Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Ooo dat zou best kunnen! Ik ben nog geen 2 kilo in de gehele zwschap aangekomen. Ben ook benieuwd hoeveel ik zal wegen na de zwschap. Niet dat ik me er gigantisch druk om maak hoor maar tegen 'gratis' afvallen zeg ik geen nee :p scheelt weer een paar uurtjes sporten haha.

Ooo steph 3 dagen! Ik duim nog voor je hoor! Men zegt dat sex de boel op gaan kan brengen........

2. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Steph: of je tepels zacht masseren. Ze zeggen dat dat stimuleert de hormones voor de bevalling. :d

3. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hihi, we hebben volgens mij alle bevallings-opwekkende middelen inmiddels wel geprobeerd, maar het werkt niet hoor :D
    Die kleine is nu al eigenwijs!

2 kg is echt weinig Seallable! Ik vind mijn 9 kg al netjes haha, ben ook benieuwd wat ik over een paar weken weeg ;)

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    De chocolade roept me..Bah :( Over 2 daagjes ben ik alweer 37 weken :D Gaat echt snel

5. Wen84

Wen84 Niet meer actief

Hai dames,

Sorry heb even niet van me laten horen :$ niet dat het me niets intresseerd maar was eerst heel druk en heb daarna in het ziekenhuis gelegen omdat ik was uitgedroogd en buikkrampen had. Ze waren bang dat de bevalling al begonnen was of zwangerschapsvergiftiging maar dat was het gelukkig beide niet. Had daar geen wifi en op mobiel is het niet te doen om dit bij te houden.

Maar ben er weer en klets graag weer mee.

@steph, spannend hoor!! Succes nog even

Hier vanmiddag gebeld door de diabetes verpleegkundige en mijn waardes weer doorgenomen. Ze zijn niet schrikbarend maar zit regelmatig tegen de 7 of er net overheen. Ze wil toch graag dat ik donderdag kom en dan gaat ze me uitleggen hoe ik zelf insuline moet spuiten. Ben benieuwd hoe of wat.

Zijn er hier meer die diëten en insuline spuiten?

Hoe gaat het verder met iedereen?

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier wel aan het dieet, maar ik hoef geen insuline te spuiten. Hier houden ze namelijk 7,5 aan als hoogste waarde die je mag hebben, en ik zit meestal tussen 7-7.4 in na het eten.

7. Wen84

Wen84 Niet meer actief

@gebakje, is dat alleen na het avondeten of na elke keer eten?
    Bij mij schiet hij juist het meest omhoog na mijn ontbijt. Voor het ontbijt en 2 uur na het ontbijt kan zo een verschil van ruim 3 zijn. En het enige wat ik dan op heb zijn 2 boterhammen en thee zonder suiker en water.
    Ze vertelden mij ook dat ik nog redelijk vroeg in de zwangerschap ben en naarmate ik langer zwanger ben hoe hoger de waardes kunnen worden

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik hoef alleen maar smorgens te testen, dus eerst nuchter, dan eten, dan na 1 uur en 1,5 uur prikken

Laatste waardes waren

nuchter 5
    na 1 uur: 6.5
    na 1,5 uur 6.9

(maar meestal is de laatste waarden al lager dan de middelste)

9. Wen84

Wen84 Niet meer actief

Is echt overal anders hè :) ik prik 7 x per dag
    Maar nuchter is deze bij mij bijv 4.3 en 2 uur na ontbijt is deze 7,2 of 7,5

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier nog steeds geen dieet maar de diabetes heeft geen effect op de kleine dus blijkbaar gaat het wel goed? :D

11. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wen84; dank je! Heftige tijd heb je gehad zeg! Vervelend dat je insuline moet gaan spuiten naast het dieet, sterkte!
    Ik red het gelukkig nog met het dieet; nuchter prik ik meestal zo 4.3-4.5, na ontbijt en lunch vaak zo rond de 5.8 en na avondeten tussen 5.8 en 6.5. Loopt dus wel op gedurende de dag, maar zo lang het onder de 7.5 zit is het goed.
    Kaala: volgens mij heb jij gewoon geen diabetes hoor, zou raar zijn als je het wel hebt en er wordt niets aan gedaan toch? Ben wel blij voor je dat je je er niet meer zo druk om maakt :) Als alles maar goed gaat met jou en je kindje toch?

12. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh Steph, ik word/werd gewoon niet goed van mezelf en het hele gedoe. Ik geloof best wel dat ik het heb, maar ik vind het zo vreemd dat de kleine gewoon gemiddeld is, 35 cm met 36+ weken terwijl het tot de 38cm mag (wil je tussen de juiste meting zitten) en dat terwijl ik het dus al 5 weken heb zonder dieet etc. Ik let wel nog op maar..Vandaag toch echt chocola gegeten. Partner had me een hele reep gekocht (voor moederdag alvast..) en ik kon het gewoon even niet weerstaan haha.

13. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Wen, fijn dat je er weer bij bent! Wat ze zeggen over die stijging, daar merk ik niks van. Ik prik de laatste tijd zelfs niet meer boven de 6 dus ik denk dat het niet altijd zo is.

Wat vind je zelf van insuline spuiten? Persoonlijk vind ik dat ze daar dan wel snel naar grijpen. De standaard is toch 7.5+ tenminste dat vind ik terug in het protocol van de WHO. Het vervelende is alleen dat geen enkele zorgverlener de zelfde standaarden erop na houd. Zelfs in 1 praktijk zijn er tegenstrijdigheden. Hier wil de internist onder de 6.8 en de diabetesverpleegkundige is blij met onder de 7.5.
    Als ik insuline was gaan spuiten bij 27 week want toen had ik wel waardes van 7+ zat ik nu veels te laag ben blij dat ik het nog even heb aangezien.

Vandaag:
    Nuchter 4.2
    Na ontbijt: 4.7
    Voor lunch: 3.8
    Na lunch: 5.1
    Na avondeten: 5.1
    Voor slapen 4.6

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sorry, maar zijn dat niet normale waardes voor een normaal persoon?

15. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik spuit wel insuline en blijkbaar met effect, want met de groeiecho vandaag bleek dat de kleine slechts iets voor ligt op schema... Voordeel is dat ik wel uiterlijk in de 40e week ingeleid word, dus ik weet zeker dat ik niet ver overtijd ga!

(en dat ik dus niet extreem aan een dieet gebonden zit. Friet, chocolade en chips zijn geen probleem - mits met mate!)

16. Wen84

Wen84 Niet meer actief

@kaala, wat fijn dat het zo goed gaat! Hihi heerlijk wat chocola. Krijg gelijk trek haha
    @steph, dat zijn mooie waardes
    @seallable mooi laag zeg jouw waardes. Wat ik er zelf van vind? Eigenlijk nog geen idee. Weet niet zo goed wat ik moet verwachten. Of ik standaard insuline moet spuiten of alleen op bepaalde momenten. Ze wilde het me ook vast geven voor mijn ongerustheid denk ik. Toen ik vorige week in het ZH lag was mijn waarde voor de lunch 6.5 terwijl ik bijna niets ophad dus ik durfde mijn brood niet meer te eten. Maar ja dat moet juist wel. Ik ben benieuwd wat ze donder zeggen.
    @mwb, spuit je elke dag insuline? Standaard of alleen als je suiker verhoogd is? Of ben je dan juist te laat met spuiten?
    Wat fijn dat bleek op de groeiecho dat alles goed gaat. Is wel goed om even die bevestiging te horen denk ik

17. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Wen84: waardes tegen 7 moet je insuline spuiten? Wow. Hier moeten mijn waardes niet boven de 7. En ik moet alleen op dieet. Tja maar dit is pas 2 weken geleden, dus ik weet niet wat ze straks gaan zeggen. Mijn suiker schiet het meest omhoog na ontbijt, maar nooit boven de 7.

Kaala: Heb je dat apparaat gekregen om te meten hoeveel jouw waarde is na een maaltijd? Ik begrijp het niet zo goed waarom ze kunnen zeggen dat de diabetes heeft geen effect op de kleine.

Dames, nog ff volhouden he.

18. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee, niets. De vk zei dat, omdat de kleine niet te groot is het geen effect heeft op de kleine..Maar heb morgen EINDELIJK een afspraak (met 37 weken..Hoera ._.)

19. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie waardes zie ik weer voorbij komen!

@MWB, hier ook niet langer dan 40 weken zwanger! Dat is een voordeel. Mooie dat de kleine maar nauwelijks voor ligt op schema! Heel goed gedaan.

@Kaala, nog steeds verbaasd me die engelse gang van zaken. Hoe weet je of de diabetes geen effect heeft? Bedoel je dat je een echo hebt gehad en dat ie niet te groot is?

@me, had trek in patat. Heb het deze keer dus even anders aangepakt met avond eten; Ik nam als avond eten 100 gram patat met een beetje mayo (dat was 40 gram koolhydraten en dus mijn max voor een maaltijd)
    Als "tussendoor" neem ik dan straks de rest van de maaltijd: kipfilet met groente en nog een klein beetje patat zonder mayo (35 gram) waarbij ik op het max aantal koolhydraten uit kom voor een tussendoortje :) =20 gram koolhydraten.

Normaal doe ik het niet op die manier, maar had zo'n sterke behoefte aan patat dat ik het voor deze keer maar gewoon zo heb opgelost. :)

20. Wen84

Wen84 Niet meer actief

@milika, nee zit niet altijd onder de 7 hoor. Kom regelmatig net boven de 7 , 2 uur na het eten.

Deel Deze Pagina