Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, ik heb er moeite mee, voornamelijk omdat ik nu denk van "Dadelijk gebeurt er iets met m'n kindje en wiens schuld is het dan.." Plus ben ik bang dat ik diabetes krijg na de zwangerschap. Dit omdat het verhoogd is doordat m'n moeder het vanaf haar 36e heeft.

Er wordt dinsdag contact met me opgenomen door een dietiste, maar die maakt de afspraak pas voor of volgende week, of de week daarop. Ook krijg ik pas met 38 weken een laatste scan. Vk zei dat extra voorzorg (als in, meerdere bezoeken van haar etc) niet nodig waren. Daar maak ik me ook wel zorgen om.

2. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    mijn oma en mijn moeder hebben beide diabetes, maar na mijn eerste zwangerschap had ik er geen last meer van... hoe meer kinderen, hoe groter de kans dat wel.

je moet je er eigenlijk gewoon bij neer leggen dat je zwangerschapsdiabetes hebt, hoe moeilijk dat misschien ook is. je kunt er namenlijk niks meer aan doen.

probeer verder het advies van seallable te volgen.. :D
    komt wel goed meis, je moet je niet te druk maken

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haar advies zal ik zeker opvolgen, maar ik weet bv niet hoeveel koolhydraten ik per dag mag, krijg ook het gevoel alsof het hier anders gaat dan in NL, aangezien ze hier totaal geen problemen hebben met brood etc, maar qua drinken mag je praktisch alleen thee zonder suiker of water. Geen frisdrank (ook niet light) geen sinaasappelsap etc, maar bij bv een feestdag mag je wel zondigen door bv een stuk gebak of chocola naar binnen te werken

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ajamones ik mag

ontbijt: +/- 36
    lunch: +/- 40
    avondeten: 35-40

en dan 3x iets tussendoor van 15-18 gram koolhydraten.

5. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    mag ik vragen waar je dan woont?

hoeveel koolhydraten per dag weet ik ook niet meer. probeer ik nu ook weer achter te komen, haha. light frisdrank is op zich ook geen probleem, tenminste niet hier. zelf drink ik al sinds mijn vorige zwangerschap crystal clear. sinaasappelsap is logisch, daar zitten ontzettend veel fruisuikers is.

6. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    ah, en daar is mijn advies, haha... dankjewel gebakje, hier heb ik denk ik echt wat aan! super

7. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nee, ik ben pas sinds afgelopen donderdag officieel op dieet en tot nu toe gaat het prima zo, gelukkig!
    In het topic dat jij geopend had, heb ik mijn schema neergezet, misschien heb je daar wat aan.

Kaala: ik had ook pas m'n eerste afspraak bij de dietiste toen ik 36 weken zwanger was, maar toen ik wist dat m'n waarden verhoogd waren, ben ik wel zelf al informatie gaan zoeken over wat ik alvast kan doen en ik ben meteen begonnen met het dieet. Als je googled op "voedingsadvies zwangerschapsdiabetes" kom je heel wat adviesfolders tegen van ziekenhuizen. Uiteraard is het beter om een op jou zelf afgestemd dieet te krijgen, maar je zou alvast kunnen beginnen met opletten wanneer/wat je eet. Succes!

Met de diabetesverpleegkundige afgesproken dat ik afwacht wat de gyn. vrijdag gaat zeggen: mag ik terug naar de vk, dan ben ik klaar met het ziekenhuis, anders moet ik alsnog naar de internist. Maar m'n waarden zijn prima, dus ik verwacht gewoon terug te kunnen naar de vk.

8. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    oooh, ik las het net terug idd... zal voor mezelf even puzzelen waar ik ongeveer aan zit dan :D
    ik spoot bij mijn eerste al vanaf 20 weken :)

9. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Kalaa,

Ik zeg t omdat ik t beste met je voor je hebt he ;)
    Waarom denk je dat t jouwn 'schuld' is? Je moet dat gevoel snel van je afzetten hoor, en ik zit in het zelfde schuitje als jou. Ja je weet nu dat je ook na je bevalling zult moeten opletten met je voeding maar dat zou elk mens moeten doen. Maarr het leven bestaat niet uit kans berekening. Weetje hoeveel kans je hebt om aangereden te worden? De kans dat ik de auto imuunziekte zou krijgen die ik nu heb, was miniem, maar toch heb ik t.

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier hebben de verloskundige trouwens een discussie met de internisten/diëtistes.

Bij de vk (zit bij het ziekenhuis) is het al jaren zo dat je pas hoeft te bellen als je suiker hoger is dan 7.5 na het ontbijt.
    Nu sinds kort is het in het ziekenhuis al bellen bij hoger dan 6.8.

11. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    jemig gebakje, daar zit je al vrij snel aan, tenminste, terug denkend aan mijn eerste zwangerschap.. bij mij was het altijd 7.8, ga nu naar een ander ziekenhuis, dus we zullen weer zien

12. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik woon in Engeland, maar ik las even het topic door en las dat er in bv sla geen koolhydraatjes zitten? Ik eet vanavond kip met rijst (geen sausjes of wat dan ook, er zit ook groente in de rijst) hoeveel opscheplepels zal ik ongeveer mogen en klopt het dat er in kip uit de oven (gebakken in eigen vet) geen koolhydraten zitten? Sorry voor al die vragen, wil echt m'n eigen dieetplan ._. Ben bang dat ik het dadelijk helemaal fout doe en bv maar 30 koolhydraten per dag mag ofzo! Ik schrok trouwens wel van 1 stukje pizza met kaas en groenten, 80 koolhydraten?! In 1 stukje?

Ik heb trouwens erg last van mijn keel en kan nergens vinden hoe slecht een waterijsje is, zonder toegevoegde smaakstoffen etc, iemand een idee misschien?

13. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    rijst is per opscheplepel 18 koolhydraten, dan heb ik het over de gewone witte.
    in 1 schaaltje rauwe sla zit 1 koolhydraat
    in kipfilet zitten geen koolhydraten
    pizza is heel erg ja, hahahaha
    in een raket ijsje zitten 12 koolhydraten

alstu :D

14. Wen84

Wen84 Niet meer actief

Goedemiddag dames,

Jee wat kletsen jullie veel :) moet het hele weekend nog teruglezen. Hihihi, sorry dat ik nu dus even niet reager op iedereen, zal het vanaf nu bijhouden :$

Hier moet ik wel erg wennen aan het 7 x prikken op een dag. Moet zeggen dat het me wel redelijk lukt en heb ook nog niet een te hoog suiker gehad. 7.5 was wel het hoogste, dus ik hoop dat ik dat zo vol kan houden.
    Morgen voor het eerst naar de gyn, ben daar wel heel nieuwsgierig naar. Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.

Ik ga ff teruglezen :)

15. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dankje! Ik hoop dat ik wel meer dan 40 per dag mag hebben..

Hoe doe jij het trouwens met verdelen? Bv om 9 uur op staan, ontbijt, dan 11 uur tussendoortje, 1 uur lunvh, 3 uur tussendoortje, 5 uur avondeten en 7 uur weer tussendoortje en dat is het? Ik kreeg uitgelegd dat je een nachtsnack moet nemen anders zijn je waardes in de ochtend te hoog? Plus wij eten hier pas als de man terug is van werk en dat is meestal rond half 7 savonds, dus moet ik dan bv 11 uur beginnen met ontbijt? Of 10 uur, zodat het avondeten 6 uur wordt gedaan maar dan een halfuur later? Dat zal niet zo'n ramp zijn, toch?

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
  17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    tijden hier: 7.30 ontbijt - 10 uur tussendoortje - 12 uur lunch- 15 uur tussendoortje - 17.45 avond eten - 20.30 tussendoortje.

Kaala, waarom zou je er niet meer dan 40 per dag mogen hebben??
    ik heb er tussen de 36-40 per grote maaltijd. En de tussendoortjes 15-18 per tussendoortje

18. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    ik begin rond half 9 met het ontbijt, dan om kwart over 10 tussendoor, 12 uur lunch, rond 3 uur tussendoortje, dan rond half 6/6 uur eten en dan rond 8 uur nog laatste snackje zeg maar..

wat een super lijst zeg gebakje.. :D

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Zelf heb ik een boekje uit mijn ziekenhuis mee gekregen, maar deze van het amphia lijkt er heel erg op.
    Bij mij staat alleen het brood opgedeeld. witbrood 16 en bruin en volkoren brood 12. En in dit boekje is het beide 16.

20. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    pfff in de eettabel van het voedingscentrum is brood opgedeeld in wel meer dan 10 soorten, haha

Deel Deze Pagina