Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Ahh fijn gebakje :) hoop dat de moorkop smaakt ;)

2. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet dat er overal suikers in zitten, goede en slechte. Daarom juist, in cake zitten geen goede suikers lijkt me :) Ik had het ook over de slechte uiteraard ^^ Mmmh..Moorkoppen verkopen ze hier niet :( Eet je er ook 1 voor mij op :D (grapje hoor)

3. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @gebakje, lekker! een moorkop. mmm

@me, glucose was onder de 6!!!! Dus hartstikke mooi. Over twee weken weer een groei echo. Volgens de gyn voelde de maat goed in elk geval. :)

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier even een update, nog steeds niets gehoord over een afspraak met de dietiste. Als dit zo doorgaat krijg ik die afspraak pas als ik aan het bevallen ben :) Funtimes

5. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nou Kaala, dan zou ik me maar niet te druk maken en lekker weer gaan eten waar je trek in hebt. Hier zijn ze in ieder geval erg snel met doorverwijzen als je waarden niet goed zijn (ok, ik moest ook een week wachten, maar jij wacht al weken en je hebt nog niet eens een afspraak!). Lekker genieten dus van een chocolaatje ;)

6. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik begin inderdaad weer een beetje "normaal" te eten, met bv een boterham met Nutella en een glaasje melk, ik heb nu een afspraak voor de 10e, maar dit is NIET voor de dietiste maar gewoon een echo om te checken hoe meneer/mevrouw ligt. We'll see :D

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik ga vandaag weer eens prikken.

Net nuchter: 5

(dus dat is netjes)

Gisteren trouwens even voor de gein geprikt om te kijken wat mijn suiker zou doen na een lekker schaaltje crusli met melk ( te veel koolhydraten dus) het was na 1 uur : 7.9

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Nu na 2 bruine boterhammen met leverworst en een beker melk, na 45 min: 6.5 geprikt.

Dadelijk nog eens prikken.

9. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ziet er goed uit toch Gebakje? Ik prik altijd na een uur en 3 kwartier, misschien had je waarde van die crusli met melk na zo'n tijd wel onder de 7 gezeten.

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Na 1,5 uur was het 6.9. Dus netjes.

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik mag tot 7.4 zitten

12. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Super gebakje! Heeft het voor jou nog positieve gevolgen dat het zo goed gaat? Behalve voor jullie gezondheid natuurlijk.
    Gisteren belde de diabetesverpleegkundige van het lokale ziekenhuis en zij gaf aan dat 2 uur na het eten onder de 7.5 moest zitten, bij dat andere ziekenhuis was het 7. Nou, dan gaat het helemaal goed hier :)
    Wat me opvalt: als ik wat later nuchter prik, is m'n waarde hoger dan wanneer ik vroeger prik, is dat normaal? Grofweg voor 9 uur is het altijd onder de 5, na 9 uur boven de 5.

13. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Leuk dat er weer gekletst word hier. Ik heb vanmorgen contact gehad met de diabetesverpleegkundige en nu schijnt mijn zorgverzekering (interpolis) wel de teststrips tot max 2400 stuks te vergoeden. Daar ben ik erg blij mee :D anders was het allemaal wel een erg duur grapje geworden.

Gebakje 6.9 is netjes toch, maar we hadden t er ook al is eerder over, je prikt na een uur, dan zit het bij mij ook altijd hoger dan na 1,5 uur, kan soms wel 1 hele punt verschil tussen zitten, maar goed elk ziekenhuis lijkt er wel een ander protocol op na te houden.

Steph, bij mij zit er ook verschil tussen als ik vroeg opsta of wat later. Als ik heel vroeg op sta (das voor mij voor 8 uur hihih) zit ik rond 3.8 - 4.2 en later rond de 4.6. Niet zo'n flink verschil maar toch. Hoe gaat het verder met je?

14. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik moet prikken om 8 uur, dan eten, dan om 9 uur prikken en 9.30 prikken.

Meestal is mijn waarde om 9.30 al lager dan om 9 uur. Toevallig vandaag niet.

15. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb vandaag ook een afspraak bij de diabetesverpleegkundige en meteen de eerste prik gehad ow ik haat het gewoon. Waarde na ontbijt (wel 2u daarna) was 3. Zonet weer gemeten, waarde na lunch was 5,6. Nou veel succes met self controle van suiker, meiden.

16. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hey Milika, moet je insuline spuiten? Jij ook heel veel succes!

17. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee hoor, moet je dan? Bij mijn vorige zwangerschap hoefde ik ook niet. Alleen met een dieet was het goed gegaan, hopelijk deze keer ook. Ik kreeg dat apparaat om de suiker te meten en thats it.

18. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh en ik moet alleen 4 keer per dag prikken. Nuchter en 1,5u na maaltijd. Ik was bang dat ik ook voor maaltijd moet prikken. Heb ik een paar keer gelezen dat andere meiden moeten dat doen, waaroom zo veel? Ik vind de prik verschrijkelijk. Doet niet zo een pijn maar het geeft een rare tintelingen.

19. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Aaah ik dacht met 'de prik' dat je insuline moest spuiten, nee hier ook niet dieet werkt voldoende. Maar 3 na het ontbijt is wel laag toch? En ik moest ook voor de maaltijd en erna testen, nu alleen nog maar ervoor juist. Pff verschillend he allemaal per dokter ;) Hehe ik vind dat prikje ook niet geweldig, ik heb allemaal korstjes op mn vingertoppen inmiddels.

20. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat was wel 2 uur na het ontbijt, tijdens mijn afspraak werd ik gemeten door vingerprik. Dus morgen zie ik wel weer wat is de waarde na ontbijt. Ik heb toch altijd een gevoel dat dit is een grap van de ogtt hahahaha. Maar ja ok ik doe de dieet wel. Ik mag niet hoger dan 7 (de waarde). Trouwens weten jullie dat als jullie prikken op de vingertop, dat doet 10 keer zo veel pijn dan als aan de zijkant van de vinger? Deze tip kreeg ik van mijn internist 4 jaar geleden.

Deel Deze Pagina