Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Aah vreemd hoor gebakje dat ze allemaal andere standaarden en protocollen op na houden, je zal er moedeloos van worden.

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ze heeft terug gebeld, en de waarde was gewoon goed. Dus ik moet nu dit dieet vol houden en dan over 4 weken nog eens prikken. (wel over 10 dagen een groei echo)

3. Wen84

Wen84 Niet meer actief

Fijn dat alles goed is!

@kaala, weet jij al wat meer?

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ja zeker fijn.Maar ik vind 4 weken wel erg lang om te wachten tot ik weer mag prikken.

5. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt raar dat het overal zo anders gaat. pff, ben blij als het allemaal weer voorbij is.

Kaala, ik blijf jouw vk raar vinden. Als het aan haar ligt moet je geloof ik vasten ofzo. Weet je ondertussen al wat? Ik zou haar gewoon bellen. Waarom moet je trouwens zoveel voor de bevalling betalen?

6. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Gebakje: ik vind 4 weken ook best lang, in de tussentijd kan er van alles veranderen en zo weet je ook niet waar je het sterkst op reageert (of weet je dat inmiddels al?).
    Kaala: hopelijk krijg je vandaag eindelijk duidelijkheid!
    Bij mij gaat het overdag prima, 's avonds prik ik altijd boven de 6, gisteren zelfs 7,3. Had gerookte tahoe, taugé, ui, knoflook, ketjap en sesamolie met rijst gegeten. Zou het door de ketjap komen? Zo veel rijst had ik niet genomen.
    Ik zou ook zooo graag een patatje willen proberen, maar durf nu nog niet zo goed aangezien we morgen naar de gyn. moeten. Misschien morgenavond, je moet toch een beetje kunnen uitproberen?
    Is er iemand wel eens naar een wokrestaurant geweest met zw.diabetes? Als ik alleen groente en tahoe neem, misschien klein beetje rijst, zou dat dan kwaad kunnen? Geen idee hoeveel suikers er zitten in de sauzen die ze erbij doen. Ik wil m'n ouders graag mee uit eten nemen omdat ze zoveel voor ons doen. Normaal gaan we naar de Mexicaan, maar ik denk dat een burrito o.i.d. nu niet zo'n goed idee is....

7. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Rond kerst geweest, geen probleem, matig met rijst, mihoen ed. Vlees en vis mag je gewoon. Ook matig met ketjap sauzen, maar dan met name door het zout!

8. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie MWB, ik ben vegetarier dus vlees en vis laat ik staan, maar in tahoe zit ook weinig koolhydraten.

9. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Goed nieuws dus gebakje, fijn :)

10. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Ik ga vanavond uiteten naar restuarant met Nederlandse keuken, weet nog niet wat ik ga nemen!

11. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    in elk geval niet teveel aardappelen gok ik :D:D

Veel plezier

12. Wen84

Wen84 Niet meer actief

Eet smakelijk en fijne avond Seabelle.

Ik ben vanmorgen gebeld door de diabetes verpleegkundige en heb mijn waarden doorgenomen. Ze vond het er goed uitzien. Mag nu ook minder prikken op een dag maar heb aangegeven dat ik het nog wel even prettig vind om het wel 7 x per dag te doen zodat ik wat overzicht heb,dat mocht natuurlijk ook :) volgende week donderdag belt ze me weer om de week door te nemen

13. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet nog steeds niets, weer niet gebeld door de kliniek en vk nam telefoon niet op. Ze komt morgen dus dan vraag ik het maar (gaat moeilijk worden om beleefd te blijven)

En moet misschien zoveel voor de bevalling betalen omdat het ziekenhuis denkt dat ik alleen voor de zorg naar Engeland ben gegaan en dus alleen zwanger ben zodat ik gratis zorg krijg.

14. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Fijne avond Seallable, hoop dat je lekker gegeten hebt! :)

Super dat je waarden zo goed gaan Wen84! 7 x prikken is best vaak, prik je dan 2x na het eten? Ik prik nu nog steeds 4 keer, maar ik hoop dat ik vanaf morgen minder mag gaan prikken, hoef ik daar wat betreft tijd geen rekening meer mee te houden. Moest 1 x prikken toen ik in een winkel stond, ook zo onhandig ;).

Net gebakjes besteld voor m'n verjaardag en dat was toch wel even slikken hoor; hoe lekker een moorkop ook is, ik neem toch liever een schuim- of mokkagebakje. Verder valt het me mee hoeveel trek ik in zoet heb.

15. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat raar van je vk dat ze niet opnam, stel dat je een spoedvraag o.i.d. had! Is je man/vriend er morgen bij? Denk dat het tijd is voor een goed gesprek met haar! Ik hoop voor je dat je niet gebeld bent omdat je waarden gewoon goed zijn, maar vervelend dat je nog steeds geen zekerheid hebt. Kan je niet het lab bellen dat je bloed onderzocht heeft? Of de huisarts, in Nederland krijgt hij/zij ook de uitslagen van deze tests.

16. Wen84

Wen84 Niet meer actief

Wat vervelend Kaala :( succes morgen. Toch wel heel raar dat de VK niet bereikbaar is???

@steph80, nee dat is nuchter, na ontbijt, voor lunch, na lunch, voor avondeten, na avond eten en voor het slapen :) vind het ook niet fijn hoor om zoveel te prikken maar omdat ik er pas net mee bezig ben wil ik dit nog wel even een week doorzetten zodat ik zelf wat meer inzicht heb

17. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uit Nederland voor de zorg in Engeland?? Hier krijg je tenminste ook nog kraamzorg haha. idioot hoor.

18. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Sorry, ik had even niet gekeken we de vraag stelde!

19. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, hij is er morgen bij. Ze heeft heel vaak haar telefoon uitstaan de laatste tijd. De huisarts heeft het niet en heb het nummer van het lab niet. Maar zelfs als ik m'n waardes weet moet ik alsnog doorverwezen worden naar een dietiste en dan weet ik nog steeds niet waar ik wel en niet heftig op reageer.

20. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat is fijn! Dus je hoeft niet meer te prikken tot over 4 weken? Dat is erg fijn.

Deel Deze Pagina