@gebakje, eet je helemaal geen fruit? @Kaala, je mag best brood eten, maar dan niet een stuk of 4 achter elkaar doen. In de supermarkt/bakker kun je vaak ook koolhydraatarm brood kopen, daar zitten maar de helft in van gewoon brood. Bruin brood (of eentueel wit vezel brood) is beter dan gewoon wit brood. Kijk uit met zoet beleg, je zou eventueel 1 boterhammetje met zoet kunnen nemen af en toe. Maar dan niet nog een glas melk erbij of yoghurt. Liefst een plakje kaas en/of vleeswaren op brood. Groente mag ook op brood (zoals sla, komkommer en tomaat) Of een eitje kan ook prima. Minimaal en maximaal 2 stuks fruit per dag, beste is rood fruit, daar zitten minder koolhydraten in. 's avonds 1 bord avond eten. maak een dagboekje aan op Homepage | Voedingscentrum dan kun je precies zien hoeveel koolhydraten je eet en wat je kunt veranderen. Waterijsje is volgens die site ongeveer 13 gram koolhydraten @ego, ik ben bij de dietist geweest en ze vond mijn schema heel goed! dit is mijn schema: 's ochtends: 2 bruine boterhammen 1 plak kaas 1 plak ham meestal met iets van groente erbij (tomaat/sla/komkommer) bekertje melk eventueel, 1 boterhammetje met zoet en dan geen bekertje melk thee zonder melk zonder suiker tussndoor: schaaltje yoghurt van vecozuivel met rood fruit 's middags: 2 bruine boterhammen 1 plak kaas 1 plak ham (en iets van groente erbij) bekertje melk tussendoor schaaltje yoghurt met fruit 2e tussendoor plakje ontbijtkoek (minder suiker)/ stukje kaas/ worst/ olijven/ crackertje met weinig koolhydraten met iets van hartig beleg (of eventueel een koekje) 's avonds: maximaal 3 aardappelen stukje vlees minimaal 200 gram groente een toetje met weinig koolhydraten later op de avond: blokjes kaas/ plakje ontbijtkoek/ olijfjes/ worst/ (of eventueel een koekje maar niet 2x op een dag). Ik mag zo'n 30 tot 40 gram koolhydraten per maaltijd en tussendoor zo'n 15 gram. Geen suiker, wel zoetstof maar liefst zo min mogelijk. maximaal 4 light dranken per dag en geen zoetjes in de thee, mag wel zoetstof in de yoghurt, maar heel weinig. Veel water drinken helpt! Geen fruitsappen! ook niet die met minder suiker, want daar zit alsnog veel suiker in van het fruit. Geen gebak, daar zit teveel in. ohja, en ongeveer 1,5 a 2 uur tussen het eten.
owww volgens het voedingscentrum zit er in een moorkop maar 12 gram koolhydraten! Zag toevallig op de folder van st antonius dat een moorkop eventueel mocht als tussendoor.
Unexpected, goed bezig! Ennee een moorkop is nog niet zon slecht idee voor mn verjaardag volgende week!! Thnx!!
Maar zeg, zit er in een moorkop niet ontzettend veel suiker en het is toch deels chocola? Oh en, wat waren jullie waardes?
Goedemorgen, Dit waren mijn waardes gisteren: Nu: 4.1 NO.: 4.3 VL.: 3.8 NL: 6.9 VA: 5.8 NA: 6.4 VS: 5.4 Is dit ok? Als mijn waarden zo blijven zou ik dan geen insuline hoeven te spuiten? Ik ga even een ochtend werken, fijne dag allemaal
Fruit: jawel hoor, als ik vrij ben. Dan vervangt het mijn tussendoortje. Maar als ik werk heb ik er niet genoeg aan. Dan blijf ik honger houden.
@wen84, jou waardes zien er prima uit! @unexpected mom, lees net in je onderschrift dat je geen makkelijke zwangerschap hebt wel een mooi schema. tussendoor yoghurt is aan mij niet besteed helaas. waarom weet ik niet, maar zou het niet pakken, haha. heb liever even een snelle hap. gister waren mijn waardes als volgt: n: 6.6 no:7.8 vl: - nl: - va:7.0 na:6.9 vs: 7.2 vanmorgen: 6.3
Wen, ziet er goed uit! Er is mij verteld dat als ik onder de 7 blijf niet hoef te spuiten dus als jouwn arts er net zo over denkt zit je dikke prima Ik had gister Nuch: 3.9 No: 4.5 NL: 5.8 Va: 4.1 Na: 4.5 Vs: 4.1 En tja die moorkop lijkt mij de beste keus kwa gebakje voor mn verjaardag ga me niet alles lopen ontzeggen en helemaal niet omdat ik zulke lage waardes heb. Moet ook nog enigzins van t leven en zwangerschal genieten.
Dank je wel, fijn om te horen Hoe blijven jouw waardes zo laag? Ik had vanmorgen nuchter 4.6 als ontbijt had ik twee volkoren crackers. 1 met boterhamworst en 1 met chocopasta van Cereal. En een kopje koffie met een zoetje. Net was mijn suiker weer gestegen tot 6.3. Vind het zo lastig. Gisterenochtend bleef mijn suiker ook laag maar toen had ik alleen een banaan op
Wen, Ik heb geen idee, ik moet wel zeggen dat ik nog veel doe. Al het schoonmaakwerk kan ik nog aan en wandelen met de hond lukt ook prima. Ik had net nuchter 4.3. Stom is dat dan he met zon banaan? Soms heb ik met sla, vis en bruine boon hoger dan met een portie patat en 2 frikandellen. Echt vaag en frustrerend. Zal is ff met broodjes uit de vriezer gaan halen. Trouwens slikken jullie nog wel zwangerschaps vitaminen?
Seallable, wanneer ben jij jarig? Ik a.s. zaterdag en ik verheug me nu al op m'n moorkop haha! Met mijn waarden gaat het nog steeds goed, niet zo laag als die van jou, maar netjes onder de 7, na het avondeten is hij het hoogst, meestal rond de 6,6 ofzo. Ik vind het alleen zo lastig om 's ochtends iets lekkers voor op m'n brood te vinden: ik eet geen vlees en kaas, dus nu eet ik humus of pesto/tapenade, maar daar zit best veel knoflook in waar ik op een gegeven moment misselijk van word. Voorheen deed ik altijd nutella op een wit bolletje, maar dat is nu dus even not done. En ja, ik slik nog steeds zwangerschapsvitaminen en lijnzaadolie capsules (i.p.v. visolie i.v.m. vegetariër zijn). Patat durf ik nog niet te eten, maar gebakken aardappeltjes gaat goed!
Ik volgende week woensdag maar vier het aankomend weekend. En idd die moorkop klinkt mij prima ik doe slankie smeerkaas op brood en pindakaas (gewone die magere zit juist weer meer koolhydraten in ipv vet). Net na ontbijt weer een 4.5. Ik prik na 1.5 tot 2 uur na t eten. Dat doen jullie toch ook? Oh ik drink ook groene thee met madarijnsmaak geen idee of dat helpt, maar this enige thee zonder suiker wat ik lekker vind. Zoetje en zoetstof doe ik niet, ik heb spastische darm en die reageren heel erg op kunstmatige zoetstoffen. Alleen 2 glaasjes cola light. Manlief wil met valentijn uit eten.... Zal dan wel een beetje moeten opletten!
ik drink altijd kruidenthee van de g&w drogist.. ik prik altijd 1 uur na het eten, ben ik gewend uit de eerste zwangerschap
Ik ga me de komende dagen niet aan een dieet kunnen houden als ik die al had, ben nu toch echt goed grieperig en kan net een boterhammetje binnen houden, dus qua verdeeld eten lukt het me helaas nog niet :c Zal de vk erg boos worden?
Dat is wel lastig zeg als je geen kaas en vleeswaren eet, om dan iets lekkers te verzinnen op brood elke keer. Eet je wel ei ? eventueel lekker een gekookt of gebakken eitje op brood. En vis?? haring in tomatensaus op brood, of sardientjes.
Ik eet idd ook geen vis, bij de lunch eet ik wel regelmatig een gebakken eitje (gekookt ei lust ik niet, hoezo lastige eter ). Pindakaas hou ik ook niet van , dus er blijft weinig over zo. Ik heb wel notenpasta geprobeerd van de natuurwinkel, maar daar kreeg ik weer een allergische reactie van (ben ook allergisch voor appel en banaan). *zucht* Beterschap Kaala, ik zou niet te bang zijn voor de reactie van de vk, je doet je best toch? Als het er niet in blijft, blijft het er niet in, ziek zijn doe je niet voor de lol.
Lust je wel kokos? Ik was even voor je aan het googlen en kwam deze tegen... Kokospasta | Vegetus Er staan trouwens nog meer interessante (en ook suikervrije) recepten op die website!
Nee ik doe dit niet voor de lol, m'n keel doet zo'n pijn en maak me best wel zorgen. En nog steeds m'n waardes niet gehoord. Wou jullie trouwens even bedanken voor die site met koolhydraten, erg handig en bij sommige dingen had ik veel meer koolhydraten verwacht! Vanavond eten we kleine pannekoekjes..Zal ik dit mogen hebben?
Zooo ik heb ff weer een stevige wandeling gemaakt! Lekker. Vanavond eten we stampot snijbonen met draadjes vlees. Lastig hoor als je zo weinig lust en allergisch ook nog pff zIt je niet mee! Kaala, vk boos? This jouwn lijf hoor je zit niet meer op school ennu ziek is ziek. En of pannenkoeken mag... Geen idee, ik weet niet waar jij juist wel op reageerd en waarop je glucosewaarden wel goed blijven. Zou in ieder geval voor de meergranen pannenkoekenmeel gaan. Beterschap!