Ja snap ik, maar aan de andere kant iedereen schommelt natuurlijk wel he, ook mensen zonder zwdiabetes maar snap dat je t in de gaten wil houden. Nuchter en na t avondeten lijkt mij wel een optie om een vinger aan de pols te houden toch? Nog heel ff meid, eindstreep is in zicht. Kaala, met die grammen bedoel je pasta?Waarom maak je je zo druk over een keizersnede? Waar ben je bang voor? Mijn instelling is; de baby is er ingekomen en zal er toch ook op de een of andere manier uit moeten. En over die kilo's zal ik me niet al te druk maken, als je gezond eet en beweegt naar je kunnen heb je dat ook verder niet in de hand. Vocht vasthouden kun je ook helemaal niks aan doen.
Niet alleen pasta maar alles in 't algemeen En voor een keizersnede nou ja, m'n tante had er 1, 12 jaar terug en nog steeds last en bijna dood geweest etc, lees en hoor ook veel verhalen hoe gevaarlijk en slecht het kan zijn voor moeder en kind en vk zegt ook dat beter is van niet enzo.
Joh in 12 jaar tijd is de zorg wel verbetert! En enge verhalen zijn er ook over vaginale bevallingen maar ook vliegtuigrampen en aanrijdingen als je de straat oversteekt. Zou het proberen van je af te zetten. Helaas kunnen we niet alles beheersen en controleren. En die 100 gram, daar kom ik zelf niet aan, voor de zwschap ook niet en ik raak steeds sneller vol. Doe nu 70 gram, das voor mezelf voldoende, een beetje uitproberen?
Mijn verloskundige vertelde vorige keer nog dat ze zelfs een kindje van 13 pond (6,5 kilo) gewoon vaginaal ter wereld heeft geholpen. Een keizersnee doen ze niet zomaar hoor
Ja ik bedoelde 200 gram voor iemand die geen diabetes heeft. 230 kan natuurlijk ook voor iemand die geen diabetes heeft. Denk dat het normaal gesproken (dus zonder diabetes) niet zo uit maakt of je een keer 200 of 230 gram koolhydraten op een dag binnenkrijgt. Maar voor ons zit het dus lager. Ik zit dus op ongeveer 130 gram per dag. Hoewel.. volgens mij kloppen die 130 niet..... ohnee, nog wat vergeten erbij op te tellen. rond de 140-145 per dag.
@aankomen, ben een kilo of 8 (?) boven mijn start gewicht. Maak me er echt niet druk om. @meer/ minder eten, door het dieet eet ik minder dan dat ik voorheen deed. Ik at gewoon eerst altijd als ik trek had en dacht niet na over wat ik pakte. 4 boterhammen per keer kon ik makkelijk op. Helaas nog een paar weken afzien. Maar daarna ga ik echt weer lekker eten hoor!
Goedemiddag dames Net bij ontbijt 2 crackertjes met kipfilet op en een glaasje melk, bij elkaar 19 carbs maar zat wel vol dus moet goed komen ^^ Heb sinds vandaag alleen wel veel pijn, net me toch een steek gehad van benen tot baarmoeder/vagina, en heb nu erg last van menstruatiepijnen/steken, m'n partner zit leuk te zeggen dat het al weeën zijn, mag toch hopen van niet
@Kaala wil je niet bang maken maar zo is het bij mij ook begonnen bij 34 weken had het toen aangegeven bij mijn vk en die zei dat het erbij hoorde maar achteraf bleek het dus toch al voorweeen te zijn. Heb je ook regelmatig harde buiken? Anders effe je vk bellen Ik ben vandaag bij de vk geweest en heb meteen info gevraagd over zw. diabetes en ze vertelde me dat het pas met 24 weken te constateren is klopt dit meiden? Ze zei dat ik met 24 weken een ogtt test weer krijg en aan de hand daarvan pas naar gyn. en dietist wordt doorverwezen. Ik hoopte eigenlijk dat het nu wat eerder te testen was als bij mijn vorige zwangerschap (toen pas met 32 weken). Wel morgen bloedprikken en daar zit ook glucose bij is het dan niet (mocht het zo zijn) te constateren?
Kaala, balen en idd als je het niet vertrouwd toch maar ff bellen. Wherona, dit is verschillend bij sommige meiden is het al vroeg in de zwangerschap vast te stellen, meestal komt dat indd aan het licht bij bloedonderzoeken die vroeger in de zwangerschap gedaan worden. En sommige meiden hadden al diabetes (type 2) zonder dat ze het wisten dit gaat dan ook niet over na de zwangerschap. Zoals ik het begrepen heb is de reden waarom ze de OGTT pas bij 24 week doen is omdat dan de hormonen die invloed hebben op de insuline resistente pas actief genoeg zijn om de boel te ontregelen in die periode. Als er bij jou een afwijkende waarde wordt gevonden tijdens het bloedprikken zal er weer verder onderzoek gedaan worden. Als je nu niet nuchter hoeft, zullen ze dat dan nog eens nuchter bekijken of je krijgt dan een glucosemeter mee om een dagcurve bij te houden. Overigens kun je dit natuurlijk ook zelf al doen mocht je dit een geruster gevoel geven. Ik weet niet of je nog een meter hebt van een vorige zwangerschap? Evt zijn ze ook voor onder de 50 euro te koop op het internet. Zou je evt weekelijks is zo'n dagcurve bij kunnen houden. Veel gezondheid toegewenst en hopelijk hoef je je hier niet weer te melden
Wherona, wat moet ik me bij harde buiken voorstellen? Lees het zo vaak maar weet niet zeker of ik het (vaak) heb of niet
Nou, ik mag dus niet meer terug naar de verloskundige, maar ze heeft wel geregeld dat ik in het ziekenhuis hier in de stad terecht kan. Morgen wel nog even m'n dossier ophalen in dat andere ziekenhuis (zal niet veel zijn) en dan vrijdag weer een afspraak bij de gyn. Een vriendinnetje die 1 dag eerder uitgerekend was dan ik is gisteren bevallen, spannend! Hopelijk wacht die van ons in ieder geval t/m vrijdag! Hoe gaat het verder met jullie meiden?
Ahh, wel jammer voor je, Steph Wel fijn dat je in je eigen ziekenhuis kan. En bless her! Jij ook nog even Ik lees net dat je beter geen kipfilet op je brood mag als je zwanger bent?! Heb t al die weken gewoon gegeten en niets aan de hand maar moet ik 't nu voor die laatste weken niet meer doen?
Dit wist ik dus echt niet over kipfilet Zwangere vrouwen dienen geen levensmiddelen te eten waarin Listeria zich kan vermeerderen. Ook toebereid voedsel kan risicodragend zijn indien het voedsel: · niet afdoende verhit is, of · te lang bewaard geweest is, of · ergens geproduceerd is waar geen goede hygiëne betracht is Dit kan het geval zijn bij: ·koude gesneden kip (als gebruikt op kip-sandwiches)
Ik heb net 5,8 geprikt na het eten van heerlijke vegetarische nacho's, misschien ook een idee voor jullie? Dun laagje nacho chips in een ovenschaal, daar over heen laag gewokte aubergine, courgette, paprika, jalapeno pepers, ui, knoflook en koriander, beetje kaas er over en in de oven tot de kaas lichtbruin is. Erg lekker met zure room (maar dat is wel erg vet) en/of avocado (zitten wel weer veel koolhydraten in). Kan natuurlijk ook met vlees of vis. Vandaag was ik bezig met m'n tas voor het ziekenhuis en op het lijstje stond "iets te eten, voor jezelf en je partner". Ik kan me voorstellen dat als de bevalling een tijdje duurt, je op een gegeven moment wel wat energie kunt gebruiken. Wat zijn nou geschikte/makkelijke voedingsmiddelen om mee te nemen? Een vriendin raadde Snickers en AA drink aan, maar dat lijkt me voor ons nou niet echt handig.
Dat is niet het beleg hoor. En dat gaat vooral om vacuüm verpakte dingen. Vers gesneden kipfilet kan geen kwaad.
Ik mag niet tijdens de bevalling enzo eten, geen eens water Ze zeiden dat ze me vocht zouden toedienen door een infuus, gewoon voor de zekerheid. Mag niets eten of drinken voor t geval m'n levels te hoog worden. En ik bedoelde kipfilet voor op brood, lijkt me niet echt vers gesneden? Uit de supermarkt, die plakjes?
Tegen mij is juist gezegd dat het bevallen zoveel energie kost dat ik ook geen insuline meer mag spuiten. Glucose wordt inderdaad via een infuus toegediend dan, dus wat eten tussendoor lijkt me ook geen probleem. Er zal genoeg controle zijn... Ik ga in ieder geval wel gewoon wat meenemen... (en ook wat lekkers voor erna). Ik moet overigens zeggen dat je ook veel hoort dat vrouwen die aan het bevallen zijn, of net bevallen zijn, gewoon geen behoefte hebben aan eten... Ik ga zelf in ieder geval voor wat blikjes cola (weliswaar cafeinevrije cola zere) en mueslirepen...
@Sealable bedankt voor je uitleg, en hoop ook dat ik me hier niet hoef te melden (alhoewel jullie wel gezellig kleppen ) @Kaala harde buiken voelt aan alsof je een basketbal in je buik hebt zitten en keihard je kan amper je buik indrukken en staat flink onder spanning. Nog zo een last van krampen?
Spannend Steph!! @kipfilet, hmm wist ik niet. Heb wel eens zo'n broodje uit een tankstation met kip... Valt wel mee zeker? Gister info avond gehad in ons ziekenhuis. Schijnt idd dat je geen zin hebt in eten tijdens de bevalling maar juist daarna. Dextro kan nog wel fijn zijn voor tijdens. Die blikjes cola klinken goed haha! Ben nu echt gek op Spa lemon cactus. Niet teveel want dat schijnt ook niet goed te zijn maarja!