Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ik heb een prikker en heel veel naaldjes en teststrips mee gekregen waar ik nu nog wel een dikke maand mee kan doen. Als het op is kan ik bij de apotheek bij bestellen..

2. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    Dat is ook raar. hier zeiden ze dat het vaak opbouwt in de loop van de dag en ik ben nu 2 maanden aan het prikken en inderdaad vaak s avonds te hoog en dan moet ik insuline spuiten. ik moet bijna iedere avond insuline spuiten, maar de rest van de dag is hij meestal goed. nog maar een paar keer overdag hoeven spuiten.

3. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hier is ie s morgens en overdag ook (bijna) standaard goed idd. Eerder na het avondeten dat ie wat hoger is..

4. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Steph, lief van je, nee had me een zwangerschap toch anders voorgesteld. Helaas ben ik gewoon al 7 maanden een vaatdoek. :D Volgens mij gaat dat de laatste weken ook niet verbeteren, maar het is niet anders.

@'s ochtends/'s avonds glucose hoog, Ligt het er niet aan hoeveel gram koolhydraten je neemt in je maaltijd? Misschien eet de een meer koolhydraten in het avondeten, en de ander juist in het ontbijt.

5. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Bij mij is het 's ochtends ook al bijna automatisch te hoog, spuit ik dus ook veel meer insuline...

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ja de diƫtiste vertelde dat als je je koolhydraten goed over de dag verdeeld, dus bij ontbijt, lunch en avondeten ongeveer even veel, dat je lichaam 's morgens de meeste moeite met de koolhydraten heeft en de insuline behoefte dus het grootst zal zijn.

7. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus dan zou je bij je ontbijt echt minimaal aantal koolhydraten moeten nemen of is de verdeling dan gelijk minder goed en werkt het dus niet meer zo?

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    poeh dat zou ik niet weten.

Ik mag aan koolhydraten:

ontbijt: 36
    lunch: 40
    avond eten: 35-40

Maar goed dat is wel op mijn eet patroon afgestemd.

9. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    Ik eet sowieso heel weinig, omdat ik vanaf het begin al misselijk ben. Ik eet geen aardappelen bijvoorbeeld. dus bij normaal avondeten kom ik niet aan meer koolhydraten. Ik moet soms al spuiten als ik een beetje sla met een stukje mager rundvlees op heb!

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Oeh talitha dan heb jij het best wel erg zeg. Want zowel in sla, en vlees (mits niet gepaneerd) zitten geen koolhydraten.

Alleen eventueel in sla saus en croutons

11. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hey meiden hoe gaat het hier?

Hier alles stabiel 's Ochtends rond de 4 en overdag onder de 6. Gister wel chinees en toen wassie wel 6.3 maar manlief zonder diabetis had 7.4 haha.

Over ochtend en avond. Ik kan gewoon niet met brood beginnen das blijkbaar teveel voor mn lichaam om te verwerken dus ik begin met yoghurt en tussen door fruit of crackers en smiddags broodje en dan gaat t wel goed.

Doen jullie vingers ook zeer van t prikken? Ik heb ook een hele rare prikpen want op 1 doetie nog fking pijn en veel bloed.

Trouwens voor wie geen insuline spuit en dus net zo als mij die teststripjes zelf moet kopen, doe dat niet bij de apotheel maar onlIne, voor t zelfde bedrag kon ik dubbel zoveel krijgen!

12. Hilse

Hilse Niet meer actief

@seallable, haha grappig van je man.
    En goeie tip van online!

13. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ik begin s ochtends met biogarde+cruesli.

Ene vinger doet meer pijn dan de andere..
    Ben blij dat ik nu om de dag mag!

14. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    er zijn ook prikpennen verkrijgbaar waar je niet perse in je vinger mee hoeft te prikken. Dat scheelt ook een hoop.

15. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Talitha, dat is wel erg van sla en vlees! sterkte meid! Zo is het echt heel vervelend.

Mm, ja dat prikken lijkt me geen pretje, toch hoop ik dat ik het mag gaan doen.

16. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    @seallable: let wel op dat je toch voldoende binnenkrijgt. Ik paste mijn eten nl ook aan naar de waarde die ik kreeg, maar kreeg toen op mijn flikker van de diƫtiste. Dan kun je dus beter wat insuline erbij spuiten, zodat je wel aan de vereiste voedingswaarden komt!!!

17. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    MWB, je hebt helemaal gelijk. Ik spuit nu niet hoor, doe het nog allemaal met dieet. Maar we hebben wel afgesproken dat mocht het dieet niet afdoende meer zijn, dat er dan wel naar insuline gekeken moet worden. Maar na een week dieet en cyclus bijhouden maak ik me wat minder druk want de hoogste de ik voorbij heb zien komen is 4.5 nuchter en 6.6 na patat met frikandel. En ik schrap niks van mn dieet verder.

18. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip over online bestellen Seallable! Hoewel, ik denk dat ik met mijn voorraad m'n zwangerschap wel door kom ;). Ik wil niet weten wat voor rekening ik zo ga krijgen, heb alleen een basisverzekering :(, had me misschien toch wat meer moeten verdiepen in andere zorgverzekeringen, bij mijn huidige maatschappij kreeg ik zelfs aanvullend niet veel vergoed dus ik zag het nut er niet van in. Nou ja, lang leve de spaarrekening ;).

Verder gaat het hier met dieet ook heel goed, nuchter tussen de 4,3 en 5,3 en na het eten tussen de 5,4 en 6,6 (ik moet onder de 7 blijven). Na 200 gram gebakken krieltjes, vegetarische gyros en bak sla met croutons netjes 6,4 geprikt dus helemaal blij :D.
    Helaas ben ik nog niet afgekickt van m'n chocoladeverslaving en een patatje zou er ook wel ingaan, maar dat durf ik nog niet aangezien ik morgen m'n waarden moet doorbellen. Als het goed blijft gaan mag ik terug naar de vk en dat wil ik heel graag dus nog even doorzetten om m'n waarden goed te houden. Zou wel graag wat willen experimenteren hoor! Ook gewoon uit nieuwsgierigheid.

19. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Super steph!

Schouderklopje voor jou ;) en bij jou is het nu echt nog ff naar de eindstreep he!

Kwa vergoedingen zal het wel loslopen hoor, in principe krijg je de diabetis internist, dieetiste en verpleegkundige allemaal vergoed en ook het starterspakket van de glucosemeter. Alleen t nabestellen is van die teststrips niet. Die strips zijn bij de apotheek hier 50 euro voor 50 strips, online heb ik ze kunnen komen voor 50 voor 100 strips. Als jullie belang erbij hebben, zoek ik die webshop ff voor jullie op. Maar met google en prijzen vergelijken kom je er ook wel, in elk geval de moeite waard want hier loopt het ook nog al uiteen!

20. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Als je echt aan de insuline gaat, dan krijg je bij de meeste je strips weer wel vergoed.

Deel Deze Pagina