Ik ben ook met insuline gestart, en eet gewoon wat ik lekker vindt. Scheelt wel moet ik zeggen met telkens letten op de hoeveelheid koolhydraten.
Vandaag weer contact gehad met de diabetesverpleegkundige. Mijn waardes zijn zo goed, dat ik de komende twee dagen even niet hoef te meten. Heerlijk! En donderdag volgt de keizersnede. Daarna wel nog drie dagen meten en hopelijk is dan alles weer goed!
Een nieuwsgierige vraag, We zijn gisteravond naar het ziekenhuis UMCG geweest voor de rondleiding verloskamer/kraamkamer. Dat was leuk om te zien en dat wij ook weten wat wij kunnen verwachten. De verloskundige heeft ons gevraagd of wij interesse hadden. Vandaar wij dus zijn geweest. Hebben jullie dit ook gehad of komen nog en of geen interesse? Hoe hebben jullie het ervaren? Zijn sommige mensen die dan met de kunstmatige bevalling bijvoorbeeld eerst op de verloskamer bevallen? daarna gebracht naar de kraamkamer?. aangezien dit te maken met diabetes. En of de keizersnede, hoe zit dat, word je eerst naar verkoeverkamer (zeg ik dat goed?) gebracht om weer bij te komen? en daarna naar kraamkamer?? Aanstaande donderdag weer voor de controle, hoef alleen niet meer naar internist langs gaan, dat was de laatste keer. wel elke maandag en donderdag mailen naar dbv. Nu week 35, en week 37 weer terug komen bij vk denk ik, en dan word waarschijnlijk ingepland. Ben benieuwd dus.
Ik ben ook in UMCG. Heb 17feb de rondleiding. Weet nog geen antwoord op je vragen helaas. Spuit ook nog geen insuline... Maar dat komt nog wel denk ik
Bij de eerste in umcg bevallen. Ook rondleiding gehad. Eerste spontane bevalling bij 40+6. Wij moesten 2 nachten blijven, had hoge bloeddruk en slikte mediactie.. Dus kijken hoe dat ging vor mij en zoon. Na de bevalling naar de kraamafdeling gebracht.. Je zult sowieso eerst paar uur blijven op de verloskamer, misschien gaat het zo goed dat je naar huis. Wee tniet of je inusline spuit, want dan moet je meende ik wel blijven. Zeke weten doe ik dat niet. Nu had ik zwangerschapsdiabetes en ben in matrini bevallen. zou ingeleid worden ,maar zoontje meldde zich zelf. op 31 dec en op 1 jan bevallen. Na de bevalling,paar uurtjes gebleven en toen naar huis. Ik heb een ruggenprik gehad en dat wordt boven geplaatst op verkoever.. en daar lag een vrouw bij te komen van een keizersneede met haar pas geboren dochtertje.. Toen ze stabiel genoeg was is ze naar de kraamafdeling gebracht!! Mama in spee: heerlijk 2 dagen niet meten. Ik mocht op het laatst 2 dagen alleen na he avond eten meten en dan weer een hele dag en dan weer 2 dagen na het avond eten. enz.. succes meiden..kom af entoe nog weleens loeren
Spikkeltje > bedankt voor je antwoord. Ik zie wel wat er gaat gebeuren met mij en ziekenhuis opname en zo. En fijn dat het alles goed gaat met je en je kleine.
Mama in spe > Ik zie dat je een dochter hebt gekregen. Gefeliciteerd en geniet van de kraamtijd. Is het alles goed gegaan? Nogmaals, geniet er van
Dank je wel! Alles gaat goed met ons. Sanne woog 4282 gram bij de geboorte (38+5), dus wel aan de grote kant. En ze heeft 1 dag bijvoeding gehad, omdat haar eerste glucose na de geboorte 1.8 was (moet bij pasgeborenen boven de 2.6 zijn). Gelukkig kwam de borstvoeding snel en goed op gang. Nu hoeven we niet meer te meten en ben ik weer heerlijk aan het snoepen.
mamainspe: gefeliciteerd !!! Hier 2 weken terug een ontbijttest+groei echo gedaan, ivm een grote buik van mij. Ik dacht eigenlijk dat er niets uit zou komen, omdat er bij de eerste ook niets uit kwam. Maar helaas was mijn suiker iets verhoogt. Niet veel, maar wel iets. ik zat op 5.1 - 7.7 - 5.9 (mocht niet boven 7.5 zijn) ( en het kindje loopt 2-2,5 week voor en vooral het buikje was te groot) Voedingsadviezen mee gehad en vandaag opnieuw geprikt. De eerste 2 metingen zijn 5.5 - 7,9 (3de moet ik zo nog prikken) Pfff balen. Had gehoopt dat het lager zou zijn. Maar goed, we gaan zo maar weer eens bellen, en ik ben benieuwd wat ze dan willen doen.
3de keer prikken: 7,4 veel te hoog, had meer moeten zakken. Gelijk gebeld, en ik had de secretaresse aan de lijn, die heeft alles genoteerd en dan wordt ik door haar of door de verloskundige terug gebeld.
@gebakje, balen zeg dat het toch verhoogd is! Probeer je voeding goed te verdelen. Neem bijv bij je ontbijt/lunch thee ipv iets van yokidrink e.d. Dingen als jam en hagelslag vervangen door bijv kaas.. Veel sappen zitten ook veel suikers in. Ik neem nu vaak roosvicee uit een pak, het zelfde als in de kleine flesjes zit wat je moet mixen met water. Carvan cevitam zit bijv veel meer suiker in. Het is in het begin dat je het weet ook allemaal even uitzoeken waar je lichaam op reageert en hoe, dus meteen goed kan het niet zijn he!
Ik had al een folder mee gehad over verdeling van koolhydraten en wat beter wel en niet te eten. Wat ik voorheen deed was meestal limonade drinken (klein beetje siroop, veel water) en dat heb ik al vervangen door water en thee. En zoet beleg nam ik al bijna nooit. Chips en zoete koekjes ook al laten staan. Neem nu een volkoren biscuitje. Mijn ontbijt was vandaag 2 bruine boterhammen met kaas en een beker melk. ( dat mocht volgens de folder). Maar misschien dat ik beter thee kan nemen.
Je waarden zijn prima en daar gaat het om.hoe je het doet maakt niet uit, maar metten spuiten?lijkt me niet echt goed voor jou en je beebje! Ga naar n diëtiste die weten het doorgaans beter.klinkt mij n beetje alsof ze je aan de medicijnen willen! Ik heb het met n dieet gedaan, niks medicijnen of insuline! Ow zie dat ik reageer op een oude post, sorry, delete maar
Toch is er niks mis met insuline spuiten hoor! Ik kan het hiermee goed onder controle houden terwijl ik eigenlijk alles kan eten... Nu ben ik er natuurlijk wel al langer mee bezig...
Ik krijg nu een verwijzing voor de diëtiste, voor een advies op maat. En dann kijken wat mijn suiker gaat doen.
@gebakje: ik heb ook vijf weken een dieet moeten volgen. Het is te doen, hoewel het in het begin wennen is. Bij mij zat wel kerst, oud&nieuw en de verjaardagen van mijn man en vader in die vijf weken. Dat vond ik wel balen. Ben best een zoetekauw, vooral met feestjes.... Succes meid!