Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    op dit moment nog steeds geen insuline. Ik hoo natuurlijk dat dat niet nodig is. Maar ben wel veel voorzichtiger geworden. Ik eet nu per maaltijd hooguit 30 koolhydraten. Ik kom dan nog steeds niets te kort gelukkig want eet genoeg nl

ontbijt en lunch: twee volkoren boterhammen met 1 plak kaas en 1 plak ham, rauwe groente erbij = ongeveer 30 gram koolhydraten. Tussendoor: mijn bakje lowcarb yoghurt met (rood) fruit = tussen de 5 en 10 gram koolhydraten
    's avonds max 75 gram aardappelen, vlees en meer dan 2 ons groente = max 30 gram koolhydraten.
    2 uur later toetje = max 10 gram koolhydraten.
    eventueel rond een uur of 10 nog iets kleins van max 5 gram koolhydraten tenzij ik dan heel moe ben en naar bed ga.
    Als ik nog veel trek heb tussendoor een plakje kaas of groente.

2. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Unexpected, ik heb het zelfde gevoel als jou. Eerst halen ze alles over de kop en maken ze je helemaal ongerust en moet je t hele diabetescircus in en dan.....doen ze weer net alsof het allemaal wel weer mee valt. Echt irritant. Ik heb 2 week geleden een mailtje gestuurd, ik heb gebelt en diabetesverpleegkundige zou terugbellen over de prikwaarden. Nou rara wie nog steeds niet gebelt heeft. Het is dat ik weet dat mn waarden goed zijn, maar this gewoon lullig.

Hoe zijn de waarden bij jou? Kindjes kunnen ook gewoon groter zijn he? Mensen zonder zwdiabetes krijgen ook grote kinderen soms.

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aww Unexepcted :( Een troost: Mijn oma had 3 grote kinderen (rond de 9 pond) en ze had geen zwdiabetes en ook geen keizersnede of wat dan ook :) Meer dan je best doen kan niet he

Nou. Ik heb me dus kunnen testen gisteren met een glucosemeter. VK en dietiste zeiden dat ik minimaal 1 drankje moest nemen met veel suiker en minimaal 1 snack met veel suiker en voor de rest gewoon normaal moest eten (dus niet aan dieet houden voor gister) Dus dat deed ik. En oh oh wat schrok ik. Mijn waardes:

Nuchter: 3.2
    Ontbijt (2 boterhammen met eiersalade en een beker melk, zo rond de 40 carbs) 3.5
    Tussendoor (mango smoothie, ongeveer 25-30 carbs) 3.4
    Lunch (2 boterhammen met kipsalade, rond de 35 carbs) 3.5
    Tussendoor (pringles met sinaasappelsap, ongeveer 30 carbs) 3.4
    Avondeten (Chinees, ongeveer 50-60 carbs) 3.7
    Tussendoor (limoencakeje, dit was dus hetgene met VEEL suikers, 45 carbs met daarvan 40 gram suiker!!) 3.8

Partner deed mee testen met het limoencakeje, zijn waarde na precies hetzelfde cakeje was 5.6

4. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoe laat teste je na maaltijd? 1.5uur na maaltijd?

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Anderhalf tot 2 uur, is het dan alsnog te hoog? Lijkt me niet, toch :(

6. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Kaala, hoe meet jij je suikers? Dat zijn hele andere waardes dan wat ik heb :p

Ik ga nu even prikken. Hij zat gister te hoog dus ben nu erg benieuwd..

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Uhm..Prik? :D Met zo'n meter, strip erin doen, prikken, bloed erop en je ziet de waarde

8. Hilse

Hilse Niet meer actief

Haha ja maar bij mij mag die bijv niet hoger zijn dan 7,8 :p

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het zijn gewoon normale waardes, of nou ja: lage waardes (neem ik aan) 3.8 was het hoogst..

10. Hilse

Hilse Niet meer actief

Dan zijn ze wel laag idd! Heb je daar geen last van??
    Bij mij gaan ze nu steeds wat hoger worden.. Nu na het middag eten is ie 7,2.. Wel te doen, maar paar weken terug was ie dan bijv 6,5

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Geen last van :) De oma van m'n partner stond ook al raar te kijken dat ik na dat cakeje een 3.8 had, zij krijgt met zulke waarde gelijk trillingen en MOET ze snel iets eten. Ik had eerlijk gezegd toch minimaal een 6 verwacht na die cake..

12. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hihi ja precies. Nou gelukkig heb je er geen last van zeg!
    Ik had gister voor het eten ook echt trillingen niet best. Na het eten waarde van 8,1. Nou snel gestegen niet?! Toen trilde ik dus nog steeds :p

13. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Och..Trillen enzo lijkt me echt vreselijk :( Maar jaa, 8.1 is wel wat hoger :p Nou ja, misschien is m'n lichaam aan deze waarden gewend geraakt en is een 4 al hoog? :p Ik weet het ook niet hoor. Het lijkt me nu alleen wel heel erg sterk dat ik zwdiabetes heb

14. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ja dat is echt heel vervelend idd! Maarja heb geen insuline dus kan er ook weing aan doen helaas.. Maar gauw bevallen haha!
    Als m'n waardes 2x te hoog zijn deze week moet ik t meteen doorgeven.. Ze zeggen of dan ng insuline spuiten of inleiden.. Maar ik zie het eerlijk gezegd niet zitten nu nog insuline te moeten spuiten terwijl de kleine straks elk moment kan n mag komen..

Ja misschien is dat voor jou een goede waarde! Lijkt me idd ook sterk dat je dan zwschapsdiabetes hebt.. Maar bij mij waren de waardes in het begin ook steeds goed en nu op het laatst schiet het ineens omhoog.. Misschien ben je er gevoelig voor...

15. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar ik ben ook al 37+ weken he, lijkt me erg sterk dat het in die laatste week (of misschien 2-3 weken) plots van 3.8 naar 8.3 schiet :p Volgens de vk haal ik de 40 weken niet eens en word de baby niet zwaarder dan 7 pond :) Ben ik ook wel blij mee (stiekem)

Nee, als het van 3.8 naar 8.3 schiet in deze laatste paar weekjes (niet eens een maand) dan zal ik dat erg vreemd vinden :p
    En ik snap dat je niet aan de isuline wilt voor die laatste loodjes, jij bent morgen ook al 37 weken! Het zal me verbazen dat ze je isuline geven voor 2-3 weken hoor

16. Hilse

Hilse Niet meer actief

Haha nee denk dat het bij jou ook wel zo blijft nu!
    En ben benieuwd of ze gelijk heeft hihi! :D

Ja de diabetesverpleegkundige mailde dat ze dan een indicatie hebben voor insuline spuiten.
    Terwijl de internist zei OF insuline OF inleiden. En dat ik daar zelf ook inspraak op heb gelukkig en ligt aan de gehele situatie. Dus idd ook hoe ver ik ben..
    Het is toch best een gedoe dat spuiten dus lijkt me dat ze dat niet doen.. Anders vertik ik het gewoon :p hihi moeten ze maar inleiden hoor. Baby is af!:)

17. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee nee, baby moet nog 1 dag! Dan is die pas af (hoewel ik me altijd afgevraagd hebt of het nou echt zoveel uitmaakt: 36+6 of 37..) Maar ik denk echt dat als je 37 weken bent of misschien al 38 dat ze je dan geen insuline meer gaan geven. Ik snap dat ze het aan je zouden geven als je een weekje of 28-30 was, maar nee.

Mag jij ook in een bad bevallen? :D Ik kreeg het te horen van m'n vk en ik zit het nu al lekker te plannen. Wel in het ziekenhuis, maar er zijn een aantal kamers met baden even groot als een half zwembad :D

18. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hahaha ja ng 1 dag :p
    Vraag me ook af hoor of het echt zoveel uitmaakt. Zit zo dicht bij elkaar..
    Maar idd rond de 30 weken insuline geven oke, maar nu niet meer hoor

Oh gaaf zeg in bad!! Dat hebben ze hier niet helaas.. Al lijkt het me ook niet zo fijn eigenlijk zo'n gezeur met water en straks wil het niet of vind je het niet moet je je ook nog afdrogen :p hihi
    M'n schoonzusje heeft het ook gedaan, thuis, en vond het heel fijn!

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    hier in het ziekenhuis geven ze je nog wel insuline, alleen doen ze inleiden tussen de 38 en 39 weken.

Ook al betekend dat dat je 1,5 week insuline moet spuiten.
    Dan denk ik echt bij mezelf: waarom ????

20. Hilse

Hilse Niet meer actief

Nou idd.. Dat is tch alleen maar lastig dan? Moet je weer helemaal wennen!

Deel Deze Pagina