Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilse

Hilse Niet meer actief

@kaala, zouden best voorweeen kunnen zijn. Ik heb ook soms erge rugpijn en menstruatie pijn in m'n buik en steken ook in m'n vagina gewoon brr
    Zolang de harde buiken geen echte pijn geven schijnt het niet erg te zijn "slechts" heel vervelend....

2. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Vreemd van die kip, ik heb nog nooit rauwe kip gezien, die plakjes in de supermarkt zijn ook zwaar doorgekookt. Ach zal wel weer een van die dingen zijn wat weer zo overtrokken wordt. Laatst kreeg ik een verbaasde blik omdat ik 1!! plakje leverworst pakte op een verjaardag. Toen ik het op had zei ik ooo jaa ik voel t al mn baby is aan t krimpen...Das echt een van die dingen die ik niet ga missen van t zwanger zijn.

3. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hahaha :p

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohmy, die opmerking van jou:p

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
  6. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    In Engeland is t een beetje vreemd..Alcohol mag (2 glazen per week) maar geen salami, geen smeerworst etc etc..

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    salami mag hier geloof ik ook niet, alleen als het verwarmt is, zoals op een pizza. Smeerworst mag wel, maar met mate.

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar hier mag je bv wel koffie, en als je in Engeland een kopje drinkt wordt je raar aangekeken, maar een glas wijn is dan geen probleem

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Zo heeft elk land wel bepaalde regels en dingetjes.

de belangrijkste dinge zijn: geen spullen eten die vacuümverpakt zijn, geen vlees eten wat niet goed gaar is, en dat je niet teveel vitamine a binnen krijgt door lever bevattende producten.

En natuurlijk niet te veel cafeïne, en alcohol ( liever geen alcohol)

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hmm de meeste vrouwen hier die GD hebben (zwangerschapsdiabetes dus) mogen 220 gram carbs per dag o.o Dat is wel wat meer dan de 100-140 waar ik me dagelijks aan hou :D

Even mijn lijstje:

O: cornflakes (30 gram) met een glas water
    T: Stukjes komkommer met een blokje kaas
    L: Tomatensoep met een cracker
    A: Kippensoep met een boterham

Bij elkaar 90 carbs vandaag, en had morgen dus die afspraak maar werd afgezegd :( zo irritant

Kijk voor de rest wel naar morgen uit: ben alleen thuis dus kan ik lekker sporten zonder afleiding (halfuurtje tot uurtje wordt dit, misschien ietsjes langer) en een eitje (of meer!) naar binnen werken, heb echt zin in ei :D

11. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Lijkt me geen volwaardig voedingsschema Kaala. Slik je ook zwangerschapavitaminen want zo kom je wel veel voedingsstoffen te kort hoor.

12. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, die slik ik :) Uiteraard op advies van de vk

13. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nou Kaala, jij hebt wel veel pech zeg! Heb je wel al een nieuwe afspraak?
    Seallable; hahaha, jij kan echt grappig uit de hoek komen!
    Ik heb vanavond heerlijk gewokt en daarna 6,5 geprikt, dus ik ben blij!

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk volgende week dinsdag (is t dus toch 36 weken geworden..Baal baal)

En een 6,5 met wokken is netjes :D Maar op zich zitten er niet veel carbs in die groenten enzo, toch?

15. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nee, maar waarschijnlijk wel in de sausjes en ik heb ook wat rijst, 1 mini loempia en 1 gebakken banaan genomen :).
    Ik ben gek op gebakken banaan, normaal neem ik er wel 3 ofzo, maar ik heb me ingehouden ;)

16. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Lekker steph! En idd als je anders eet dan normaal is het wel ff spannend. Ik ga mezelf maar is ff aansporen om taart te halen die ik zelf niet mag eten :(

17. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi hoi meiden, hoe is het met jullie? Suiker onder controle neem ik aan? :d gisteren had ik mijn eerste afspraak met de gyn maar zoals verwacht kreeg ik de assistente en we gingen alleen maar mijn dossier doornemen. Volgende week is wel druk met afspraak voor echo en bij de diabetes verloskunde. Wat ik vervelend vind bij afapraken zkh, het is altijd uitlopend! Ik wil een keertje ietsje later kom en dan zeg ik nou ik dacht dat het toch uitlopend zou zijn net als altijd.

18. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    O ja, je bent jarig! Gefeliciteerd! Zeker frustrerend om taart te halen die je zelf niet mag, maar je neemt toch wel lekker een moorkop? Hele fijne dag!

19. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd :D En hmm ._. Succes met taart halen idd, en geniet van je moorkop (als je die neemt)

20. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Aargh, ik heb het even lastig vandaag, heb zoooo'n zin in slechte dingen: chocola, chips, slagroom * kwijl *.
    Van mij mag de bevalling vrijdag beginnen (dan heb ik m'n eerste gesprek in het lokale ziekenhuis ;) )

Deel Deze Pagina