Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Ik spuit geen insuline, en hoef dat ook niet. Hier in ziekenhuis hebben ze ook gezegd zolang je zonder kunt dan leiden we je niet in. Maar de baby groeit hier toch redelijk hard..maar of dat van de suiker komt geen idee.. heb 2 keer in de week een 8.4 hoger komt ie niet..
    De diabetesverpl. heeft gezegd dat de baby mij ook beetje op eet. ben nu 2 kilo afgevallen.. in totaal was ik maar rond de 7 a 8 kilo aangekomen en ben nu daarvan 2 kwijt.. ik eet gewoon goed en gezond..

welkom Msisq

2. spikkeltje

om eerlijk te zijn.. vind ik het prima als ik over 2 weken word ingeleid.. ben er beetje klaar mee..begrijp me niet verkeerd..
    Zwanger zijn is iets moois, maar ben gewoon beetje op...

3. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Thx Spikkeltje, hier ook nog niet aan de insuline. Hoelang weet jij dat je zw.diabetes hebt? Ik ben van woensdag tot zaterdag ook al 1,1 kilo afgevallen, terwijl ik net zo "blij" was dat ik 5 kilo aangekomen was tot die woensdag.

4. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Spikkeltje wees me op dit topic, dus ik kom eens hier kijken.
    Ben sinds afgelopen donderdag aan het meten. De gyn vond namelijk mijn ontbijttest niet goed (nuchter 6.0 en twee uur na het suikerrijke ontbijt 5.5). De internist leek minder onder de indruk, maar heeft me toch een meter gegeven. Verder nog geen officieel dieet, maar ik ben zelf wel gaan opletten op de koolhydraten.

Ik moet zeggen, het valt me zwaar. Ben normaal echt een zoetekauw (chocola, frinsdrank, koek) en dat heb ik allemaal per direct laten staan. De afgelopen dagen heb ik glucoses tussen 5.1 en 7.2. Merk dat ik gelijk gefrustreerd raak als het te hoog is (na het eten mag het max 6.8 zijn) en vervolgens durf ik niets meer te eten.
    Ik voel me slap en ben in drie dagen tijd twee kilo afgevallen. Dat is toch ook niet de bedoeling?
    Vanavond (na een hele dag bijna niks durven eten) een shoarma schotel gegeten. Ik dacht ik zie wel... Glucose na 1.5 uur was 7.1, dus weer te hoog....

Moet morgen de diabetesveleegkundige mailen. Ben benieuwd wat zij zegt.

Hopelijk hebben jullie geen bezwaar dat ik af en toe meelees en jullie af en toe wat vragen stel.

Liefs, mama in spe.

5. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Niet eten schijnt juist heel slecht te zijn. Ik moest van de diëtiste juist meer gaan eten. Verspreid. Wel heel erg op de koolhydraten letten, tellen, wegen, meten! Lijk wel gek!!! Normaal dieet ik niet en nu ik zwanger ben moet t juist ;)
    Ik zou morgen vragen om een dieet. Is voor jezelf ook fijner als e een richtlijn hebt waar je je aan moet houden. Succes!

6. spikkeltje

welkom!!

ik weet sinds week 25 dat ik diabetes heb en vond het erg zwaar in het begin.. nu wordt het wat makkelijker allemaal.. maar heb het wel even gehad hoor..

6.8...?? ik mag niet hoger dan 7.8 uur na het eten en nit hoger dan 5.3 nuchter en lager dan 3.9.....zit er steeds mooi bij..maar soms een hoge rond de 8.4 maar nog netjes word er steeds gezegd..

7. spikkeltje

ik moest ook meer eten.. echt toegeven aan me honger.. en dan zien wat er met de waardes gebeuren.. waren ze erg verstoord dan aan de insuline, maar dat was niet het geval...gelukkig... 1 keer een 15 gehad van de appelmoes..hahah nooit weer eten ...

8. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik voelde me van de week erg 'zielig' :) spaghetti is mijn lievelingseten en daar schepte ik rustig 2 borden van op. Nu 'mocht' ik maar 45 gram spaghetti gekookt....... WEINIG! Zelfs mijn zoontje had medelijden met mij! Mama, is dat alles wat je mag eten?!! Dus hier de komende 6 weken geen spaghetti meer ;)

9. spikkeltje

Reageerde jij ook op de spaghetti?? Ik niet namelijk...

ik zocht net een link van iemand die hier tijdje terug heeft geplaatst. met alle voedselproducten op een rij..kan het zo niet vluchtig vinden.. heel boek werk.

Je zou ook dan iets anders kunnen laten staan.. Of drink er water bij.. kreeg ook de indruk door veel water te drinken, je waarde ook daalt zeg maar...
    En ik kreeg van me vk de tip C.H.I.A.Z.A.A.D te gebruiken.. daarvan krijg je je waardes ook redelijk stabiel. google maar eens.. ( even puntjes er tussen..is nog niet zo bekend voor sommige mensen)

10. spikkeltje

Je moet echt niet honger blijven houden he.. eet wat je nodig hebt..

11. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik heb een voorbeelddagmenu gekregen van de diëtiste met daarin het aantal koolhydraten wat ik mag hebben. Ik probeer me daar zo goed mogelijk aan te houden, vandaar dat ik t bij dit beetje spaghetti heb gehouden. Gelukkig mag ik na het avond eten ook nog een tussendoortje, was daar deze keer wel heeeeeel erg blij mee :)

Ik ben wel benieuwd naar jouw link.

12. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
  13. spikkeltje

die is ook slim.. hihih.. zo leer je wer wat van elkaar;)

14. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Zeker niet te weinig eten hoor... Ik moest ook meer gaan eten, omdat ik maar bleef afvallen (tot nu toe 6,5 kilo minder dan voor mijn zwangerschap). Ik ben direct aan de insuline gegaan, omdat aan mijn normale eetpatroon niet veel meer te schaven viel en ik toch erg hoog scoorde... Dan kun je beter insuline moeten spuiten ( valt erg mee overigens)..

VAndaag trouwens een erg vreemde dag gehad... Ik was cupakes aan het maken en heb tussendoor wel wat geproefd, ik voelde me ewoon goed, maar bleek toch 11,2 te meten (!)... Direct insuline gespoten en daarna erg koolhydraatarm gegeten... Anderhalf uur later nog steeds 8,8, dus ik veel gedronken (halve liter thee), op de bank in slaap gevallen. Ik werd wakker ondat ik me niet lekker voelde, we zouden zo gaan eten, ik nog een keer gemeten en toen wasmijn waarde 2,2... Veel te laag weer dus... Snel druivesuiker gepakt, insuline gespten en snel aan eten... Daarna gelukkig weer de normale 5,7 gemeten... Maar toch even schrikken. Gelukkig is dit mijn enige uitschieter in 2 maanden tijd, maar geen cupcakes proeven meer dus... Terwijl ik toch ook nog oze geboortetractaties wil maken! Wordt lastig!

15. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Zeker wel blijven eten!!!!
    Het moet echt niet zo zijn dat je bijna van je graadje gaat omdat je niks eet en dus een hongergevoel hebt.

Hier merk ik gewoon dat ik weer moet eten en daar geef ik me dan ook aan over. Ik heb echt een leeg gevoel in mijn buik en dat merk ik ook meteen aan mijn suikerwaardes..... zijn dan toch vaak laag in de 4.
    Als je het niet goed onder controle krijg zonder insuline wat is dan het bezwaar om toch insuline te spuiten?
    Hier heb ik af en toe uitschieters zat eigenlijk nooit boven de 8.5 maar toch spuit ik insuline.........
    Ik las net ook iets over maar 45 gr spagetti, maar dan eet je toch niet voldoende....
    Ik eet echt wel een bord vol met pasta en daar reageer ik dan weer niet op, denk ook dat dat komt omdat dat later op de dag gegeten wordt.
    Bij mij ligt het probleem echt bij de nuchtere, ontbijt en lunch waarden.
    Bij het avondeten hoef ik dan ook niet te spuiten, of ik zou pannenkoeken moeten eten dan zou ik dus even wat extra insuline spuiten................

16. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Goedemorgen meiden!

Grappig om te zien dat een aantal dames waarmee ik heb geschreven nu ook richting het einde van hun zwangerschap gaan!
    Nog even meiden en dan is het voorbij!

Ik las iets over 45 gram spaghetti mag je dan 45 gram koolhydraten hebben of echt maar 45 gram spaghetti? Want dat is natuurlijk een groot verschil!

Afvallen mag. Ik was aan het eind van de zwangerschap 6 kg lichter dan dat ik was voor ik zwanger werd.
    Ik gebruik nog altijd het koolhydraatspreidend dieet en ben inmiddels 15 kg lichter dan vorig jaar december. Dat in 1 jaar en ook nog eens een jaar waarin ik zwanger ben geweest!

Meiden met de komende feestdagen is het niet makkelijk om je aan het dieet te houden ik wil jullie dan ook heel veel succes wensen! Het is niet makkelijk. Ik weet nu uit ervaring dat het verschil tussen het moeten en het mogen letten op de koolhydraten een wereld van verschil is!

17. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hmmm.. het was echt maar 45 gram spagetti.... :( Vandaar dat ik dat maar even laat schieten voor de komende tijd!

18. spikkeltje

nijn, leuk je weer te zien hier. Alles goed met jullie??

Ik ben er bijna.. heb het wel gehad hoor... Nu ook nog eens ziek...pffff kan er ook nog wel bij.

ja idd de feestdagen... we doen er niet super uitgebreid aan, beetje lekker eten, maar gaan niet naar een restaurant.. daardoor zou het wat makkelijker gaan. Daar schep je misschien voor de 2de keer ijs op.. thuis niet... Misschien beetje keer extra maar anders dan in een restaurant...

Blijf als ons kruimeltje geboren is.. we zijn erg nieuwsgierig. a.s weekend begin ik met afkolven van melk..mocht kruimeltje bijvoeding krijgen heb ik moedermelk als voorraadje ipv kv.

19. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik houd het deze feestdagen maar vaak op gourmetten... Veel salades, groente op de gourmet, wat vlees en vis en het stokbrood zoveel mogelijk proberen te vermijden... Dan kan ik het redelijk zelf controleren.. toch lekker mee eten, maar ik geloof dat schoonmoeders helaas andere plannen heeft. VL heeft bij haar wel gevraagd om het menu dan in ieder geval dan met mij te overleggen, zodat ik weet of ik nog eigen eten mee moet gaan nemen... :)

Deel Deze Pagina