Mijn schema bij de vorige zwangerschap was hetzelfde als die van unexpectedmom. Dus 40gr in de maaltijd en 15gr in de tusendoortjes. Ik begrijp je wel een beetje Kaala misschien omdat je nog nooit bij een dietist geweest bent. Wanneer heb je een afspraak bij de internist en dietist?
Dat weet ik dus niet, vk zei dat ik woensdag word gebeld en dan of volgende week of de week daarop een afspraak, maar het is hier sws wel anders dan in NL denk ik want hier mag je zondigen (qua chocolade en pizza enzo) als je daarna even een half uur gaat wandelen, maar als je alleen maar naar patat kijkt stijgen je waardes al..
Ik schrok me net lam, prikte 2 uur na het eten 7,6! Maar toen bedacht ik me dat ik m'n handen net had ingesmeerd met vette crème dus m'n handen nog eens extra goed gewassen en toen prikte ik 6,9. Nog steeds best hoog, maar in ieder geval onder de 7. Ik had gebakken aardappeltjes, bietjes en vegetarische gyros gegeten en nou blijkt dat in bietjes en de veg. gyros ook 9 gram koolhydraten zitten per 100 gram. Zo blijf je leren he? Kaala: ik mag trouwens 200 gram gekookte aardappelen, dat zijn er ongeveer 4 (kleintjes), dus 25 gram is wel heel weinig, dat is dan maar een halve aardappel. Goed voor jezelf en je kleintje zorgen he! Ik ben er trouwens ook wel een paar dagen flink depri van geweest hoor, dus dat is helemaal niet gek!
kaala, dat is veel en veel te weinig hoor. De gemiddelde maaltijd 3x per dag is 30-40 koolhydraten per maaltijd. En tussendoor 15-18 ongeveer per tussendoortjes waar je er 3 van mag. Je moet wel je voedingsstoffen binnen krijgen, en je kindje zeker. die 40 die op voedingscentrum staat is een percentage wat ze aanbevelen van het totaal aantal calorieën, die je in koolhydraten binnen mag krijgen. Dat is dus niet het aantal koolhydraten
Oke, nu snap ik dat gedoe van 't voedingcentrum dus ook! Maar zoals ik al zei heb ik helemaal geen eetlust en wil het liefst naar bed maar dat gaat nu nog niet (puur omdat ik dan de hele nacht niet slaap, kan pas vanaf 11 uur naar bed wil ik slapen) Sowieso eet ik trouwens niet zo veel (zeker niet qua calorie-inname, moet er 2300 per dag inkrijgen omdat ik zwanger ben? Lukt me niet hoor) maar zit ook als ik niet ziek ben snel vol Dus eigenlijk hoefde ik dat lekkere pannekoekje niet af te wijzen..
Beterschap Kaala! Spreiden van de maaltijden helpt om toch je voeidngsstoffen binnen te krijgen. (en je koolhydraat inname per maaltijd niet te extreem te laten worden) Misschien nu even minder omdat je ziek bent, maar als je weer beter bent is dat de manier! En snap dat je er ook even verdrietig van wordt. Ik heb ook echt gehuild hier om.
Ben vorige week ook geschrokken hoor toen ik het hoorde. Heb er ook wel een traantje om gelaten. Zijn ook de hormonen denk ik Weet niet meer wie het vroeg maar ja was idd maar 1,5 aangekomen tot vorige week, en nu dus maar 1 kilo in 27 weken. Meeste mensen geloven me ook niet als ik dit zeg omdat ik een behoorlijke buik heb waarvan de meeste denken dat ik op het Eind loop haha. Scheelt weer afvallen na de bevalling Ik heb veel aan jullie tips hier, dank jullie wel
Milika welkom, mag best ff verdrietig zijn hoor, knuffel voor jou. Kaala, ben blij dat t nu wat duidelijker is, nogmaals goed blijven eten. Zag een vraag dat als je tussen 4 en 7 blijft dat je kindje dan niet te groot wordt, dat is mij wel vertelt indd door de diabetisinternist. Je kindje schijnt dan niet jouwn te hoge glucose waarden af te breken dus ook geen extra gewicht voor je kindje, goed nieuws dus. Weet niet of dat ook van toepassing is voor de insuline spuiters. Hier niet over de 4.9 geweest vandaag. Morgen hoef ik niet te meten. Nu lekker slapen. Oja die handcreme, haha daarom moet je voor elke meting je handen wassen vuil enz kunnen de boel al flink vertekenen zo was er een gezonde patient van mijn internist met spoed naar t ziekenhuis gebracht met 25 als waarde! Bleek dat er siroop aan zn vingers zat. Oepsie
Mijn suiker is onder controle (met insuline) en ons kleintje is maar een klein beetje zwaarder dan volgens de tabellen zou moeten. Volgens de gyn is ze gewoon p50. Dus geen grotere baby, maar het blijft een schatting, zelfs met de moderne meetapparatuur van tegenwoordig... Ze ligt zelfs zo op schema dat ik nu helaas geen groeiecho meer krijg... @ hoge waarde: ik heb ook eens 11 gemeten, bleek dat ik nog botercreme (met poedersuiker) aan mijn hand had zitten. Als ik eens onverklaarbaar hoog meet, was ik altijd even mijn handen en meet nog een keer...
Hallo dames, Ik heb een vraagje nav mijn GTT afgelopen maandag. Morgen krijg ik de uitslag pas, maar als nu blijkt dat het goed is, kan ik er dan vanuit gaan dat ik geen zwangerschapsdiabetes heb? De VK had het namelijk ook nog over een test met 24 weken, bedoelt ze dan dat het nu goed kan zijn en met 24 wkn als nog zw.diabetes kan zijn? Alvast bedankt voor het antwoorden. Groetjes, Dolce
Ik zit na het ontbijt inderdada boven de 7. Laatste keer 7,9 en mijn kindje is wel groter. Bij 31.4 liep ze 2,5 week voor qua gewicht. Ze hebben haar toen geschat op 2235 gram. En ze zal zeker 8 pond worden. Over 10 dagen weer een groei echo om te kijken hoe het dan is.
Dolce, dat zou kunnen dat vanaf 24 weken je suikerwaarde nog omhoog gaat, zo is de zwangerschapssuiker meestal. Maar ik hoop dat het niet het geval bij jou is.
Hopelijk groeit die van mij nu gewoon en ontwikkeld alles zich gewoon volwaardig. pff vind het nog best spannend. Het dieet gaat aardig. Tussendoor al wel een een lichtgewicht knackebrod met een beetje hazelnootpasta genomen. @cereal producten uit het zonnatura schap, niet alle producten die daar staan hebben minder koolhydraten. deze heeft maar 2,2 gram per portiehttp://www.dieetwebshop.nl/shop/Cereal-Hazelnootpasta-80-minder-suikers-p-1139.html maar ze hebben ook een andere die wel meer koolhydraten heeft. Helaas kan ik die met weinig koolhydraten niet in de winkel vinden.
Oh wat voel ik me vreselijk..Er is tot morgen alleen witbrood te eten hier en verder niets wat je kan nemen als ontbijt..Dus heb ik 2 sneetjes witbrood genomen..Gelijk 33 gram koolhydraten (wel koolhydraatarm beleg gelukkig) Kan dit heel erg veel kwaad? En als het goed is wordt ik vandaag opgebeld door de dietiste voor m'n waardes en een afspraak, hoera!
met koolhydraatarm beleg zit je waarschijnlijk nog onder de 40 gram, dus geen zorgen. zou er alleen geen yoghurt of melk bij nemen, daarmee dan 1,5 uur wachten.
Dolce, ja naarmate de zwangerschap vordert veranderen de hormonen die invloed hebben op insuline. Daarom kan er in een later stadium dus alsnog zwdiabetes vastgesteld worden. Ik wens je een gezonde zwangerschap en hopelijk hoef je je hier niet te melden Kalaa, in witbrood zitten die foute koolhydraten, liever bruin. En niemand op dit forum kan je vertellen of het 'kwaad' kan. We kunnen helaas niet je bloedwaarden vanaf hier meten. Zoals unexpected zegt de grammen ligt het misschien niet aan maar als ik 1 bruine boterham eet als ontbijt is het meteen misse boel dus valt weinig over te zeggen.
Ik zat aan de 33,3 gram en dat waren alleen de boterhammen. Weet natuurlijk niet hoe ik op brood in het algemeen reageer maar goed
Heel eerlijk gezegd weet ik dat van mezelf ook niet omdat ik dus geen glucose meter heb gekregen. Maar stressen hoeft niet, het is nu al gebeurd en het is ook niet zo dat je een hele appeltaart naar binnen hebt gewerkt . Volkoren brood is wel beter dan wit brood. De koolhydraten zijn langzame koolhydraten en zorgen voor een betere verspreiding. En sowieso heb je vezels nodig