Sorry Loekie, dan vatte ik het verkeerd op! Minnie, hoe is het met de tosti afgelopen? Ik kan me niet voorstellen dat een tosti een hele grote invloed heeft op je waarden. Neem aan dat het hetzelfde effect heeft als 2 boterhammen. Morgen naar de vk. Ben benieuwd of ik in staat ben echt even voet bij stuk te houden en in ieder geval serieus genomen wordt en met een gerust gevoel weg kan gaan morgen. Tochtje supermarkt was vandaag weer niet echt leuk. Mijn vriend is kampioen dingen opnoemen die ik niet mag eten. Maar het is weer gelukt! Bij de C1000 hadden ze een pakketje met aardappeltjes, groente en een soort kruidenpasta waar je kip bij moest doen en dan in de oven. Het was erg lekker en volgens het etiketje paste het aantal koolhydraten mooi in het dieet. Natuurlijk moest meneer wel weer een zakje snoep meenemen voor zichzelf om uit te snaaien. Maar ach, gelijk heeft ie ook eigenlijk. Hij kan het hebben...
@liefjoyce Hoe was het bij de verloskundige?? De tosti ging prima. Op het moment zijn mijn waarden prima. Ik kreeg gisteren nog complimenten in het ziekenhuis. Ze vroeg of ik het nog kon volhouden? Op zich wel, alleen ik kom zo langzaam op gang 's morgens... Verder vind ik yoghurt met slimpie erg lekker. Ik eet nu een liter yoghurt per dag, en dat was prima. Ik was afgelopen zaterdag in de supermarkt, maar ten eerste is dat erg vermoeiend, dat geslenter, en nadenken wat je wel en niet moet hebben. En dan nog in de rij bij de kassa. En ten tweede is het vreselijk om alles te zien wat je niet mag, zoals bokkenpootjes en drop.....ik werd er echt niet vrolijk van. Manlief gooide ook van alles in de kar. Hij is superslank, dus hij kan onbeperkt snoepen.
Echo was goed. Grootte van het kindje was goed. Verder heb ik het aangekaart en er is me nogmaals verteld dat ik me echt geen zorgen hoef te maken, omdat alle andere factoren prima zijn. Dan gaan ze niet te zwaar tillen aan een klein uitschietertje. Ik ga het maar laten rusten, het kost me teveel energie en alles is goed met ons kindje. Het dieet frustreert me wel giga. Het avondeten dan. Supermarkt is een dagelijks terugkerende frustratiebom. Ik heb helemaal geen zin meer om eten te halen, te koken en te eten. Het is dat het noodzakelijk is. En elke betweter in mijn familie, vriendenkring, op mijn werk die een opmerking maakt dat het "nog maar max 8 weken is" kan ik wel schieten. Vooral die mensen die zelf nog geen dag zonder koek of snoep kunnen of zo...
Fijn dat je kindje op schema ligt. Ik heb af en toe ook een hogere waarde, zo'n 3 keer per week, maar dat is geen enkel probleem. Bij 10 keer per week is het niet goed hebben ze mij gisteren verteld. En mijn hoogste waarde was 8.2, en dat was te verklaren. Ik heb over twee weken weer een groeiecho, ik ben benieuwd, de vorige groeiecho was goed. Ik heb ook niks meer met eten, ik eet wat ik moet, maar plezier beleef je er niet meer aan. Alhoewel ik wel uitkijk naar een bakje yoghurt met slimpie. In de kraamtijd haal ik het allemaal weer in. Ik zal een heel lijstje maken voor manlief wat ik die week wil eten. De supermarkt is vreselijk, en ik ben blij dat mijn oudste dochter de boodschappen doet.
Ik heb net de diƫtiste een mailtje gestuurd. Ik wil even wat tips van haar wat betreft variƫren met het dieet. Ben benieuwd! Ik heb wel heel veel respect voor jou minnie. Je doet het nu al zo lang en toch lijk je er zo positief in te staan. En ik loop al te miepen na 2 weken dieet... Wat ik trouwens een erg lekker tussendoortje vind is optimel 0% kwark appel kaneel met een beetje yoghurt erdoor. In de kraamtijd ga ik vooral heel erg blij zijn dat ik er niet meer zo mee bezig hoef te zijn. Ik heb niet eens echt dingen die ik specifiek heel erg mis. Nou ja, ok, ik geef toe, een DE ijskoffie zal er wel ingaan...
In het ziekenhuis in Tiburg hebben ze zo'n DE shop. Wij gaan daar altijd koffie drinken. Maar de laatste 3 weken was hij dicht Als we weer gaan neem ik een thee. Ach weet je, het is maar tijdelijk.( sorry dat wil je niet horen). En we zijn nog gewoon thuis en ik kan nog steeds lekker voor de andere kinderen zorgen. Het had veel erger kunnen zijn. Bijv. zwangerschapsvergiftiging. Opname in ziekenhuis.Dus klagen mag ik eigenlijk niet. En ik kom op deze manier ook niet veel aan. Af en toe neem ik wat frietjes of een satetje of vis en voor de rest moet ik continu opletten. Maar doordat ik elke twee uur wat eet heb ik ook geen eetaanvallen. Ik eet wat goed is voor de kleine. Ik ben ook niet zo makkelijk zwanger geworden. Dit was ICSI 3, en dit is gewoon een bijzondere zwangerschap. Maar ik ben nog steeds erg blij dat ik toch zwanger heb mogen worden. En zo lang alles met de baby goed is ben ik tevreden hoor.
Ik zoek wat variatie in het avondeten dus ik heb haar gevraagd uit hoeveel koolhydraten het diner max mag bestaan. Omdat ik niet thuis kan prikken durf ik miet zo snel iets anders dan aardappelen, vlees, groente klaar te maken. Maar vanavond eten we bruine bonen met sla. Ik ga er niet vanuit dat dat een slechte waarde op zou leveren. En minnie, je hebt ook helemaal gelijk hoor en rationeel weet ik dat ook wel. Denk toch erg last van mijn hormonen. Gisteren 2 enorme huilbuien gehad die nergens op sloegen. Vandaag een goede dag en dan zie ik het wel gewoon allemaal zonnig in en kan ik relativeren. En natuurlijk ben ik superblij dat het goed gaat met het wondertje in mijn buik. Dat blijft het belangrijkste. Als jullie willen delen wat jullie 's avonds eten vind ik dat wel leuk. Vooral omdat jullie wel kunnen zien wat bepaalde maaltijden met jullie waarden doen. Kijk maar of jullie daar zin in hebben!
Ik eet meestal krieltjes met haricots boontjes en kipfilet in stukjes. Vanavond eet ik twee bruine boterhammen met 2 haringen en een stukje palingfilet. Verder eet ik soms friet met sate, en dan maar hooguit 15 frietjes anders zijn mijn waarden te hoog. Verder gaan we soms naar de griek waar ik gebakken mosselen neem en suflaki. Of bijvoorbeeld twee bruine boterhammen met verse aardbeien. Verder heb ik ook niet zo heel veel ideeen. Huilbuien heb ik ook hoor. Soms word het me even te veel, dat zijn gewoon de hormonen. En heb ik stemmingswisselingen. Het hoort er allemaal bij.
Sate met saus dan? Enkrieltjes gebakken? Levert dat geen hoge waarded? Want dan kan ik dat ook eens eten...
Sate met saus. En idd krieltjes.Een derde van zo'n zak denk ik, zo'n 20 stuks. En ik eet dan zo'n 200 gram kipfilet erbij. Haricotsbonen kan ook geen kwaad, en stukjes komkommer. En mayonaise. Dit levert bij mij absoluut geen hoge waarde op.
Net bericht gehad van dietiste. Moet onder de 25 gram koolhydraten blijven. Ben nu te moe om te gaan puzzelen, maar van de week ga ik weleens met de eettabel zitten en kijken wat ik er dan van kan maken...
In het kader van de inspirate: aangepaste rauwe andijviestamppot. Dat is wat ik gegeten heb vanavond. Ik heb er geen koolhydratentabel naast gehouden, maar omdat het in feite ook gewoon aardappelen, vlees, groente is, ga ik ervan uit dat het het wel goed zit. Je kookt de aardappelen (minder dan je normaal gesproken voor stamppot zou gebruiken). Vlees kun je natuurlijk zelf kijken wat je lekker vindt. Ik heb vandaag 2 filetlapjes in blokjes gesneden en gekruid met echte Griekse gyroskruiden en nog wat extra kruiden en gebakken. Zorg dat je daarbij een klein beetje jus creƫert. Dat maakt het stampen makkelijker. Aardappelen en vlees (+jus) bij elkaar gooien, rauwe andijvie erbij en lekker stampen. En nog een tussendoortjestip. Appel in stukjes snijden op een bordje. Beetje kaneel erop (+eventueel een beetje zoetstof) en een minuutje in de magnetron. Krijg je een beetje appeltaartidee. Lekker als variatie op fruit.
Jeetje onder de 25 gram! Ik mag per maaltijd tussen de 32 - 38 gram zitten. Een tussendoortje mag ca 13 gram koolhydraten bevatten. 2 bruine boterhammen zijn al 32 gram zonder beleg. Vind 25 gram erg weinig.
Hebben jullie er ook last van dat je rustiger aan doet met de hitte en dat je waarden dan omhoog gaan omdat je minder beweegt? Ik heb vanavond weer krieltjes op met boontjes en kipfilet. Ik heb nog geen idee wat we morgenavond gaan eten. Ik hou normaal gesproken niet zo van vlees, alleen biefstuk en sate.... Volgens mij mag ik voor een tussendoortje 16 hebben en bij de maaltijd 48.
Nu je het zegt... Ik mag wel gewoon 2 br. boterhammen eten. O, zo frustrerend dit! Ik weet het ook niet meer hoor... Ik kan niet zeggen of de warmte invloed heeft op mijn waardes, maar weet wel dat ik megavroeg wakker wors en de hele dag erg moe ben. 's middags behoefte aan een dutje. Vanavond staat er aardappelen, worst, bloemkool op het menu.
Ladies, ik heb diabetes type1 (suikerziekte) dus weet hier wel iets van. Hier een aantal tips: 1) In aardappelen, rijst, pasta, brood, peulvruchten, fruit, koek, gezouten noten & chips en snoep zitten altijd (veel) koolhydraten 2) In vlees, vis, kip, ongepaneerd & gebakken, & groenten (behalve de peulvruchten) zitten geen koolhydraten. Het staat tegenwoordig bijn altijd op de verpakking 3) Op de site van CZ staat een hele handige koolhydratenteller, zelf heb ik de Help Diabetes app voor op mijn android telefoon Mochten jullie verder nog vragen hebben roep maar, misschien kan ik wel wat 'helpen'
@Woepietje Hoe doe je dat met warme dagen? Ik beweeg dan een stuk minder, en merk dat de waardes hoger worden.
@Minniemouse1974, ik heb daar niet zo'n last van met warme dagen juist eerder van lage bloedsuikers. En als die van mij te hoog is kan ik natuurlijk insuline bij spuiten want jij helemaal niet zou moeten willen. Probeer iddd toch wat te bewegen, veel te drinken en veel te plassen, op deze manier verdrijf je de glucose uit je lijf. En even proberen koolhydraten te mijden.
Bedankt voor de tip!! Woensdag en donderdag waren wat mindere dagen, toen ben ik ook een paar keer vergeten de prikken. Nu gaat het weer beter, inderdaad veel drinken dat helpt. Insuline spuiten ga ik ook zeker niet doen. Ik heb het ziekenhuis gebeld en ze zouden gisteren teug bellen als het dringend was, maar ze hebben niet gebeld, dus zo dringend is het dan niet. Ik probeer me wel wat rustiger te houden met deze hitte want ik heb anders steeds harde buiken, en dat is ook niet fijn.