avondeten nog niks maar voor de nacht 14eh langwerkende insuline. Nu zit ik gelukkig ook nuchter weer goed. Wel heb ik 5 dec. een groeiecho gehad en ons kindje ligt 3 weken voor op de groei........ een flinkerd dus, aankomende donderdag weer groeiecho.
spannend. Hier hoef ik in vervolg 2 dagen alleen na het avond meten en dan 1 dag de hele dag meten. De baby buikje lopt een week voor en baby zal met week 38, 8 pond geschat worden. Er is nu sprake van inleiden..Weet zelf niet echt wat ik wil en verstandig is. Als het inleiden wordt, wil ik dat ze me vliezen breken en dan eerst afwachten of het zelf op gang komt...maar dinsdag heb ik weer een gesprek... we zullen zien...
Hier gaat alles goed, ik krijg na de kerst een groeiecho, dus ik ben benieuwd, maar de suiker lijkt iig onder controle... Toch een fijn gevoel. Ik ben wel meer moeten gaan spuiten 's ochtends, maar dat komt omdat ik meer moest gaan eten van de dietiste... Toch kom ik nog steeds niet echt aan, nu 6,5 kilo minder dan voor ik zwanger werd...
Bij het ziekenhuis waar in onder controle sta wordt er als je insuline moet spuiten standaard met 38 weken ingeleid....... Er wordt daar gezegd dat die laatste 2 weken, zoveel kans heb op complicaties en dat er eigenlijk geen winst meer te behalen valt voor je kindje.......
Gek dat dat eigenlijk landelijk zo verschilt... Hier staat als ik met insuline de diabetes oder controle heb, dat de Bevalling dan met 40 weken wordt ingeleid, maar ik hoop eigenlijk ook met 38... Nog beter, met 37 weken. Ik zou het om emotionele redenen zo leuk vinden als de kleine op 1 maart geboren wordt...
Hoi meiden, mag ik met jullie meeschrijven? 4 december (tijdens mijn ziekenhuisopname ivm verdenking op zwangerschapsvergiftiging) is een glucose tolerantie test afgenomen. Eerste waarde was netjes 4,4, een uur na het suikerdrankje 9,4 en een uur daarna 5,6. Woensdag bij de dietiste geweest in het ziekenhuis en heb een koolhydraatarm dieet voorgeschreven gekregen. Gisteren de glucosemeter thuis gekregen en zojuist mijn nuchtere waarde geprikt (..oeps, wel een kopje zwarte koffie gedronken, even vergeten) en deze zat op 5,1. Vooralsnog hoef ik niet te spuiten. Wat ik wel een beetje "vervelend" vind, is dat ik vanaf woensdag al 1,1 kilo ben afgevallen.....