Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Vandaag weer rustige dag, blijft stabiel hier. Over aangekomen ik ben nu 2 kilo aangekomen. Maar ik ben sinds ik met het dieet ben begonnen elke dag een ons afgevallen, inmiddels bijna een kilo. Ik heb t vanmorgen aangegeven, ze zegt als je in principe aan t dieet houdt, krijg je alle voedingsstoffen binnen en ligt het gewoon aan de calorietjes en suikers die je dus mist. Ze zei dat het niet schadelijk was en waarschijnlijk stabiliseert het zicht als je lichaam aan t nieuwr regime gewent is.

Steph succes met je afspraak morgen en pin je niet te vast op die metingen, t schijnt dat ze er wel is vaker naast zitten. Zo zou mn nicht een monster baby krijgen van meer dan 4,5 kilo. Nou ze was gewoon 3,5 en 50cm.

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier ook morgen een afspraak bij de dietiste

3. Hilse

Hilse Niet meer actief

@seallable, hahaha een monster baby. Maar klopt ze hebben het vaak mis..

Wat een afspraken morgen! Ik morgenvroeg bij de internist :p

4. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @steph en gebakje, succes morgen bij de afspraken!

@aankomen/afvallen. Heb er nu een kilo of 8 extra bij en denk dat dat niet meer gaat worden met een koolhydraat arm dieet.

@echo, vandaag is de kleine gemeten en hij loopt een week voor op de groei, qua hoofdje, beentjes en buikje. Dat zou neerkomen op een 200 gram extra gewicht. Maar ja, het ligt er natuurlijk ook maar aan wanneer hij geboren wordt. 200 gram is nog wel te overzien, hoop echt dat ik geen monster baby krijg. Hoe moet ik hem dan naar buiten krijgen?? :$

pfff volgende week pas naar de dietiste. Krijg er de zenuwen van dat ik het nog allemaal zelf moet uitvinden.

5. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    @afvallen: ik ben eigenlijk in een paar weken tijd in het begin al afgevallen (9-16 weken) en daarna gewoon niet meer zoveel aangekomen, waarschijnlijk ook omdat ik meer rekening houd met mijn eten. Ik heb gelukkig ook geen cravings wat dat etreft. En omdat de kleine prima groeit hoef ik me van de gyn geen zorgen te maken...

6. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh die cravings heb ik echt wel! haha maar kom niet makkelijk aan. 8 kg is op zich niet slecht,, het is iets in elk geval.

7. Wen84

Wen84 Niet meer actief

Hallo Dames,

Wil me graag bij jullie toevoegen. Heb vanmorgen een suikertest gehad. 1e prik van suiker 4,5 daarna suiker drankje en twee uur later 8, nog iets. Ben dus doorverwezen naar de gynaecoloog en daar kan ik dinsdag terecht. Morgenochtend moet ik naar de diëtist en morgenmiddag naar de Diabetes Verpleegkundige.

Heb nog geen idee wat dit allemaal inhoud en hoe of wat. Ga me nu dus eerst maar even in dit topic verdiepen en hoop met jullie mee te kunnen kletsen

Groetjes w.endy

8. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom bij ons wendy! Niet echt een groep waar je graag bij wil horen natuurlijk. ;) Fijn dat je zo snel terecht kan!

9. Wen84

Wen84 Niet meer actief

Dank je wel, Hihi nee idd maar we kunnen ze wel ervaringen delen natuurlijk en tips enz. Ook fijn om te lezen dat je niet de enigste bent. Ben ook wel blij dat ik zo snel afspraken heb. Wil toch een beetje weten waar ik aan toe ben en wat ik kan verwachten.

10. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Wendy, welkom! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je ee geestelijk en lichaamlijk onder dit nieuws? Ik hoop dat ook jij met een dieet stabiel zult zijn! Het is te doen hoor! Ik was er echt f down door maar schouders er onder!

Iedereen goede afspraken gewenst morgen!

11. Hilse

Hilse Niet meer actief

Wendy welkom!
    Fijn idd dat je zo snel al terecht kunt:)

@unexpectedmom, balen dat je dan pas heen kunt. Maar probeer gewoon te letten op hoeveelheid suikers dan gaat het vast goed:)

@cravings, Mwa red me redelijk haha. En als ik zin in iets heb ineens dan neem ik vaak niet veel gelukkig dat scheelt! Behalve van kinder bueno, die gaan er wel in haha dus die koop ik niet meer :p

Nu gauw slapen, ben doodop. Morgen om 11:15 bij de internist. Slaap nu bij m'n moeder (vl is altijd weg van maandag-donderdag en m'n vader zit in het buitenland) en heb m'n prikboekje nog thuis liggen. Zal ik wel commentaar op krijgen van die vent:p

12. Wen84

Wen84 Niet meer actief

@hilse dank je wel
    @sealabelle dank je wel. Schrok in eerste instantie wel toen ze me belde. Meer omdat ik nu bij de gyn terecht kom ipv VK. Ook het feit zwangerschapssuiker schrok ik wel even van. Volgens de VK was mijn waarde niet overdreven hoog omdat ze regelmatig 10 of 11 van de test terugkrijgen maar ja het is wel zwsuiker. Heb het gisterenavond even laten bezinken en laat het allemaal even op me af komen. Vandaag naar de diëtist en diabetes verpleegkundige en zie het daarna wel weer. Ben benieuwd wat er allemaal op me af gaat komen.

Dat ik gisteren al niet lekker zat komt ook doordat de VK me dringend verzocht nog meer rust te nemen ivm bekken. En ik kan nou eenmaal niet zo goed rust nemen :)

Iedereen succes op de afspraken vandaag, volgens mij zijn dat er nogal wat.

13. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Wen, het is ook allemaal wel ff een omslag! Dat het wat medischer gaat worden was hier al gezegd en dat is echt zo. De gyneacoloog is wat meer gericht op de medische kant en t gezellige praatje bij de verloskundige is een stuk minder! En het is ff wennen met op gezette tijden eten en je bloedwaarden controleren maar daar rol je snel in hoor! En inderdaad sommige waarden zijn na de test veel hoger. Hier kun je nog wat mee! Die suikerbelasting daar is enorm! Met normaal eten heb je niet zo'n hoge belasting hoor! Alleen tjaa een gebakje als ontbijt zit er niet in ;).

Ben benieuwd hoe jullie afspraken waren dames, ik hoef pas 19 maart weer terug te komen en alleen bij de diabetesverpleegkundige.
    Deze week 1.2 kilo afgevallen vertelde de weegschaal. Wel raar hoor, had mn zwangerschap andere voorgesteld :) niet met een dieet en afvallen in elk geval.

14. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Trouwens ik had nog wel een tip, naja this algemeen bekend dat als je beweegt je suikerwaarden omlaag gaan, maar als je lijf het nog aan kan, ga na t eten een stukje wandelen, hoeft geen uur te zijn maar 20 min kan al helpen. Moet je niet slenteren maar proberen stevig door te stappen. Als ik niet ff kan lopen ga ik ff flink stofzuigen. Gister na t eten niks gedaan en t was meteen een punt hoger. Ik doe dit alleen na t ontbijt want die was bij mij het meest afwijkend. Maar zoals gezegd als je rust moet nemen, dan kan het natuurlijk niet.

15. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hier was de afspraak fijn deze keer.
    Alles was goed. 7mrt weer een afspraak. Mag nu ook om de dag prikken gelukkig! :)

16. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Welkom Wendy, ben benieuwd hoe jouw afspraak was.
    Die van mij viel behoorlijk tegen: het liefst hebben ze dat je helemaal geen suiker of zoetstoffen eet. Ontbijt, lunch en diner mag bestaan uit 40 gram koolhydraten, tussendoor 32 gram. Eigenlijk mag ik alleen brood, thee of koffie zonder suiker/zoetjes, water, halfvolle melk, yoghurt of karnemelk, fruit, vlees (vleesvervanger in mijn geval moet ik ook mee opletten), kaas, groente, aardappels, rijst.
    Liefst dus helemaal geen light drank, snoepje of chipje tussendoor :(
    Het staat wel op de variatielijst, maar ze raden het wel af.
    Gelukkig heb ik nu een glucosemeter, een uur na het eten van een kiwi gaf hij 5,9 aan. Nu een broodje ei gegeten en over 1,5-2 uur weer prikken, ben benieuwd!
    Het viel me alles bij elkaar wel erg tegen dus nu weer even een dipje :(

17. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Steph k*t he? Hier net zo hoor! Magere yoghurt als ontbijt heeeeerlijk ;) goed verdelen die maaltijden! Lust je geen nootjes? Die mix met chashewnoot en amandelen mag je 's avonds wel een handje van. This wat geen gesnaai! Maar komt goed hoor! Je kunt het!

18. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Trouwens ik weet niet of je dat nu al doet maar eet pasta meergranen en rijst zilvervlies en bruinbrood.

19. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad even afzien Steph. Heb er ook best even om gehuild, dat mag je wel weten. Maar op zich ben ik wel blij met wat ik ondertussen allemaal wel kan eten.

Als je een volkoren pasta bijvoorbeeld neemt kun je prima pasta eten. Bruinbrood zitten minder koolhydraten al in dan wit brood (anders wit verzelbrood van blueband kopen). Tussendoor mag je ook een plak ontbijtkoek nemen. Het is nog best veel wat je mag. Maak maar een eetdagboekje aan op Homepage | Voedingscentrum.

Je bent al 36 weken, je moet er nu nog maar 1 tot hooguit 6! Knuffel meid

20. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Steph, he ja balen zeg :(
    Gelukkig ben je al 36 weken dus hoef je niet zo lang meer hopelijk!
    En idd volkoren producten nemen. Dan heb je ook minder gauw trek in iets lekkers, dat scheelt wel!

Als jullie van frisdrank houden.. Spa fruit zit weinig suiker in :)
    per 250ml 3,9g

Deel Deze Pagina