Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden! Moorkop was lekkurrrr.

Ja zkh en tijden, praat me er niet van. Maar in je achter hoofd houden dat als jij iets dringends had het ook fijn vind om dezelfde dag nog te kunnen komen. Wat vaak de oorzaak is van uitloop. Maar wachten is nooit leuk helemaal niet in t ziekenhuis.

Lekkere dingen, *huilt zachtjes mee* en maar weer doorzetten, this maar tijdelijk meiden.

2. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Partner zat daarstraks lekker een chocolade ei naar binnen te werken, van die grote :( Zegt ie "Wil je een stukje..Oh wait a minute" en begon die hatelijk te lachen. Wat is het toch een lieverdje.

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier wel gezondigd gisteren avond. We waren al weg geweest met eten (wat niet binnen de koolhydraten was), en thuis nog een grote paashaas van chocolade liggen die we op gegeten hebben. Nu de rest van de week maar weer goed gezond doen :p

4. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Moet een keer kunnen toch? Begin t nu ook wel zwaar te krijgen, 4e week zonder enig stukje chocola :(

5. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik neem af en toe ook een stukje chocola hoor, gewoon één of twee van die kleine blokjes, gaat tot nu toe prima. Gisteren ook een stuk pizza gegeten (durfde geen hele te nemen) en daarna 6,1 geprikt. Eens in de week iets minder gezond eten moet kunnen, helemaal als m'n waarden daarna nog goed zijn. Vanavond weer aan de aardappels, vleesvervanger en groenten ;). En ik eet nu elke dag fruit, dat deed ik voorheen niet.:)

Vandaag had ik m'n eerste afspraak in het lokale ziekenhuis en gelukkig hadden we een hele aardige gynaecoloog! Wel moet ik vanmiddag weer terug voor een afspraak met de diabetesverpleegkundige (geen idee wat hij/zij nog toe te voegen heeft) en een CTG. En vanaf vandaag moet ik elke dag komen voor een CTG :$. De gyn. vertelde dat ze dit ook thuis kunnen doen, maar voor dat geregeld is, is de baby er waarschijnlijk al ;).

6. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Steph knap dat je t kunt laten bij 1 of 2 stukjes, mijn zelfkennis leert me dat ik beter helemaal geen chocola in huis kan halen ;) Maare elke dag CTG? Heeft ze vertelt waarvoor en is dat standaard omdat je zwdiabetes hebt? Ik zou er niet aan moeten denken, ik heb alleen de fiets ter beschikking en fietsen gaat nu al niet meer zo lekker. Spannend meid, t komt nu wel heel dichtbij he! Kom je ons na de bevalling wel even vertellen hoe het met jou en de baby is?

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier zeggenn ze als je wilt zondigen (lol, klinkt zo erg) dat je dan gewoon een halfuurtje moet sporten (of wandelen) en dat helpt 9 van de 10 keer, zo ken ik vrouwen die echt veel chocolade enzo eten terwijl ze het hebben en gewoon na dat halfuurtje sport een 6je prikken :D

En Gebakje, je hebt er hopelijk wel van genoten? Hmm..Paashaas chocolade..

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb er heerlijk van genoten. Daarvoor al frietjes met een soort biefstuk spies ( wel doorbakken) op, en nog een half portie poffertjes die mijn zoontje had laten staan :p

Het was echt zondigen gister !! :p lol

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ohw en sporten: dat kan ik allang niet meer. Buik te groot, bekken te pijnlijk.

10. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Ja dat sporten vind ik ook knap, ben al trots dat ik 20 min met de hond kan lopen.

11. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    De gyn vertelde dat ze dagelijks CTG willen doen om de baby extra in de gaten te houden omdat de kans toch groter is dat ze het benauwd of moeilijk gaat krijgen vanwege de zwangerschapsdiabetes. Misschien omdat ze toch groter kan zijn dan normaal? Sorry, ze heeft het vast verteld, maar ik ben echt een zeef momenteel.
    Het is inderdaad wel een belasting hoor, je bent er alles bij elkaar zo 1,5 uur mee bezig! Verder was de gyn erg positief, ze vond m'n glucosewaarden mooi en daarom gaan ze in principe de baby niet halen voor 40 weken. (als we dat al redden ;) )
    CTG van vandaag zag er goed uit, baby was lekker aktief :D en ook het gesprek met de diabetesverpleegkundige was fijn. Ook zij was erg positief en vond m'n waarden mooi. Ze vertelde dat op het eind van de zwangerschap de waarden vaak weer naar beneden gaan en zij verwacht met de waarden die ik nu heb, dat de diabetes direct weg zal zijn na de bevalling. Ik moet nog wel 4x per dag prikken en volgende week gaat ze me bellen om m'n waarden na te vragen.
    Ik zal jullie zeker op de hoogte houden, het wordt nu zeker spannend! :)
    Gaat het met jullie allemaal nog steeds goed?

12. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Spannend hoor! En super fijn dat het allemaal goed voelt voor je, is wel heel belangrijk!

Hier alles nog t zelfde, geen schommelingen gehad, 6.3 staat nog steeds als hoogste waarde in mn boekje. Ik heb dinsdag een afspraak bij de verloskundige van t ziekenhuis omdat mn gyneacoloog op vakantie is. Ben benieuwd hoe het daar binnen allemaal gaat. Gewicht blijft ook stabiel, niet meer afgevallen of aangekomen. Ben dr ook wel gerust onder.

Kan me voorstellen dat je een zeef bent :p Ik word nu al gek van alles wat ik nog moet/wil doen. Heb jij alles een beetje klaar?

13. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Zo, 6.3 is echt super netjes! Knap hoor! Mijn gewicht is ook stabiel, had eigenlijk wel verwacht dat ik zou afvallen, maar het valt mee (of tegen, het is maar net hoe je het bekijkt ;)). Maar ik heb dan ook een raar lichaam :p; als ik denk aangekomen te zijn ben ik afgevallen en andersom.
    Hier is alles al een tijdje klaar (ben een beetje een controlfreak) dus ze kan veilig komen. Omdat ik al zo lang last heb van m'n bekken zat/zit ik veel thuis dus veel tijd om alles te regelen. Alle nadelen hebben zo z'n voordelen he? ;)
    Moet jij nog veel doen of zijn het de hormonen die vinden dat je nog veel moet doen? :p

14. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Ja ik begin soms ook wel te twijfelen aan die diagnose zwdiabetes des te meer omdat ik ook net beter was van de griep en omdat ik van mezelf al een onstekingsziekte heb maar hoe het ook zei, ik heb toch al t labeltje en gezond eten is natuurlijk voor iedereen goed maar als ik op sommige dagen niet eens boven een 5 uit kom lijkt het me allemaal misschien wel een beetje overtrokken te zijn geweest.

Haha naja bij jouwn termijn mag het ook allemaal al wel een beetje in kannen en kruiken zijn he? Is het trouwens je eerste? Ik vind het allemaal nog maar een raar idee dat ons leven straks helemaal op zn kop staat en dat je met zn twee naar t ziekenhuis gaat en met zn 3 weer buiten staat.

En kwa regelen, moet nog lijst maken van wie een geboortekaartje moet, nog ff mn inventaris langs, een molton halen bij de action enz dat soort dingetjes. This niet veel maar toch zaken die nog ff gedaan moeten worden.

15. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat je twijfelt, ik heb dat soms ook wel, maar inderdaad, gezond eten kan zeker geen kwaad.
    Ja, het is ons eerste kindje en waarschijnlijk blijft het er ook bij één. Het zal zeker wennen zijn om opeens met z'n 3-en te zijn, maar ik kan niet wachten tot het zo ver is, ben zo benieuwd hoe ze er uit ziet!
    Haha die moltons van de action zijn populair, ik heb die ook. Of eigenlijk heb ik er twee, maar eentje is op mysterieuze wijze verdwenen :D.
    Succes met de laatste dingetjes regelen!

16. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier nog steeds lekker onduidelijk :D Volgens schoonzus en schoongrootmoeder (beide hebben ze diabetes) zouden ze me nooit zo lang laten wachten omdat ze er altijd heel snel (binnen maximaal 2 dagen) bij zouden zijn als ik het inderdaad had omdat het best wel gevaarlijk kan zijn voor het kindje. Maar ze laten me heerlijk wachten en nog niet eens een officiele afspraak voor volgende week.

En Gebakje, dat klinkt heerlijk ;) Vooral dat poffertje..Of toch die biefstuk of...Nee. De chocola wint.

17. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dat lijkt me ook hoor Kaala, dus je kan best een stukje chocola nemen vandaag :D
    Hmm, poffertjes, lekker! Ik ga mezelf na de bevalling een dag verwennen met allemaal lekkere dingen haha! Nog max. 12 dagen!
    Fijn weekend meiden!

18. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb net aardbeitjes met vetarme yoghurt op..Nomnom :D Ook heerlijk (de aardbeitjes vooral, de yoghurt wat minder maar ach)

Je komt wel erg dicthbij! Ik moet nog wel een maandje (maximaal dan)

19. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Begin nu wel steeds meer aan mn diagnose te twijfelen. Net een hele milka chocoladereep met koekje erin opgegeten, resultaat na 1,5 uur 6.4. Ik ben ook door mn teststripjes heen, heb voor 50 euro nieuwe besteld maar ik moet nog 9 week, vind het wel een duur grapje voor als er weinig aan de hand is...

20. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oehh..Milka :D Een klein reepje of echt zo'n lekkere grote? En ja, je zal toch zeggen dat dat normale waardes zijn ._. In ieder geval absoluut niet wat je zou verwachten van de Grote Boosdoener (chocola dus) Maar misschien reageert je lichaam niet slecht op chocolade maar wel op dat stomme drankje? Ik bedoel, je krijgt natuurlijk iets van 1000 gram (beeeetje overdreven) suiker naar binnen op een nuchtere maag, 330 ml (hier dan) en dat dan even binnen 5 minuten opdrinken.

Heb zelf gehoord dat je je een beetje futloos en ziekjes en erg moe moet voelen als je chocolade op heb en daarna een hoge waarde hebt. Maar al at ik pakken ik had nergens last van + dat hele wachten van bijna een maand ga ik er ook aan twijfelen ._.

Heb dus ook vandaag gezondigd. Niet met chocolade ofzo maar met witbrood. Ik verwachte me slechter te voelen of moe ofzo maar juist helemaal niet. Ughh. Wel gecompenseerd met lekkere kipfilet op brood (geen carbs dus) en qua tussendoortje aardbeien met vetarme yoghurt :D Die yoghurt laat ik voortaan achterwegen, hij was niet te eten :(

Deel Deze Pagina