Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    :) hey meiden! T was lekker rosmantisch :) en lekker gegeten. Nu 1,5 uur later 6.5 dus dan hoef ik er ook geen rare nasmaak van te krijgen hihi. Heb 3 gangen gehad en nu stampvol. Morgen ga ik wel ff sla met kipfilet eten ff de teugels weer aan trekken.

Hoop dat jullie ook een fijne dag gehad hebben.

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Klopt. Aaan de ene kant super fijn natuurlijk. Aan de andere kant ben ik bang dat hij misschien gister goed was, en van de week weer hoger of zo. Maar goed, we zullen het wel zien.

3. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Gebakje, of je kan stiekem prikken in de tussentijd :d. Je hebt zo'n prikapparaat thuis toch of niet?

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik kan nu niet meer prikken. Je krijgt precies voor 1 prik dag mee van de vk (en dan met 2 teststripjes extra, maar die zijn al op). Nu moet ik het apparaatje weer inleveren

5. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh, het is toch overaal anders geregeld. Bij mij toen kreeg ik een hele pakket en Aan het einde van mijn zwangerschap mocht ik dat apparatje houden.

6. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Seallable, fijn dat het een romantische avond was en je waardes laag bbleven.

gebakje, ik mag over 1,5 week weer prikken, heb dan een maand ook tussen het prikken gehad. Als het volgende keer laag is dan vinden ze het prima en mag ik terug naar de vk.

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    De vk is net geweest, ze vond het erg raar dat de dietiste NOG geen contact heb opgenomen, ze probeerde haar zelf te bereiken maar er was niemand dus heeft ze een bericht achtergelaten. Ze had de uitslag niet bij dus weet ik nog steeds mijn waardes niet..

Over dat het zo lang duurde was ze best nuchter over, ze zei dat er misschien wel duizend vrouwen zijn die het ook hebben maar nooit getest zijn dus gewoon de hele zwangerschap rondlopen met zwangerschapsdiabetes zonder symptomen (dus geen grote baby ofzo)

Baby meette 32 cm, dat is niet te groot voor 34 weken, toch? Voor de rest was alles gewoon in orde, bloeddruk was 115/68 (meestal is het rond 120/70 bij mij) dus daar moet ik me ook niet druk om maken neem ik aan.

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Nou ik hoop eigenlijk over 4 weken niet meer te hoeven prikken unexpectedmom :p dan ben ik 38+5 weken zwanger, en hoop eigenlijk dat ze er dan al is. (aangezien ze 2,5 week voor loopt, en ik nu al steeds krampen heb)

9. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neem aan dat dat de maat van kop tot kont is, dan is 32cm precies normaal. De totale lengte komt dan met beentjes op ongeveer 44cm. Maar die beentjes kan je vk niet / nauwelijks meten van buiten. Zij meet dus kop-kont lengte.. Klinkt in elk geval goed.
    Wat betreft je eten, blijven eten hoor! Hoop dat je deze week nog je waardes weet.

10. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @gebakje, ja dat hoop ik dan ook voor je! Anders krijg je je kindje er niet meer uit. Nog even dus meid!

@ego: kon me niet meer inhouden, heb anderhalve boterham met hazelnootpasta gegeten. 30 gram koolhydraten dus het mag :) Straks even goed gaan bewegen voor de zekerheid om de suiker naar beneden te brengen want het zijn voor een deel wel snelle suikers. :)

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    #1471 Kaala, 15 feb 2013
    Laatst bewerkt: 15 feb 2013
    Net brief ontvangen voor een afspraak volgende week woensdag. Maar m'n waardes stonden er nog steeds niet in. Ach, nu heb ik tenminste een afspraak en krijg ik m'n dieet (neem ik aan xD)

Qua eten trouwens:
    O - 2 geroosterde boterhammen met een plakje worst + een half glaasje melk (ongeveer 100 ml)
    T - 1 sultana
    L - 2 boterhammen met smeerworst
    T - Stukje komkommer met plakje kaas

Jammer dat ik nog niet kan prikken want ben echt heel benieuwd hoe ik op brood reageer
    Qua fruit hebben we alleen bananen en heb gehoord dat ik die moet vermijden?

12. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hey ff snel, ben druk!

Wie zei nou dat ze jarig was? Steph of Wen? In elk geval van harte gefeliciteerd en fijne dag.

13. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben morgen jarig Seallable :), maar alvast bedankt!
    Kaala: ik mag wel banaan, maar dan een kleine of een halve. Je tussendoortjes kunnen wel wat meer als ik het zo zie.

Vandaag had ik een afspraak met een andere gyn. dan vorige keer en hoewel het dieet goed gaat, is zij van mening dat ik toch beter onder controle kan blijven van het ziekenhuis. Maar dat moest ik maar met de gyn. van vorige keer bespreken, deze is alleen volgende week vrij dus m'n eerstvolgende afspraak op 25 februari is weer bij die van vandaag. Maar ik vond haar helemaal niet aardig, ze deed alsof ik debiel was dat ik thuis wilde bevallen, ze zat echt redenen te zoeken waarom ik beter in het ziekenhuis kan bevallen. M'n vriend en ik hadden echt geen goed gevoel bij haar, ze wist helemaal niks van me, gaf helemaal geen informatie over wat ik moet doen als de bevalling begint voor de 25e en ik moest zelf vragen of ik zou worden ingeleid als ik met 40 weken nog niet bevallen ben (ja dus).
    Baal al dat ik niet thuis kan bevallen, maar als het dan in een ziekenhuis moet, dan niet in dit ziekenhuis. Dan ga ik wel naar het ziekenhuis in m'n woonplaats. Ben echt depri van dat mens.

14. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Steph, haha ik wist het niet meer zeker ;) ik heb na 10 winkels/bakkers eindelijk moorkoppen gevonden. Wat rot dat je zon naar gevoel over hebt gehouden aan die gyneacoloog empathie is soms ver te zoeken. Ik weet hoe je je voelt hoor maar die gyn is jou alweer vergeten en zit nu waarschijnlijk gewoon voor de tv. Maar ik snap je helemaal!

15. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad, WAT ze zei was allemaal niet zo erg, maar de manier waarop! Hoop dat ik maandag meteen de overstap naar het ziekenhuis hier kan maken.
    Ooo, heb je vandaag genoten van een moorkop? Hier zit er een banketbakker om de hoek met de lekkerste dingen en gelukkig hebben ze ook moorkoppen. Maar als ik bevallen ben, neem ik lekker een hazelnootschuimgebakje *kwijl*! :D
    Fijn weekend meiden!

16. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Alvast gefeliciteerd Steph, voor het geval dat ;)

Hier net avondeten op
    50 gram patat met 2 vissticks, durfde niet meer patat te nemen voor het geval dat.

Morgen misschien eindelijk langs m'n vriend z'n oma zodat ik m'n waardes na een normale maaltijd kan meten enzo :)
    En ugh, partner heeft pannekoeken als toetje..Jaloers.

Moorkoppen vind ik niet zo interessant, maar een tompoes..Heerlijk!

17. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Steph, wat vervelend die ervaring in het ziekenhuis! Nog maar een keer met de andere gyn dan bespreken, of wil je sowieso overstappen naar een ander ziekenhuis?

Gefeliciteerd alvast Steph!

Seallable, was ie lekker, die moorkop?

18. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de felicitaties :)
    Ik ga even overleggen met de verloskundige, wat zij van de situatie vindt en als zij ook van mening is dat ik beter onder begeleiding kan blijven van het ziekenhuis, ga ik zeker overstappen naar het ziekenhuis hier.

19. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dames, iemand tips met wat je kan eten met weinig tot geen koolhydraten? Lekkere dingen voor bv ontbijt (lunch komt wel goed) en tussendoortjes :) Dus niet alleen fruit of yoghurt ofzo, maar ook andere dingen misschien? Zit wel met een (krap) budget dus niet al te duur aub :(

Ik zit er aan te denken om na de zwangerschap verder te gaan met weinig koolydraten dus dan zou het ook voor dan erg handig zijn (hoewel ik na de bevalling wel even wat chocola pak enzo haha)

20. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    tussendoor: een plak ontbijtkoek minder suiker, worteltjes, boemkooltjes, een eitje, olijfjes, je kunt zelfs een koekje bij de koffie (gewone biscuit of speculaasje , zoiets. Een stukje boterkoek van 30 gram heeft ongeveer 17g koolhydraten, zou op zich dus kunnen, maar besef je wel dat dit snelle suikers zijn en dat die dus meer voor een piek kunnen zorgen). Tucjes (ongeveer 6 a 7), blokjes kaas met een zilveruitje erop,

ontbijt: 2 vezelwit of volkoren boterhammen met gebakken ei, veldsla en tomaat/ met kaas, ham, sla/ met brie, bieslook en komkommer/ eiersalade / garnalensalade/ kipkerriesalade/ boursin/ aioli/ sandwichspread. Hierbij kun je dan ook nog een bekertje melk drinken.

Je kunt, als je zoet wil, de boterham ook besmeren met (light) jam, check wel de koolhydraten op de potjes, er zijn er maar weinig met laag koolhydraten gehalte! Hazelnootpasta van Calve kun je ook 1 boterhammetje mee doen.

Teveel dus om op te noemen!

Ohja, bij het avond eten met die 50 gr patat en 2 vissticks, kun je het beste wel gewoon minimaal 200 gram groente nemen, daar zitten nauwelijks of geen koolhydraten in en dan hoef je dus geen honger te hebben. ;) (doordat vissticks gepaneerd zijn zitten er meer koolhydraten in dan in gewone vis, je zou er echter wel prima 75 gram van kunnen eten, met 60 gram patat en 200 gram groente)

hoop dat je nu weer wat ideeen hebt :)

Deel Deze Pagina