Hoi allemaal, ik heb vandaag mijn OGTT gehad. Mijn suikerwaarde nuchter was 5,6. Wat vinden jullie? Is het te hoog?
Volgens Diabetes fonds wel U hebt zwangerschapsdiabetes als uw bloedsuiker: 'nuchter' meer dan 5,3 mmol/liter is. Nuchter betekent acht uur daarvoor niets gegeten of gedronken, behalve water of thee zonder suiker.
Zucht, nu ben ik nervous. Vanmiddag kwam ik mijn buurvrouw tegen en die is een vk en ze zei dat het niet te hoog is. Ik hoor het wel van mijn vk. Ben toch een beetje nervous.
Hallo dames, Ik prik elke keer twee uur na het eten Hier ook een moeilijke eter, lust ook geen kaas of beleg. Het enige wat ik nog lust is boterhamworst. Doe nu zeg maar 1 boterham met worst en 1 boterham met zoet. En het zoette beleg haal ik uit dat schap in de winkel waar ook de zonnatura producten staan. Die hebben jam, hagelslag, chocopasta enz. Goed te eten en bevat veel minder. Vanmiddag bij de gyn geweest. Was eigenlijk niet veel bijzonders. Hoef over 3 weken pas weer terug. Wel had ik à.s. Maandag al een groei echo gepland staan. Ben benieuwd Klopt het dat als je waarden tussen de 4 en 7 blijven dat je kindje dan geen extra risico heeft op groter worden? De gyn zei nog wel dat mijn waarden nu goed zijn maar ik nog relatief vroeg in de zwangerschap ben met diabetes, en dat ze vaak zien dat naar mate je verder bent je suikers toch hoger kunnen worden. Herkend iemand dit?
Sorry! Wou je niet nerveus maken ofzo, wanneer krijg je het te horen? Oh en Wen, ik weet mijn waardes dan wel nog steeds niet, maar mijn kindje ligt niet voor op de groei, nooit geweest ook..Maar zal wel meevallen, toch? Als je op goede waardes blijft x
Geef niet hoor Kaala. Zonet heeft mijn vk gebeld, toen ik haar telefoonnummer op mijn telefoon zag, wist ik al dat het niet goed is. En ja, de waarde na suiker drankje was 10 ik ben nu verdrietig, sorry hoor dat ik overdrijft. Ik let op mijn eten, tot nu toe ben pas 3 kg aangekomen, bij de zws van mijn zoon was ik al 6 kg aangekomen met 24 weken. Had de zws suiker ontdekt met 30 weken. Toen ging het goed alleen met dieet. Hopelijk deze keer ook. Ik haaaaaat die vingerprikjes.
Ahh..Vervelend ja. Ik ben nu met praktisch 34 weken 5 kilo aangekomen en alsnog heb ik het ook, maar ik vind het ook vreselijk om het te hebben vooral omdat ik dus mijn waarde nog niet weet (duurt nu al bijna een week) 1 troost, ik ken een paar vrouwen wiens waarde over de 15 waren en die konden het ook aan met een dieet, dus komt vast wel goed
@milika15, bah wat vervelend zeg. Hoop dat het met diëten gaat lukken. Vorige week was ik in totaal 1,5 aangekomen en vandaag was er weer 0,5 af.. Zal wel door het diëten komen
Hier heb ik zeker wat aan. Dank je wel. Hopelijk geen insuline of medicijnen. Bij de vorige zwangerschap was een dieet voldoende. Ach ja, ff een paar dagen down dagen hebben en daarna doorbijten. Zonet gehuild, geef de hormonen maar de schuld
hier was het wel zo dat hoe verder ik in de zwangerschap kwam, hoe hoger mijn suikers werden en hoe meer ik bij moest spuiten. het is bij mij ook al vrij vroeg geconstateerd, in week 16.
Wen: wow alleen 1.5kg aangekomen? Bij mijn vorige zwangerschap was ik 12kg aangekomen, na de geboorte meteen 10kg af en 2 weken daarna die 2kg weer af. Dit is misschien ook een troost voor mij
Geen pannekoeken voor mij dus. Ipv daarvan dit: 25 gram aardappels (zonder zout) 25 gram doperwten 2 kleine saucijsjes 15 gram gebakken ui Alles bij elkaar zijn dit 8,6 gram koolhydraten volgens het voedingscentrum, is dat teveel voor een maaltijd als je niet weet hoeveel koolhydraten je mag? Net op de weegschaal gestaan, 1 kilo minder. Weet niet of dit goed is maar ben wel al 5 kilo aangekomen in deze zwangerschap
Ik snap het niet meer ._. Want volgens Voedingscentrum is 35,5 gram koolhydraten per dag meer dan voldoende..
Kaala, je hebt ook voedingstoffen nodig hoor! 8,6 is echt te weinig. 200 gram groente kan makkelijk en 150 gram aardappelen mag ook best. Kijk maar een beetje naar mijn schema voor een idee. Volgens mijn dietiste is het het beste als er wel minimaal 30 gram koolhydraten in je maaltijd zitten (en bij de meesten van ons dus 40 gram max). De tussendoortjes is meestal 15-20 gram. Jij en je kindje hebben echt wel de voeidngstoffen vitamientjes nodig . Natuurlijk is het niet bij iedereen hetzelfde, maar het is beter om niet gelijk extreem weinig te eten. Snap je onzekerheid wel hoor. Maar een 'dieet nodig hebben' is niet hetzelfde als moeten lijnen en hongeren. Je kunt eignelijk nog best veel eten, als je maar met je maaltijden rond de 35 zit en over de dag verdelen. ehm.. wat nog meer, ik weet het niet meer! sorry dames, wilde nog reageren op de anderen, maar ben het echt vergeten.
Ik snap denk ik het probleem. Ze kijken hoeveel procent het is van je maaltijd. zoiets. Dus qua percentage zit je dan goed maar qua hoeveelheid zit je echt te laag. Beetje raar, maar verder is het eeen handige site. Dus wel wat meer eten meid!
Nu eet ik vandaag sowieso niet veel want ik voel me echt beroerd, dus na dat bordje had ik geen eetlust meer. Vk zei ook dat ik misschien maar rond de 15-20 per maaltijd mag, maarja ze wist het niet natuurlijk..Ughh sorry hoor! Begin het zat te worden dat iedereen maar gebeld wordt met hun waardes enzo en ik moet maar lekker wachten