geen idee, nooit gehoord van een gebroken placenta. Las trouwens dat je eindelijk naar een dietiste kan. Fijn, dan hoor je of je het en beetje goed hebt gedaan de afgelopen tijd.
Mijn kindje is ook niet groot, zelf ietsje kleiner dan gemiddeld maar toch schiet mijn waarde echt hoger dan normaal als ik te veel eet. Wil je niet bang maken hoor Kaala. Ze moeten toch ook denken van andere gevolgen daarvan. Maar ja goed, zolang je je goed voelt en tis nog een paar weken voor jou.
Hoi meiden! Ik lig sinds vanmorgen in het ziekenhuis; na het toucheren begon ik te bloeden en mocht niet meer naar huis. Wel al 2 cm ontsluiting dus morgenochtend beginnen ze met inleiden. Doordat het zo plotseling ging is wel mn eetschema helemaal door de war, maar ja, veel effect zal het niet meer hebben denk ik?
Nee hoor Steph, ik denk het niet. Probeer gewoon om je maaltijd te verdelen ( zeg ik het goed?) en niet te veel tegelijk eten als je kan. Maar he je bent op het punt om te bevallen. Dat is belangrijker. Veel succes! We horen het wel van je.
@Steph, spannend! Succes!! Lig hier aan de ctg. Steeds buikpijn afgelopen dagen.. Weten jullie ook of je nog insuline moet gaan spuiten als je al 37wk bent? Kreeg mailtje van de internist dat als m'n waardes deze week 2x hoger zijn dan 7,8 ik het meteen moet doorgeven.... Maar wat willen ze dan doen?
Hilse: bij mijn vorige zwangerschap had ik helemaal geen insuline moeten spuiten. Bij deze ook niet, tot nu toe dan, hopelijk hoef dat ook niet. 7,8 is wel hoog denk ik. Misschien krijg je insuline. Hopelijk niet. Koolhydraten nog meer verminderen, zou dat kunnen denk je? Zodat je geen insuline hoef te spuiten. Bij mij werd vandaag gezegd als mijn waarde vaak boven de 7 is, moet ik ze bellen. Ik denk aan insuline. Dus ik ga mijn best doen. Tot nu toe had ik alleen maar een keer een waarde van 7.
@steph, dat is vast even schrikken zo plotseling. Maar morgen heb je je kindje in je armen! @hilse, dat moet je echt je arts vragen hoor! Die weet dat het beste. Sterkte
Morgen mag ik m'n waardes gaan checken na 't eten. Maar de dietiste wist niet zeker of ik het wel of niet had ._. Omdat het dus geen effect op t kind heeft. Moet dus morgen even m'n waardes checken en als die normaal zijn hoef ik me absoluut geen zorgen te maken.
Thanks meiden zal het morgen vragen idd! Het is nu nog niet zo hoog maar ze zei als het zo is moet je het meteen melden.. Ben zaterdag 37 wk.
Kaala, echt wat een raar gedoe daar, heb je helemaal die test gedaan en weken lang je afgevraagd of er nu wel of niet wat aan de hand is en nu kunnen ze je de resultaten niet geven. Bah, frustrerend voor je. Steph, ga jij is ff je druk maken om andere dingen hihi. Je suikerwaarden worden wel in t ziekenhuis in de gaten gehouden hoor! Hilse, ja bel gerust is je internist op om te vragen wat dan de bedoeling is. Als je 37 week bent en je baby is volgroeid kunnen ze ook besluiten het kindje eerder te halen (dat is bij mij gezegd maar nogmaals overal is het anders). Niet met vragen blijven lopen hoor, gewoon is een belletje doen! Hier nog steeds het zelfde verhaal, geen veranderingen buiten dat ik weer ben afgevallen en nu inmiddels nog maar op +1 kilo zit vanaf mn positieve test. Ik hoef me er niet druk om te maken, krijg alle voedingstoffen binnen, wordt er gezegd. Dus dat doen we dan ook maar niet
Het is normaal gewoon...Normaal. Veel vrouwen hebben zwdiabetes hier in de UK en die kregen binnen 3 dagen de uitslag etc. Denk dus dat ik er net tegen aan zit of misschien NET niet (bv 7.7 of net 7.9 ofzo?)
@Seallable, ja precies ik dacht ook al dat ze dan misschien willen inleiden idd.. Nou ben erg benieuwd heb om 10:45 de afspraak!
Nou mijn kindje is van een week voor op schema gegroeid naar ruim 3 weken voor op schema. Ben er nogal van geschrokken.
Ze reageerde er nogal makkelijk op. Eerst moest alles snel geregeld, snel echo, snel bloed prikken, snel een dieet. Allemaal omdat ik moest zorgen dat mijn kindje niet meer ging voorlopen dan die ene week. Nu loopt hij ineens ruim 3 weken voor en lijkt het allemaal ineens niet meer uit te maken. Heel raar.
Heh wat raar! Lijkt me dat ze dan wel gaan inleiden met 38wk? 3 weken vind ik heel wat wat dat betreft.. Hoef je geen insuline dan?
Hm, ja meer dan een dieet kan je niet doen denk ik. Maar je eet toch al volgens een dieet nu? Nou weet je, probeer maar om niet te veel zorgen te maken. Als de baby goed zit, is het goed. Weet je waarom? Paar dagen geleden was ik erg gestrest vanwege iets, ik had niet zo veel zin om te eten, dus had heel weinig gegeten Maaaaar mijn suiker schoot omhoog, meestal is mijn nuchter waarde onder de 5 maar toen was het opeens 5.6. En mijn diab.verpl. zei dat stress was de oorzaak want mijn lichaam proceerde meer adrenaline en dan bla bla weet ik niet meer.