Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hilse en mama in spe wat goed! Zo doorgaan!

2. Esma

Esma Bekend lid

Ik meld me ook: sinds maandag ook glucose aan het prikken. Gisteren bij dd diabetes verpleegkundige geweest, maar die was niet blij met mijn goede waardes. Dit omdat ze vond dat ik te weinig koolhydraten binnen krijg. Ze zei: je bent op dieet gegaan en dat is niet de bedoeling!!
    Mijn probleem is dat ik vroeger altijd gezonde hoofdmaaltijden at, alleen had ik veel ongezonde tussendoortjes( te pas en te onpas n plak cake, ontbijtkoek, koekjes, chips en noten). Nu heb ik dat gelaten en neem ik n gezonde tussendoortje.
    En eerst moest ik 2 uur na de maaltijd glucose prikken, nu wil ze dat ik dat na 1 1/2 uur doe.

3. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Hoi dames,

Een update:

Afgelopen dinsdag om 09.20 uur ben ik bevallen van een gezonde zoon. Na een lange en moeizame nacht en dat voor een 2de.
    Oud jaarsavond begonnen spontaan de weeen. Hup naar het ziekenhuis en bleef de hele nacht op 4cm haken.. Toen de vliezen waren gebroken.. vroeg in de morgen, (goed 6 uur) kwamen de weeen weer op gang.. weer beenweeen. Ik vroeg om ruggenprik, bij de eerste bevalling, heb ik dit niet fijn ervaren en heb ik het zonder moeten doen.. Ben toen naar boven gebracht voor prik en werd daar in de gaten gehouden.. nog geen 10 minuten later dat de prik goed werkte kreeg ik persdrang en wop naar beneden. Eenmaal daar mocht ik mee persen na 30 minuten kwam onze zoon ter wereld, met een geboorte gewicht 3890 gram. Beide zijn we niet gecheckt op suikers. (F.I.N.N) eind van de dag mochten we lekker naar huis. De borstvoeding is fink en vol op gang, alleen meneer wil niet er aan, Wel happen maar niet drinken. Dus ben nu begonnen met eerst volledig kolven en vingerfeeding, morgen gaan we weer aan de borst proberen. Hij is 10 procent afgevallen en moet dus nu even weer aansterken.

Verder gaat het prima met ons!! We genieten heerlijk van ons 2 jongens. En doen rustig aan.

liefs spikkeltje..

4. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @spikkeltje: gefeliciteerd met jullie zoon. En het gewicht valt reuze mee moet ik zeggen. Is het toch de moeite waard om de glucoses zo in de gaten te houden.

@esma: welkom hier! Ik herken precies wat je zegt. Ik was ook van de tussendoortjes, vooral koek en chocolade. En daar ben ik helemaal mee gestopt. Goed voor de glucosewaardes. En ik ben nu 2,5 kg lichter dan drie weken geleden toen ik begon met het koolhydraatarme dieet en het prikken. Succes verder!

5. Hilse

Hilse Niet meer actief

@spikkeltje, gefeliciteerd met jullie zoontje!

6. Esma

Esma Bekend lid

@spikkeltje: gefeliciteerd!
    @mama in spe: het probleem is dat ik meer moet gaan eten en niet mag afvallen. Ik ben niet zo van de aardappelen, maar ze zei dat ik wel koolhydraten binnen moet krijgen, anders krijgt de bang te weinig. En bij afvallen wordt vet afgebroken en daar komen schadelijke stoffen bij vrij, die slecht zijn voor de baby. Ze zegt desnoods moet je aan de insuline.
    Ik had vandaag n bord bami met groenten en kip op en gelukkig was de waarde 7.2 na 1 1/2 uur. Dus dat zit hoed. Morgen ga ik aardappelen toevoegen aan m'n groenten, kijken wat de waarde dan zal zijn.

7. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Spikkeltje gefeliciteerd met jullie zoon!
    Wel raar dat de waarden helemaal niet meer gecontroleerd zijn......
    Maar heerlijk dat jullie al thuis zijn!

8. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Gefeliciteerd Spikkeltje!

Woensdag groeiecho gehad. Mijn glucosewaardes waren allemaal prima, op 1 "uitschieter" van 7,2 (moet voor het mooie tussen de 4 en 7 zitten). Buikje beeb was niet harder gaan groeien. Zat bij vorige meting op onderkant P10 lijn, nu op bovenlijn P9. Beeb wordt bij geboorte bij 40 weken tussen de 7 en 7,5 pond geschat.

9. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Spikkeltje gefeliciteerd! Mooi dat het zo goed is gegaan...

10. Frie80

Frie80 Lid

2 okt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spikkeltje, Gefeliciteerd en geniet van de kraamtijd.

11. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

tnx allemaal. Ja wij vonden dat ook raar. En ook de vk waar ik ook gewoon buiten het ziekenhuis om nog heen ging. Ze gaat mijn verhaal nu als cases gebruiken voor collega's. Ben zelfs onder begeleiding van verloskundige in het ziekenhuis bevallen.. terwijl de gyn het moest doen zei hij.. en hij was aanwezig, maar heb hem nooit gezien en ik had graag mijn eigen vk gewild hebben..medium risk bevalling... en dat mocht niet.

we genieten.. alleen mannetje wil niet aan de borst. dus ik kolf alles en dan krijgt hij het via de fles.. komende dagen gaan we nog met tepelhoedjes werken.. gewoon kijken hoe het gaat. heb heel veel melk...daar ligt het niet aan. 3 dag kolfde ik 100 ml af...zat zo in de fles...was beetje te veel ivm overproductie etc..dus heb het nu kunnen beperken.. morgen mag ik weer 10 ml meer bij kolven..
    Kost nu wel veel tijd en energie, maar zal met de weken etc ook wel beter gaan. Lukt het niet dan kunnen we altijd nog stoppen.. maar dat is nog niet waar ik over na wil denken..

12. Annette123

Annette123 Niet meer actief

"Gewoon" :) streng aan je dieet houden dan komt het meestal wel goed hoor. Of je moet echt bijna niks eten en dan heb je hoge waardes. Wat raar dat zij dat zegt aangezien je tot 7 mag hebben. Ik in ieder geval toen wel.

13. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Vandaag weer een groeiecho gehad. Ons meisje weegt nu al 3800 gram. Daarom is besloten de week van 21/1 een geplande keizersnede te doen.
    Mijn suikers zijn overigens prima onder controle. Morgen weer een afspraak bij de internist. Hij zal weinig hebben toe te voegen denk ik. Wellicht mag ik om de dag gaan meten, want na een maand dagelijks vier keer prikken heb ik geen vingers meer over....

14. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    @Spikkeltje: Van harte gefeliciteerd!

Liep jij nou ook in het Martini? Want hier was het precies hetzelfde. Wij zijn ook geen van beide gecontroleerd op suikers en had alleen het dieet.

15. Hilse

Hilse Niet meer actief

@mama in spe, oke spannend. Wel fijn dat je weet waar je aan toe bent. Nog een dikke week!

@nijn, ik loop in t umcg. Naar mijn idee zijn ze daar wel erg streng en oplettend. Mijn waardes zijn voor nu nog goed, maar de internist zei vandaag dat ik er rekening mee moest houden dat ik over een paar week insuline moet gaan spuiten.....

16. Hilse

Hilse Niet meer actief

De diëtiste zei trouwens dat het waarschijnlijk met goed op de voeding letten en verdelen zo wel goed zou komen dus de meningen verschillen lekker!

17. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @hilse: meningen verschillen altijd. Ik mail twee keer per week mijn waardes naar de DM-verpleegkundige. Een paar keer kreeg ik van haar een mail terug dat zij dacht dat het tijd was voor insuline, maar dan vond de internist dat weer niet nodig....

18. Hilse

Hilse Niet meer actief

@mama in spe, oh lekker dubbel ook dus!
    Ik vind dat wel een beetje moeilijk, want wat is dan het juiste besluit?:(

19. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Hallo

Ik was even aan het meelezen. Ik ben nu in verwachting van mijn 2e (nog pril) dus ik weet niet of ik wederom weer zw. diabetes zal krijgen kans is wel groot.

Zijn hier meer meiden die het eerder hebben meegemaakt bij hun 1e kindje? Ik vraag me namelijk af of het beter is om meteen met het dieet te beginnen of de test af te wachten en dan pas beginnen.

Bij mijn 1e werd er in week 32 ontdekt dat ik zw. diabetes had en moest 2 weken een dieet volgen maar dat had niet geholpen, en werd ik dus doorgestuurd naar gyn in ziekenhuis, afspraak met dietiste heb ik nooit gehaald want vlak daarvoor beviel ik met 34.3

20. Hilse

Hilse Niet meer actief

@wherona, dat je zo vroeg beviel had dat ook wat met de zwschapsdiabetes te maken?
    Was je kindje toen al groter dan gemiddeld?

Hier geen ervaring verder, eerste kindje..

Deel Deze Pagina