Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Mijn nuchterwaarde varieert van ong. 4,7 tot 5,7. Ik heb er nog nooit iemand over gehoord dat dit te hoog zou zijn!

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    5 is juist heel netjes.

3. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    oh gelukkig, vanavond maar weer een halve donut hahaha.

4. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Wat een verschillen worden er gehanteerd, mijn waarde moet nuchter max. 4,7 zijn en na het eten max. 6,7 Maar dat schijnt ook weer te maken te hebben met op welke groeicurve de baby ligt schijnbaar en die van ons ligt op de bovenste (bij p95 zijn dat schijnbaar de waardes) Blijft toch vreemd dat een waarde van 9 nog wel acceptabel is als je niet zwanger bent en ben je wel zwanger moet je er ineens ver onder zitten. Op welke groeilijn zitten jullie kids?

5. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    mijn kindje zit net onder de groeicurve.

6. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Sandra frustrerend he die verschillende richtlijnen! En inderdaad niet zwanger, mag je veel hoger zitten. Mensen met diabetes in mn omgeving denken dan ook een 7 na t eten is harstikke prima, maarja hier wil de internist ook max 6.8...... pfff

Heb zo'n zin in donderdag! Bij 28 week zat ze precies op de middellijn kwa grootte en gewicht. Aan mijn dieet en waarden kan t niet liggen maar hoop dat t nog steeds gemiddeld is.

7. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Bij de laatste groeiecho zat ze tussen P50-P55, heel netjes dus... Maar vandaag wel bevestigd gekregen dat er bij mij een einde aan komt! Donderdag as word ik ingeleid, kan 2-3 dagen duren, dus eind deze week ben ik eindelijk mama!

Overigens vorige week nog even met mijn gyn over gehad over die waardes, maar die vind juist de waardes die hypo's veroorzaken veel erger dan (iets) hogere waardes. Omdat ik nu namelijk af en toe op 7.1 of 7,2 uitkom. Maar hij wil dat ik met name de hypo's vermijd, omdat die in dit stadium blijkbaar schadelijker voor de kleine zouden zijn! Dus is het voor mij iig belangrijk om regelmatig te blijven eten...

8. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    MWB lekker dat je weet dat er een einde aan komt! hoop dat de bevalling vlot verloopt!

Ja inderdaad al die waardes die zo verschillen, pfff... ik moet morgen weer alles doorgeven en de insuline zal wel weer worden opgehoogd want de waardes beginnen weer af te wijken. Tussendoortjes die ik eerst gewoon kon eten, knallen nu de suikers weer omhoog, eten wat eerst kon kan nu weer niet meer en om nu alleen voor konijn te spelen trek ik ook niet. Hahah als ik niet uitkijk heb ik geen babykleertjes bij met de bevalling maar wel een kilo chocola... ergens hoop ik dat de kleine voor de pasen komt, kan ik ook gewoon aan de paasbrunch.... Maar wat groeien jullie kids mooi met de termijn mee dan. Wat is dan het risico van te hoge waardes als het kindje niet te groot is en het vruchtwater niet teveel???

9. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    MWB spanneeeend! Ik wens je een voorspoedige bevalling toe! En ja hypo's zijn ook helemaal niet goed! Maar volgens mij kun je die alleen krijgen als je insuline spuit toch?

Sandra, vervelend dat je insuline moet aangepast worden, hopelijk ben weer snel goed ingesteld. Hier is alles in de hand met een dieet, maar we hebben t niet voor t kiezen he :( en jaaaa die chocola he! Hoe ver ben je nu? Pasen is al snel!

10. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    MWB, spannend!

Waardes, hier had ik 6 na het eten geprikt. dus ben erg tevreden. :) Het dieet is dus goed. Alleen snap ik nog steeds niet hoe mijn kindje dan ineens zo veel harder aan het groeien is dan normaal. Volgt niet ens meer rustig een eigen lijn ofzo. Maar echt van een week voor vooruit gestegen naar ruim 3 weken voor!

11. Hilse

Hilse Niet meer actief

@steph, gefeliciteerd met je meisje!! Vervelend dat de bv niet lukt, gelukkig bestaat er dan flesvoeding!

Hier zit ie ongeveer op de p80..
    M'n waardes worden nu steeds wat hoger dan eerst was dus ben benieuwd. Heb ze vanmiddag doorgemaild zal morgen wel bericht terug krijgen..

12. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Unexpected, misschien een hele groeipiek? Misschien trekt het nog iets bij? Metingen zijn overigens niet altijd nauwkeurig, hier meerdere voorbeelden van veel te hoge schattingen bij vriendinnen, zelfs sommigen al bij 37 week ingeleid en bleek totaal verkeerd geschat, kindje was nog geen 3 kilo...

13. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hilse denk dat hier vandaag ook de dosisinsuline aangepast gaat worden, het lukt toch niet helemaal om die gekke bloedsuikers goed te regelen. wordt ik af en toe best moedeloos van en denk; ja als het toch niet lukt waarvoor doe je het dan? Maar goed ik snap dan ook wel weer dat het zonder insuline en zonder dieet allemaal nog wel hoger geweest zou zijn. Is wel frustrerend, je doet je best maar het blijkt niet uit de resultaten. Jouw kleintje is dus ook aan de grote kant?

Seallable, bij mijn eerste 2 kids hadden ze ook een verkeerde schatting, maar dan zeg maar andersom; mijn zoontje werd geboren met 26 weken en die schatte ze op iets van 750 gram en werd 3 dagen later geboren en woog 995 gram en ook onze dochter woog met 31 weken 1840 gram en woog zo''n 200 gram zwaarder dan verwacht. Deze baby schatte ze 2 weken geleden op ruim 2200 gram en was sinds 2 weken daarvoor 500 gram zwaarder geworden dus als dat tempo zo doorgaat zit ze nu geschat op 2700 gram en met de eerdere ervaring er 200 gram bij zit ik op 34 op 2900 gram. owjeetje... Maar goed je weet het toch pas zeker als ze eruit komen;)

Weet je waar ik nog het meest van baal met het dieet, bij een normaal dieet kan je nog eens een SAS dag hebben of bedenken dat je ''s avonds flink eet en door de dag heen minder (als je dat volhoud dan) maar dat is met die koolhydraten geen optie, kan niet bedenken van, ik eet in de ochtend een hele worst op want weinig koolhydraten en dan later lekkere broodjes, jammer eigenlijk;)

14. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Sandrasv, ja vervelend meid dat het weer aangepast moet worden!
    Hier is hij ook wat te groot maar nog wel binnen de perken..
    Heb nu 2x een te hoge waarde gehad deze week en mag eerst weer zo door gaan.. Spuit geen insuline.
    Als het te hoog is moet ik het wel meteen weer doorgeven, vooral als ik niks bijzonders heb gegeten..

15. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Ja Sandra, het is allemaal knap lastig! Ik kwam 2 week geleden nog wel weg met een stuk chocola of patat, nu is dat gewoon te gek. En ja een dieet om je gewicht te verminderen zie je tenminste resultaat..maar hierbij is dat idd anders. Nog ff volhouden dames!!!

16. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Nou ja heb dan nog liever dat ze de insuline aanpassen want minder eten is gewoon geen optie meer. Ik eet per dag 3 boterhammen en ze bevelen er zeg maar 5-6 aan. Rest vul ik aan met beschuit/krackers want na 3 sneetjes brood blijft de waarde te hoog.... Maar 2x in de week een te hoge waarde valt wel mee toch nog??? Hoe streng kijken ze bij jou naar de waardes??

Inderdaad seallable, bij een gewoon dieet zie je resultaat en bij een zwangerschap ben je sowieso al dik :) Tenminste ikke wel :) Maarre die chocola kan ik toch niet helemaal laten, of in elk geval lekkere dingetjes niet. Kan helaas ook niet echt compenseren door een wandeling want ja met voorgeschreven rust verbrand je daar ook niet veel mee. Ach ja nog een paar weekjes en dat was dan dat.....

17. Hilse

Hilse Niet meer actief

@sandra, ja dat valt ook wel mee dacht ik ook. Maar moest het meteen doorgeven als het zo was..
    Weet ook niet wat ze ermee willen hoor. Ze zeiden of insuline of inleiden als het te hoog wordt te vaak. Maar insuline is geen optie meer lijkt mij omdat ze dan inleiden met 38 wk..
    Mocht eerst om de dag meten maar doe nu maar weer elke dag toch even meer controle..

18. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    ZOu ook eerder denken dat ze je dan meteen inleiden als ik je banner zo lees... Je bent al bijna 38 weken... Gelukkig is dan ook het einde van de diabetes in zicht!

19. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ja precies! Ja zal blij zijn als ik weer lekker gewoon alles kan eten en drinken!
    Hoop dat het niet al te lang meer duurt:)

20. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Kan het me voorstellen, en dan weer eens een gewone maaltijd, dat als we tussen de middag lekker zitten te lunchen ik niet hoef te denken van; ow ik moet nu stoppen anders teveel koolhydraten en mijn glaasje jus d''orange begin ik ook echt te missen;) Maar... je bent er bijna, voor jou zijn het echt te laatste loodjes!

Deel Deze Pagina