Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen84

Wen84 Niet meer actief

Jee zeg, wordt helemaal dol van al die koolhydraten wat ik hier lees :)

Qua tijden vind ik het ook lastig. Is de ene keer wat later of vroeger dan de andere keer. Soms zit er iets meer tijd tussen en soms iets minder. Echt op een precies tijdschema eten vind ik erg lastig

2. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    ik moet wel een beetje een tijdschema hebben ivm met mijn zoontje.. alleen het ontbijt verschilt heel erg. hangt er vanaf of hij uitslaapt of niet, haha

3. Wen84

Wen84 Niet meer actief

Ja inderdaad met kinderen heb je toch wat meer een tijdschema.

4. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Niet te dol worden hoor :p. Sowieso de hele dag op een sla blaadje kauwen is ook geen optie ;)

5. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    gelukkig niet.. haha!

hier nog wat tips voor lekkere tussendoortjes die wel verantwoord zijn?

6. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Worst en kaas maar das meer voor 's avonds....

Ik neem craquotte met mosterdkaas, ik weet niet wat een eierkoek doet?

7. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    die worst en kaas voor 's avonds had ik al bedacht idd.. bedoelde ook meer overdag.. eierkoek doet 18 koolhydraten, dus eigenlijk ook wel veel...

net 2 creamcrackers met een beetje boter op.. 14 koolhydraten, dat wil op zich wel toch?

8. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hmm ja dat valt dan ook nog tegen. Ik heb net een portie mossels in azijn gehad 2g koolhydraten per 100 gram. Maar of iedereen dat nou zo'n lekkernij vind...

9. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    hmmm nee dank je wel...!!! niet mijn ding, haha...

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik moest half huilen in de winkel daarnet, wist niet dat er zoveel koolhydraatjes in praktisch ALLES zit, in kaas en worst misschien niet maar moet je ook niet opletten op vet? Dit wordt heerlijk stressen.

Of dat dacht ik tenminste. Vk net opgebeld omdat ik toch een beeeeetje zekerheid wou (vooral voor de kleine) vk zei dat ik totdat ik bij de dietiste geweest ben alles mag eten behalve de onnodige suikers zoals chocola (vaarwel valentijn) en frisdrank, maar qua koolhydraten mag ik totdat ik mijn eigen dieet plan heb gewoon eten (niet teveel eten natuurlijk, maar gewoon zoals ik normaal at, alleen opletten qua onnodige suikers) Was al bang dat ik maar 1 opscheplepeltje rijst mocht vanavond.

Wat ik wel een beetje vreemd vond was dat ze zei dat ze m'n waardes pas zal weten als ik bij de dietiste geweest ben. Ook dat een virus en stress inderdaad de waardes doen stijgen, word woensdag opgebeld door de dietiste en dan hoor ik het wel. Maar tot afspraak zelf (tot volgende week dus) mag ik alles eten behalve chocola etc, heb in ieder geval al wat sla en komkommer enzo in huis gehaald :D

11. Wen84

Wen84 Niet meer actief

@kaala, kan me goed voorstellen dat je er een beetje onzeker door wordt. Dat heb ik ook. Ik ben wel bij de diëtist geweest maar heb geen schema qua koolhydraten meegekregen en moet het zelf allemaal een beetje uitvogelen met behulp van het apparaatje om suiker te meten

12. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aangezien ik ook nog niet bij een dietiste ben geweest heb ik ook geen apparaatje om het te testen, vk zei zelfs dat ik dit hoogwaarschijnlijk niet zal krijgen en gewoon elke week naar het ziekenhuis (anderhalf uur met de bus, heen en terug) moet gaan reizen om mijn waardes te checken..Daar heb ik dus echt geen zin in, en kost ook nog handen vol geld.

13. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Als je niet in aanmerking komt voor een glucosemeter kun je ook nog overwegen om zelf een aan te schaffen, ik vind 50 euro voor een starters pakket nog redelijk al kan ik natuurlijk niet in jouwn portemonnee kijken.

Suiker zijn koolhydraten, er is alleen een verschil tussen 'foute' enkelvoudige koolhydraten en 'goede' complexe koolhydraten. Die van de eerste categorie zitten in chocola, snoepgoed, koek enz. Deze koolhydraten zul je moeten vermijden, ook wel de snelle koolhydraten genoemd, ze worden meteen uit de voeding in je bloed opgenomen.

De tweede groep is gezonder, zit vooral in meergranen dingen zoals peulvruchten, noten. Dus ook in zilvervliesrijst en brood! Je lijf moet veel meer moeite doen om dit op te nemen, deze tragere koolhydraten heb je nodig en je baby ook! Het is dus ook geen optie om dit allemaal maar te schrappen en op sla te gaan leven.

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vroeger at ik wel bijna alleen maar sla :p Maar ik weet niet of ik zo'n meter hier ook kan kopen, woon in de UK. Zal waarschijnlijk wel kunnen maar geen idee hoe duur die dingen hier zijn. Vind het een beetje jammer dat ik er waarschijnlijk geen 1 zal krijgen (terwijl het wel wordt vergoed enzo)

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    van accu chek heb je zelfs al voor 20 euro een startpakket. Enige nadeel is dat die teststrip zo duur zijn. ik geloof 20-25 euro voor 50 st.

16. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar wat als ik ondanks dit nog steeds elke week die reis moet maken naar het ziekenhuis? Ik vroeg het aan andere dames op een Engels forum en het is niet echt gepast om er zelf 1 aan te schaffen als je er niet 1 aangeboden krijgt, omdat de dietiste er dan meestal niet mee eens is omdat het onnodig blijkt te zijn.

17. Wen84

Wen84 Niet meer actief

Ik zou dit gewoon even aankaarten als je er de volgende keer bent

18. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Tja de meningen over koolhydraatvrije dieeten (Atkins) zijn nogal verdeelt. Hoe het ook zij, wat je vroeger deed was je alleen verantwoordelijk voor jezelf maar je baby heeft toch echt alle voedingsstoffen nodig.

19. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dietiste raadde deze website aan: De koolhydratenlijst .nl
    Per categorie staan heel veel producten genoemd met het aantal koolhydraten.

20. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, die site kende ik al :) Maar omdat we nog niet weten of ik een normale inname qua koolhydraten mag of niet, mag ik totdat ik die afspraak heb gehad gewoon alles eten behalve onnodige suikers

Deel Deze Pagina