Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    biologische volle yoghurt van ecozuivel bij hoogvliet. De magere variant heeft ook weinig koolhydraten.

2. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar aan de andere kant, voor vandaag at ik ook alles gewoon en volgens vk kon dat geen kwaad.

De uitslag staat vanaf deze middag al klaar maar ik kan m'n vk niet bereiken dus dat wordt dus volgende week..

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ah de hoogvliet hebben we hier niet. Ik zal eens bij onze supermarkten kijken .

4. Frie80

Frie80 Lid

2 okt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hilse, terug op je vraag hoe mijn zoon bij de geboorte woog.

Hij woog bij de geboorte 3520 gram. Van mijn zwangerschap 36 wk en 5 dg.
    48 cm groot.

Als hij in de week 40 zou geboren moet worden, volgens de mensen die me hebben geholpen tijdens de bevalling zou hij zeker een grote baby zijn. Daarom wilde vk op 7 februari inplannen voor week 38 om er mee in te leiden. Maar ja ik ben achteraf blij dat ik toch gewoon natuurlijke bevalling heb gehad in plaats van kunstmatige bevalling.

Onze kanjer doet het zijn best, hij had geelzucht, gisteren was de waarde te hoog en vandaag opnieuw geprikt, is de waarde gezakt, en mochten gewoon lekker thuis blijven. Hij is nu precies een week oud, een heftige week, met al mijn emoties en genietend en zo.

Zo te zien gaan het goed met jullie en voeding. Hou vol.

Groetjes, Frie80

5. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1245 unexpectedmom, 8 feb 2013
    Laatst bewerkt: 8 feb 2013
    oeps, zeg het verkeerd. Het merk heet Vecozuivel. Was de V vergeten..
    hier zie je waar je het kunt kopen: Vecozuivel

(1 schaaltje yoghurt van 150 gram komt op minder dan 3,5 g koolhydraten, met het fruit toch iets meer dan die 5, ligt er ook aan welk fruit, een handje frambozen of blauwe of rode bessen is niet zoveel, aardbeien valt ook mee)

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Mijn schaaltjes zijn iets groter ;)

7. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebakje, ik hou me heel keurig aan afgepaste hoeveelheden per keer. Maar inderdaad moet je iets van 350 gram zuivel op een dag. Ik doe niet teveel per keer omdat ik er ook fruit in doe. Deze yoghurt heeft 2,3 gram koolhydraten per 100gram, is het minste wat ik kon vinden en ik heb echt alle pakken staan vergelijken! haha. volgens mij kom je dan dus nog steeds lager uit dan de 8 gram. Tenzij je natuurlijk heel veel yoghurt eet ;)

ohoh, nooit gedacht dat ik nog eens zo zou letten op mijn eten! Moet er ook wel om lachen hoor. Dan zie ik mezelf weer staan in de supermarkt. Ik vergelijk echt alle merken!

8. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Frie80, netjes hoor! Gelukkig gaat het weer beter met hem! Kan me voorstellen dat het heftig is geweest voor je!!

@all, jullie zijn allemaal heel keurig bezig met je voeding. Knap hoor!!! Als ik dat zo lees knoei ik maar wat :p hihi. Maar gelukkig zijn m'n waardes er wel goed onder! Vanavond na het eten (frietjes met saté en satesaus) was hij zelfs 5,4. Snap er niks meer van!!!

9. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hilse, heerlijk toch? lekker van genieten. Hopelijk mag ik volgende week ook gaan prikken zodat ik zelf mijn waardes in de gaten kan houden.

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    In de yoghurt die ik nu heb zit 3.7 per 100ml. Ik gok erop dat mijn schaaltje 200 ml is

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik krijg maandag weer een prik koffer mee. Daar kan je 6 x mee prikken en dan lever je hem weer in.

12. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow trouwens, ik heb het gegeten hoor, een boterhammetje met hazelnootpasta. Oh ik was als een kind zo blij :). 14 gram in het boterhammetje, 8 gram in de pasta, en een schaaltje yoghurt erbij. Ik zit dus nog onder de 30 gram. ivm met de pasta wilde ik daar ook niet boven komen. Vond het wel een beetje eng maar op zich is die pasta net als een beker melk. Ik ga echter niet elke keer pasta op brood doen. sowieso hou ik van afwisseling. :)

13. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe vaak moet je dan prikken per dag? Als je zo'n 4 -6 keer prikt op een dag lever je de koffer dan gelijk de volgende dag weer in?

14. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    De koffer is in principe voor een ontbijt test van 3x prikken. En de volgende controle of als je in de buurt bent geef je hem weer af .

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ze gaan er hier min of meer van uit dat smorgens de insuline behoefte het grootst is. Dus is je waarde dan niet goed , moet je gelijk bellen

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    In die koffer zit een accu check meet apparaatje, 7 test strips , lancetten om te prikken , en van die vierkanten kleine dempers, om je eerste druppel bloed weg te vegen

17. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebakje, bedankt voor de uitleg! Zal er eens naar vragen maandag. Wil heel graag ook gaan prikken. Kan niet tegen deze onzekerheid namelijk. Zal dat wel duidelijk maken maandag, dat dit me ook erg onzeker maakt.

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier hebben ze ze gewoon bij de vk. En dan krijg je een prik instructie bij het eerste koffertje. Super handig, dan kan je het zelf doen en hoef je niet elke keer naar het ziekenhuis om te laten prikken

19. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel handig ja. Helaas zit ik nu niet meer bij de vk maar bij de gyn... Als mijn waardes goed blijven mag ik wel weer terug naar de vk zij de gyn. DAt zou wel fijn zijn.

20. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Unexpectedmom: ik werd er inderdaad ook erg onzeker van toen ik nog niet kon prikken, nu dat wel kan zijn m'n waarden steeds goed, echt fijn! Hopelijk krijg jij ook snel een glucosemeter!
    Jouw zwangerschap moet ook niet makkelijk voor je zijn trouwens: HG, BI en zwdiabetes! Sterkte!

Deel Deze Pagina