Hebben jullie geen prik instructie gehad dan ?? Ik kreeg instructie om inderdaad aan de zijkant van de vinger te prikken. Ik zal even een afbeelding ter illustratie toevoegen van wat ik bedoel. Dus niet in het topje zelf prikken maar echt aan de zijkant. En het beste is in je middelvinger en ringvinger. Ik heb namelijk ook nooit korstjes.
Hoi meiden, Heb even met jullie meegelezen. Wat een gedoe soms allemaal he, maarja voor het goede doel. Wat me wel opvalt is inderdaad dat het per ziekenhuis zo verschillend is. Gelukkig blijven mijn waardes prima. Ik mag na de maaltijd op max. 6.7 zitten en nuchter 5.2. Ook deze week te horen gekregen dat ik nu maar eens in de 2 weken contact met de diabetesverpleegkundige hoef te hebben ipv wekelijks, dit vond ik zelf toch wel positief Houden jullie allemaal precies bij hoeveel koolhydraten overal in zitten? Ik heb van de dietist alleen een lijst gekregen (6 bladzijdes!) met wat ik waarvoor kan vervangen bijvoorbeeld. Nou meiden succes met alle dieëten en prikken! (en hopelijk de waardes goed houden ) Liefs
@ gebakje, nee geen instructie gehad, ik probeer altijd wel zoals op de foto te prikken maar 9 van de 10 keer komt er dan te weinig bloed uit, mn huid is nogal taai daar haha. Maar dan nog, je moet de vingers afwisselen enzo, dan heb ik nog steeds pijnlijke vingers. Niet ernstig, gewoon lastig. @ kipje welkom hier. Inderdaad veel gedoe, gelukkig is voor de meesten van ons het einde redelijk in zicht Jij ook veel succes maar volgens mij zit dat wel goed bij jou zo te lezen
Tegen mij is gezegd dat een waarde onder de 4 te laag is, dus dan zou 3 wel heel erg laag zijn. Maar zoals al eerder gezegd, ieder ziekenhuis houdt weer andere waarden aan. Ik prik ook aan de zijkant van m'n ring- of middelvinger, maar het begint nu wel wat gevoelig te worden hoor. Seallable: fijn dat die stripjes toch vergoed worden, ik moet nl. ook weer nieuwe en zag er al weer tegenop om ze te halen aangezien ik geen idee heb hoeveel ik er nog nodig ga hebben . Hopelijk niet zoveel hihi. Weet iemand trouwens hoe het gaat na de bevalling? Moet je dan weer "gewoon" gaan eten en dan blijven prikken? CTG's zijn trouwens nog steeds goed, alleen slapen is een ramp, moet minstens 4x plassen en omdraaien/uit bed komen doet zoveel pijn aan m'n bekken . Morgen weer een afspraak met de gyn., verwacht dat ze de inleiding gaan plannen, brrr! O, ik tel trouwens niet precies hoeveel koolhydraten ik binnen krijg aangezien m'n waarden overdag sowieso altijd goed zijn. Alleen 's avonds bereken ik hoeveel ik waarvan mag. Hoe gaat het met jullie meiden, naast de zwangerschapsdiabetes?
Spannend steph! Ik kan alleen zeggen wat er tegen mij gezegd is, moet inderdaad weer gewoon gaan eten en dan idd nog weer testen. Volgens mij ook nog een keer in t lab, nuchter.
Wow Steph, voor jou is het bijna weer normaal eten. Na mijn vorige bevalling mocht ik gelijk normaal eten. Oh wat heerlijk zeg die beschuit met muisjes in de bevallingskamer. En na een tijdje ging ik naar mijn huisarts voor bloedafname om te kijken of mijn suiker weer normaal was. En elk jaar gewoon een keer bloed prikken bij de lab omdat wij hebben dus kans om diabetes type 2 te krijgen. Dus na de bevalling was mijn voedingspatroon nog steeds een beetje aangepast tot nu toe qua koolhydraten maar geen dieet die zoals wij nu hebben. Bijv, 's avonds kan ik niet meer zo veel eten net als toen. Klein beetje koolhydraat is al voldoende voor mij anders word ik misselijk. Ik moet opletten dat mijn buik niet te dik word, het is vaak een teken dat je te veel suiker heb in je lichaam. Snappen jullie me nog? :d sorry hoor mijn nederlands is niet zo goed.
Seallabel, ik kreeg eerst ook moeizaam een druppel aan de zijkant maar kreeg als tip om mijn handen met warm water te wassen, en dat werkt! Maar het blijft een vervelend gevoel, alhoewel ik na een paar minuutjes het prikje al niet meer zie en eigenlijk ook niet meer voel. Steph, spannend! Veel succes. Hier mag ik in principe na de bevalling weer normaal gaan eten, geloof wel dat ik dan nog eens moet prikken en inderdaad zoalsmilika al zei jaarlijks laten controleren. Gewoon bij de huisarts. En bij de wens voor een tweede zwangerschap zeiden ze tegen mij dat ik dan ook van te voren even moet laten checken. Maar waarschijnlijk zullen ze je dit nog wel gaan vertellen?!? Milika na je vorige zwangerschap evengoed dus s avonds last gehouden? Moest je deze zwangerschap dan ook eerder getest worden? Hoe vaak moeten jullie meten? Elke dag?
Hoe bedoel je s avonds last gehouden? Bij deze zws was ik eerder getest ja, maar dat is tegenwoordig standaard met die ogtt met 24 weken toch? Bij mijn vorige zws had ik geen ogtt, gewoon bloedtest en met 30 weken was zws diabetes bij mij geconstanteerd. Oh en trouwens na de bevalling had ik niet meer gemeten, was meteen vergeten denk ik haha. Lang leve de chocola.
Vandaag mijn nuchter waarde was 4.2 neetjes toch? Na ontbijt 7, was ff schrikken. Ik had 2 sneetjes volkoren brood met tonijn, zelf gemaakt dus er zit wel zoete soya saus enzo. Volgende keer niet te veel nemen of alleen 1 snee brood maar. En ik had 150ml soya melk.
Malika, jep netjes en die 7 is ook niet te hoog hoor, tenminste hier word steeds onder de 7.5 gezegd maar het liefst onder de 6.8 maar er is gezegd dat bij 7.5 teveel glucose naar t kindje zal gaan en die zal het dan af gaan breken en dat resulteert in te groote babies. Kipje, ja hier net zo, dat moment dat je weet dat naaldje komt haha das minder, daarna is het ook geen probleem. Ik test om de dag nuchter voor de maaltijd en voor het slapen. In begin ook na de maaltijden en soms nog wel is om ff te zien wat het doet. Vooral na patat en pannenkoeken en pizza enzo. Of als ik chocola gehad heb check ik t ook ff.
Milika, ik bedoelde omdat je 's avonds nadat je wat meer gegeten hebt je misselijk was vanwege de suikers? Of was dat tijdens je zwangerschap? Ik heb mijn ogtt met 27 weken gehad, ik moest de ogtt omdat mijn moeder tijdens haar zwangerschappen ook zwangerschapsdiabetes had. Ach als je je na je bevalling weer prima voelde is het goed toch haha Wat betreft het roomijs, pff ik zou de verpakkingen in de winkel even na kijken? Misschien van Hertog? Seallable, ja je weet dat het prikje komt en dat is gewoon irritant haha! Maargoed nog een paar weken he? Kijk nu al uit naar het moment dat ik alles gewoon weer kan eten! Patat, pizza en chocolade jammie! haha! Pas op het moment dat je het niet meer mag besef je hoe lekker het eigenlijk is haha! Vooral nu de paaseitjes me ongeveer roepen vanuit de schappen haha! Ikzelf moet 3x in de week meten. Dan 5x per dag. Nuchter en na elke maaltijd en voor het slapen. Opzich goed te doen Vanavond wil ik eigenlijk een moorkop eten, mijn moeder is jarig en las hier dat je dan het beste een moorkop kunt eten hihi
Aargh, net een heel stuk geschreven, verdwijnt alles opeens! Nou, nog maar een keer: Als onze dochter woensdag nog niet geboren is, gaan ze me donderdag inleiden! Spannend, maar hopelijk komt ze nog uit zichzelf, duimen jullie mee? Tot die tijd moeten we nog steeds elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG en ik moet 4x per dag blijven prikken. Wel lastig dat we steeds op verschillende tijden naar het ziekenhuis moeten, moet steeds uitrekenen hoe laat ik moet eten en prikken. Maar nog max. een week en dan kan ik eindelijk weer aan de patat en poffertjes, daar had ik gisteren zo'n trek in! Het is inderdaad zoals één van jullie al zei: als je het niet mag, lijkt het wel extra lekker! Eet smakelijk meiden!
Kipje: oh dat bedoel je :d. Ja ik kan niet meer zoveel eten als voor mijn vorige zwangerschap. Te veel rijst of patat of andere koolhydraat dan word ik misselijk. Niet zo erg maar wel vervelend. Maar als ik ongesteld werd, ging ik eten net als een leeuw. Steph: ik duim voor je meid. Mijn zoontje was precies op de uitgerekende datum geboren. Ik zou op die dag ingeleid worden. Ik was een beetje bang joh. Maar paar uur voor die afspraak voor inleiden kreeg ik spontane weeen. Binnen 5 uur was mijn zoontje geboren. Ooooh ik kan ook niet wachten totdat ik alles weer mag eten. Ijs ijs ijs, pindarotjes, sushi.
Dank je Milika, dit soort verhalen geeft weer een beetje hoop Heb je al suikervrij roomijs kunnen vinden? Ik kom al maanden niet meer in de supermarkt dus ik zou niet weten waar ze het hebben, AH misschien of de natuurwinkel? Oe, pindarotsjes klinken ook erg goed, *kwijl*!
Steph, wat spannend zeg! Hopelijk doet ze voor die tijd zelf nog haar intrede. Ik duim met je mee! Lastig inderdaad dat je nog dagelijks naar het ziekenhuis moet, maar het aftellen is begonnen en nog even en dan zit je aan de poffertjes!! Jammie! Succes! Milika, verschrikkelijk hè dat honger hebben met je ongesteldheid!! Haha alles is dan ook lekker! Nog maar even niet aan ongesteld worden denken haha! Hier vandaag weer een dagje waardes bepalen.. nouja zolang ik maar goed blijf zitten, gister erg gezonderd.. had een moorkop en een mini saucijzenbroodje, vandaag dus weer extra streng. Fijne dag!
Nee, ik heb de ijs nog niet gevonden. Over pindarotjes, bij jamin hebben ze suikervrije pindarotjes. Ik ga een keertje halen en 1 stuk eten en zie hoe mijn lichaam erop reageert. Het is suikervrij maar er zit ook koolhydraat in, dus wees zuinig als jullie het willen :d Straks ga ik kibbelling eten voor lunch, heerlijk en er zit niet zo veel koolhydraten in. Nom nom nom.
Ik wil ook kibbeling Klinkt lekker allemaal. Hier is gister de vk geweest en de zwangerschapsdiabetes heeft geen effect op het kindje (dus ook zonder dieet kan het blijkbaar..xD) en ze kwam zelfs met het idee om een waterbevalling te doen! Kindje is ongeveer 35 cm (wat volgens haar gemiddeld is, alles tussen 34 en 38 cm is gemiddeld blijkbaar) en volledig ingedaald. Ze zei in ieder geval dat ik niet op een zwaar/stevig kindje hoef te rekenen
Wat is het rustig hier, alles onder controle? Hier dalen de waardes alleen maar. Vandaag na meloen met ham, schnitzel en gebakken aardappels 5.3 en vanavond een reep milka chocola 5.8. Heb 19 maart een afspraak bij de diabetedverpleegkundige maar weet niet of ik heen ga. Veel kan ze me niet vertellen denk ik.
Dat zijn zeker mooie waarden Seallable. Mijn diabetesverpleegkundige zei dat als je niet zo veel/snel aankomt, je lichaam beter reageert op de zwdiabetes, misschien is dat bij jou het geval? Dat is ook de reden dat je waarden op het eind van de zwangerschap weer lager kunnen worden. Hier nog steeds alles onder controle, gisteren wel tegen de 7 aan met gebakken aardappels, veg. hamburger en mais. Toch maar weer veg. balletjes halen, dat ging in combinatie met mais beter. Nog 3 dagen tot inleiding, bleh!