Onze baby zit tussen het tweede en derde lijntje in. Zolang ze binnen de lijntjes valt is het goed hebben ze mij verteld. Ik vind pannenkoeken met aarbeien en ijs heerlijk Maar is nu net teveel van het goede. Verder eet ik graag nu ik zwangerschapsdiabetes heb: kipfilet met krieltjes en haricots boontjes.
Vandaag na ontbijt 7,8 geprikt. Had 2 boterhammen met pindakaas en een bekertje optimel. Anderhalf uur na de lunch (was de tijd vergeten) 7,7. Had 2 boterhammen met katenspek en een bekertje optimel. Ff afwachten wat het zo na het avondeten doet. Het is niet extreem hoog, maar ook niet helemaal goed, toch? Heb een actieve dag achter de rug en veel gedronken. Wat zou ik kunnen doen om de waardes te laten zakken?
Ik mag ook tot 7,8 maar vind het best hoog wat je prikt. Ik zou de optimel weglaten. Drink die dan een uurtje later bijvoorbeeld.
@liefjoyce, heb je gewone optimel gedronken of optimel light ? In gewone Optimel zitten namelijk behoorlijk wat suikers en dus ook koolhydraten die je bloedsuikers verhogen. 7,8 is zeker geen verkeerde waarde maar 1 of 2 punten lager zou wel beter zijn.
Optimel komt niet in mijn dieet voor. Wel yoghurt met slimpie, een halve liter per keer of een glas melk. In pindakaas zitten toch ook veel koolhydraten? Ik mag tot maximaal 7.0 overdag. En tot 6.0 nuchter.
Pindakaas valt geloof ik mee. Maar ik lust dat sowieso niet. Wat is Slimpie? Ik drink ook geen Optimel, alleen maar melk. Ik denk echt dat het aan die Optimel ligt. Ik heb ooit eens Vifit gedronken voor de glucosetest en prikte toen 8,7! Dat was toen ik 12 weken was maar toen had dus niemand verteld dat ik nuchter moest zijn en prikte ik al binnen 20 min na het gedronken te hebben. Maar die drankjes doen echt veel met je lijf dus.
Ja, net als vruchtensappen. Ik ben benieuwd of we na de zwangerschap er nog op letten, of dat we dan weer volop in de koolhydraten zitten... Slimpie is siroop zonder koolhydraten. Ik heb aardbeiensmaak en doe altijd een flinke scheut door de yoghurt heen. In yoghurt zitten bijna geen koolhydraten. Dat eet ik als ontbijt en voor ik ga slapen.
Nou ik ga eerst weer lekker gewoon eten hahaha even kijken wat mijn lijf daarmee doet en hoe ik oo de borstvoeding reageer. Maar uiteindelijk wil ik wel flink gaan afvallen en ik denk dat ik dat weer met Atkins ga doen, is bijna hetzelfde als dit alleen nog strenger. Daarom vind ik het ook niet zo moeilijk dit, heb zolang het Atkins dieet gedaan.
Als je elke 2 uur wat eet is het goed te doen. IK had vanavond voor het eerst honger, we hadden aardappelen met spinazie,eten dat normaal nooit, en ik durfde ook niet teveel aardappelen te nemen. Na 2 uur had ik een 5,0. Ik heb meteen een schaal yoghurt op. Na de bevalling zal ik blij zijn als ik weer wat mag snoepen.
Er zit iets meer in optimel dan in melk. Ga als deze pakken op zijn weer over op melk/karnemelk. Vind optimel wel wat lekkerder om mee te nemen naar school. Zal wel morgen wat minder in mijn bekertje doen. Avondeten prikte ik 7,5. Had aardappels, witlof met ham en kaas gegeten. Ik moet zeggen dat dit dieet me wel bewust maakt van hoe snel je dus al veel koolhydraten binnenkrijgt. Ik hoop dat ik na mijn zwangerschap dat niet vergeet en weer helemaal losga haha. Maar moet zeggen dat het dieet op zich prima bevalt. Alleen wat meer variatie in het avondeten zou leuk zijn. Ik durf nu echt niet een keertje een patatje te nemen of zo... Maar ook pasta durf ik niet... En ik had vandaag toch opeens een trek in lasagne, niet normaal meer haha... Wat hebben jullie gegeten vanavond en wat eten jullie morgen?
Ik heb spinazie met aardappelen op. Smaakte niet en ik had daarna voor het eerst honger. Wat we morgen gaan eten? Ikzelf denk ik haricots boontjes met kipfilet en krieltjes....heerlijk Patat kan wel, maar je moet er maar een stuk of 15 eten en de rest aanvullen met bijv sate of shaslick. Niet teveel friet eten.
Mja ik kan dus best veel koolhydraten eten zonder problemen zolang het geen suiker is. Vanavond heb ik hachee op met rode kool en aardappelpuree. Was een magnetronmaaltijd met volgend de verpakking wel 69 koolhydraten wat teveel is, maar ik prikte netjes 7. Ik eet trouwens niet iedere 2 uur hoor, zoveel honger heb ik niet eigenlijk. Waarom eet je niet wat meer vlees dan? Daar mag je zoveel van als je wilt. Tip van het Atkins dieet: eet lekker een gebakken of gekookt ei als ontbijt met kaas en alles erop en eraan. Ik at er soms wel 3. Zonder brood, maar nu mag je er zelfs een boterham bij. Wedden dat je de rest van de dag vol zit hahaha en niet tot nauwelijks koolhydraten. Bij de tv in de avond eet ik lekker een stuk brie of blue cheese hhhmm
Mijn menu staat tot en met vrijdag al vast deze week. Samen met mijn vriend samengesteld, om te voorkomen dat ik naast mijn werk er teveel stress van zou hebben. Meer vlees kan inderdaad gewoon. Honger heb ik eigenlijk nooit. Denken jullie dat ik een keertje kebab kan halen van het weekend? Als ik het broodje maar niet opeet? Patatjes tellen vind ik maar niks, dan kan ik er niet van genieten... Maar ik moet nog wel een keer jouw haricotboontjes gaan proberen haha. Eet je verse?
Hoi dames, Vandaag weer 7,5 bij ontbijt. Twee bh met roomboter en een beker optimel. En na de lunch 7,3. Die was hetzelfde als gisteren, alleen dan met minder optimel. Misschien zit het hem inderdaad in de optimel, maar toch vind ik het vreemd, want volgens de verpakking zit daar niet veel meer in dan melk. Dus ben benieuwd wat ik prik als ik melk drink. Na diner wat later geprikt, omdat ik yoga had. Dat was na anderhalf uur 6,2. Ik vind het wel heel fijn dat ik nu kan zien wat het eten met mijn bloedsuiker doet. Zit daardoor een stuk lekkerder in mijn vel. Hoewel werken daar ook wel aan bijdraagt denk ik. Thuis kwamen na 6 weken vakantie de muren wel op me af. Nu dit weekje afmaken op werk en dan mag ik weer naar de muren gaan staren haha
Ik zou echt eens kijken wat alleen brood doet. Ik prik ook best hoog op brood 's ochtends. Hier gehoord dat ik minder mag gaan prikken! 3x of 4x per dag om en om. Vanavond 4 kazen pizza op en had 6,9
Sjonge, dat gaat goed bij jullie! Ik heb vanavond chinees op; babi pangang met nasi en kroepoek. En mijn waarde was na 2 uur:6.7 Vond ik prima. Haricots eet ik uit pot. Beetje mayonaise erover, en het is best lekker. Verder flink wat komkommer en krieltjes en kipfilet in stukjes, best goed te doen. Mijn man zit altijd wel raar te kijken, want ik doe normaal nergens mayonaise op. Ik eet als ontbijt een halve liter yoghurt met slimpie. Eerst begon ik met 2 boterhammen met worst, dan was mijn waarde te hoog. Daarna ben ik overgestapt van 1 boterham met worst en 2 uur later weer een boterham met worst. Dat ging wel goed.Zelfs met een beker melk erbij. 's Middags eet ik twee boterhammen met worst/ei/haring of light jam. Dat gaat ook prima. Dan aan het eind van de middag melk en een appel. Met avondeten waar ik op dat moment trek in heb en wat verantwoord is. En 's avonds een halve liter yoghurt met slimpie. Vorige week waren mijn waarden wat hoger, nu zijn ze weer goed onder controle. Morgen weer alles doormailen.
He meiden, Heb eens even gekeken wat ik "scoor" zonder optimel bij het ontbijt. Heb 2 bh met roomboter op en ik had 6,9. Bij de lunch was ik vergeten mijn optimel te drinken en had ik 6,6. Na het avondeten had ik 5,0. Had wel wat meer saus op mijn bloemkool kunnen doen haha. Blijkbaar reageer ik inderdaad ook nogal op brood. Zit nu te twijfelen of ik mijn ontbijt anders in zal richten (spreiden), maar aan de andere kant is 7,3 en 7,5 ook weer niet heel erg zorgwekkend, toch? Maak me niet heel erg zorgen in ieder geval. @minnie: Een halve liter yoghurt? Pfff daar moet ik niet aan denken op de vroege morgen hoor haha @nuage: jij kunt gewoon pizza eten? Is dat geen koolhydratenbom dan? Fijn dat je minder mag gaan prikken!