Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilse

Hilse Niet meer actief

Jaa precies!
    Appelsientje sinaasappel mild daar zit minder suiker in! Werkt bij mij wel :)
    Jaa de laatste loodjes hier! Pff kom maar op hihi :D

2. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    hoi hoi,

ik kom hier even weer inbreken. vanaf vandaag ben ik insuline afhankelijk in mijn zwangerschap. dit keer behoorlijk vroeg, net 10 weekjes zwanger.

begin met 4 eenheden voor de nacht en dan heb ik maandag weer contact met de dvk.

3. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Zonet een waarde van 4.9 te hebben na de lunch, nu geniet ik van een mini magnum ijs. Hemel!

4. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Lekker he zo'n ijsje!

Jeetje met 10 weken al en dan insuline dan heb je nog een tijdje voor de boeg, veel succes!

Hier is de insuline weer wat opgehoogd, ben 34 weken, en buikje ruim over de36... Big baby;)

5. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    @anjamoes: dat is schrikken zeker. Sterkte ermee.

6. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het ziekenhuis zei plots nu tegen mij dat een lage waarde (bv 5 of 6 na het eten) gevaarlijker is dan een hoge en dat de baby daarvan dood zal gaan?! Dus met andere woorden, volgens mijn ziekenhuis zijn de waardes van Milika enzo te laag en heeel gevaarlijk en je riskeert een doodgeboorte.

Ze hadden hun info nog fout ook, ze zei dat ik met 28 weken een test had gehad terwijl dit met 34 weken was..Ik zei dat ik naar een ander ziekenhuis over zal stappen (wat ik ook doe) en toen werd het helemaal van "je laat je baby sterven op deze manier"

Dus kindje groeit goed, hartje klopt enzovoorts en m'n waardes zijn goed maar nee, ik laat het kindje sterven.

7. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    :$ Waarde 5 of 6 na het eten gevaarlijk? Nou, ik doe alsof ik niet weet waar je woont Kaala. Waar woon je? hahahaha (sarkastisch lachen). Een week geleden zeiden ze dat je waarde onder de 4 na het eten goed toch? Tjongejongejonge

Een ding is zeker, een schomelende waardes is niet goed. Daarom moeten we de koolhydraten verspreiden gedurende de dag.

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Alsmaar dat gezeik (sorry) van hen..Ze heeft zelfs het andere ziekenhuis opgebeld dat ik geen gratis zorg mag omdat ze niet geloofd dat ik hier woon v.v

9. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja ik heb je andere post gelezen. Wat raar allemaal. Maar mijn vriendin woonde ook een paar jaar in Engeland en de medische zorg was altijd een ellende voor haar. Ooit moest ze 3 maanden wachten terwijl ze echt kiespijn had. Echt niet normaal.

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Is idd ook niet normaal, maar je zal denken dat ze met een bevalling beter zijn dan met de tandarts..

11. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Kaala dat is wel heel raar, sjonge jonge dan hoef je ook geen dieet meer als hoge waardes zo goed zouden zijn.... Hier schommelen de waardes ook nogal, na de lunch weer vrij hoog (sja moest naar het ziekenhuis en had dus 3 boterhammen ipv 2 en 2 crackers) en vervolgens een hypo net voor het avondeten, enige voordeel, mag je legaal een beetje snoepen;)

12. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Insuline spuiten, doet het pijn dames?

13. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    @sandrasv, ja nog een hele tijd voor de boeg idd. Dat is wel een voordeel van een hypo ja, haha.

@milika, nou eigenlijk niet echt schrikken, aan de hand van mijn dag curves had ik al het vermoeden dat ik aan de insuline zou moeten. Alleen had ik wel gehoopt dat het iets later in mijn zwangerschap zou zijn.
    Ik vind persoonlijk dat het insuline spuiten niet pijn doet. Ik heb wel eens verkeerd gespoten en dan zat ik op een adertje ofzo, dat doet dan ook maar even pijn, net een speldenprikje. (of glucoseprikje, haha) Op het eind van de zwangerschap was ik liever insuline aan het spuiten dan glucose prikken. Dat deed me op het laatst zo pijn.

@kaala, wat vreemd zeg, word het niet makkelijker op. Ik weet wel dat hypo’s niet goed kunnen zijn voor je kindje. Maar de waardes die jij aan geeft is nog lang geen hypo.

14. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Hier gaat alles voorspoedig. Dieet werkt goed. Buikje was vandaag van 32 week en ik ben dus 33 week dus dikke prima. Wordt laatste week April ingeleid.

Anja welkom! Sterkte ik hoop dag je de boel met insuline stabiel kan
    houden.

Kaala, ik heb t al 10x gezegd, rare lui daar :(

Malika lekker een ijsje ;)

15. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Trouwens een hypo krijgen als je geen insuline spuit is zeer zeldzaam of je moet topsporter zijn, anorexia hebben of alcoholist zijn of een
    zeldzame ziekte hebben. Hypo spreek je vanaf minder dan 3.5. Pff nogmaals rare lui bij dat ziekenhuis.

16. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    @seallable, dank je wel meis. als het goed is kan ik het wel redelijk stabiel houden. is me in de eerste zwangerschap ook gelukt dus daar gaan we weer voor :D

17. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Inderdaad..en ik heb toch echt geen anorexia :p Dus daarom vind ik het vreemd dat ze lopen te piepen over alles onder de 6 na t eten, lijkt mij gewoon dat je je suikers onder controle hebt..In ieder geval geen ticket naar een doodgeboorte..Ik denk echt dat het het ziekenhuis is hoor.

Ook lopen klagen over de vk, maar ze blijkt part time te werken en alleen op vrijdag en zaterdag..Waarom geven ze een iemand die voor de 1e keer zwanger is een vk die maar 2 keer per week werkt?!

18. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Normaal gesproken niet. Het vingerprikken is vervelender maar soms raak je een adertje en dat kan vervelend zijn, maar echt pijn niet.

Overigens is gisteren met precies 39 weken onze dichter L.aura geboren, ze woog 3330 gram, mooi gewicht voor een mama met diabetes!

19. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    MWB van harte gefeliciteerd en indd een prachtig gewicht. Veel gezond en geluk toegewenst!

Hoe ging de bevalling? Was je ingeleid of is het natuurlijk op gang gekomen?

20. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd, Mwb! Geniet van jullie dochter en nu mag je meer chocola eten.

Deel Deze Pagina