Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    @mwb, van harte gefeliciteerd en idd een mooi gewicht. geniet er van!

2. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    MWB van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet er lekker van en inderdaad een mooi gewicht, mijn zoontje was detijds 3250 met iets meer dan 37 weken en ik had toen geen diabetes (althans voor zover bekend) dus dan is 3300 heel keurig!

Ik vind die insuline prikken overigens wel zeer doen, niet op alle plekken maar veel wel. Dat heeft wsl meer met mij te maken, ik reageer vrij heftig op prikken, toen ik in het zkh lag heb ik een infuus gehad, toen het eruit was is mijn arm 3 weken bont en blauw geweest en ook met gewoon bloed afnemen uit de arm heb ik al snel blauwe plekken. De kortwerkende insuline spuit ik in de buik en ook daar al op div. plaatsten blauwe plekjes geprikt. Been is wat beter te doen, maar ook dat vind ik vrij gevoelig. Maar laat je daardoor niet afschrikken hoor, want de andere dames die zeggen dat het meevalt zou ik eerder vanuit gaan dan van mijn ervaringen want die is, zoals ik ook wel hoor, zeldzamer. In het zkh. verklaren ze het alsvolgt: Hebt u echt rood haar van uzelf mevrouw? Ja dat heb ik al zit er wel een verfje bij :) O dat verklaart een hoop, we weten niet waarom het zo is, maar roodharige bloedde langer na na operaties en hebben sneller blauwe plekken en genezen over het algemeen minder snel...;) Nou daar kan je het dan mee doen;)

Waarom kan een hypo eigenlijk schadelijk zijn? Heeft mijn gyn nooit wat over gezegd? Overigens herken ik hypo''s ook wel van toen ik niet zwanger was, dat ik af en toe echt moet eten omdat ik dan behoorlijk begin te trillen.....

3. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    eerlijk gezegd geen idee waarom dat schadelijk is. heb het eigenlijk maar gewoon aangenomen toen die tijd.

4. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Glucoseschommelingen zijn vooral in het eerste trimester 'schadelijk' ivm ongeboren afwijkingen. Dan hebben het over hypo's waarbij er hulp van derden nodig is. Zware hypo's dus, niet die waarbij je je iets trillerig voelt. Maar hypo's zijn vooral schadelijk voor jouwn eigen hersenen. Ook hier geld de ernstige hypo's wanneer je dus echt onder een 3 gaat zitten en flauwvalverschijnselen krijgt. Verder wordt niet aangenomen dat hypo's schadelijk zijn voor de foetus. Maar het is gewoon het mooiste om de waarden tussen de 4 en 7 te houden. Gevaren van hypers zijn groter voor t kindje en t verloop van de zwangerschap.

5. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, hoe gaat het met jullie? Met ons gaat het prima, maar de dagen vliegen voorbij dus ik ben hier niet zo veel meer te vinden. Wel wilde ik even ons meisje showen :D:

DSCN1003.jpg

6. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    wow wat een scheetje... :D

7. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Moooooiii meisje! En Steph, heb je al wat lekkers gegeten die je tijdens je zwangerschap niet kon eten? Ben jaloers!

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Awww Steph! Wat een mooi, lief kindje zeg! Leuk truitje trouwens :)

9. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Mooi gewicht en gefeliciteerd. Onze zoon was 3890 gram.. de gyn vond het toch uiteindelijk geen dikkertje..vertelde hij bij e na-controle, hij heeft de bevalling niet gedaan. hij zei dat steeds, word een dikzakje. internist was erg verbaasd dat ik maar 7 kilo aan was gekomen in de zwangerschap en ook al kwijt was...voor iemand met zwangerschapsdiabtes.

De andere bevallen: hoe gaat het met de suikers en natuurlijk met de kleintjes.

zwangeren: succes!!

10. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Schatje zeg!

11. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt! Jaaaa, ik heb zeker al veel dingen gegeten die ik de afgelopen weken niet mocht; een vriendin kwam een dag na de bevalling al met gebakjes langs, mn tante had een geboortetaart gemaakt en ik heb inmiddels een grote zak patat gegeten, heerlijk! En echt tijd om te snoepen heb je toch niet met zo'n kleintje; ik knuffel liever met haar dan met een zak chips ;).

12. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Steph! Wat fijn om van je te horen en van harte gefeliciteerd met jullie schat! Heel veel gezondheid en plezier met elkaar gewenst!

Hoe gaat het met de rest? Ik heb vorige week echo gehad en ons meisje is 1900 gram. Das precies gemiddeld. Ik word tussen week 39 en 40 ingeleid. Vanavond uiteten want mijn mama is jarig.

13. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Een heel mooi meisje! en gelijk heb je dat je allerlei lekkere dingetjes bent gaan eten, daar kan ik ook naar uit kijken als ik eerlijk ben en idd, wij hebben dan zometeen 4 kids hier dus neem aan dat je bezig genoeg zal zijn om niet teveel te eten en dus ook niet alle kilo''s weer aankomt :)

14. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    gaat hier op zich wel goed. al flink omhoog gezet met de insuline.
    begon afgelopen donderdag met 4 eenheden voor de nacht, maar aangezien dit zijn werk niet deed zit ik nu op 10 eenheden. Mocht dit nog niet werken moet ik zelf per 2 ophogen.
    verder heeft ze aangegeven dat met mijn waardes ik hoogstwaarschijnlijk eind deze week ook voor de dag al met insuline moet beginnen. jammer genoeg is de kermis al begonnen voor ik het eerste trimester gehad heb.

@seallable, jij spuit geen insuline? (sorry, onthou het niet van iedereen, hihi)

15. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Anja, balen dat het nog niet stabiel wil worden en idd zo vroeg in ee zwangerschap is geen feest. Ik steek je een digitale hart onder de riem.

Hier geen insuline, ondanks dat mn ogtt ( suikertest) niet goed was zijn de waarden thuis wel goed. Maar ik controleer mn waarden dagelijks. Zit ik hoger na t avondeten dan pak ik savonds niks meer. Ik heb ook t geluk dat ik nog aardig wat beweging kan krijgen. Daardoor zijn mijn waarden altijd lager, ookal is het maar een wandeling van 20 minuutjes.

Had morgen eigenlijk een afspraak bij de diabetesverpleegkundige maar ik had mn waarden door gemailed en ze zag het nut er niet van in dat ik langs kwam. Lekker uitslapen morgen :)
    Vandaag verjaardag van mn mams gehad. Chinees en 2 moorkOppen gehad. Gelukkig maar 5,6 toen ik thuis kwam, kneep hem een beetje haha.

16. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Natuurlijk wil ik jullie een foto van ons prinsesje ook niet onthouden...

Foto Laura 14 maart 2013.jpg

En vanochtend op de weegschaal bleek ik al 10 kilo kwijt te zijn (vergeleken met het gewicht van voor mijn zwangerschap!) Ik heb nu zelfs al een broek aan die voor mijn zwangerschap eigenlijk niet meer lekker zat... (zooo blij!)

17. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    @seallable, thanx meid. ik sla me er wel door heen, :)
    ooooh dat scheelt nogal dat thuis je waardes prima zijn. houden zo ;) en het schijnt dat moorkoppen idd binnen een diabetes dieet passen, hoe het komt???? ik heb geen idee.. ! nog gefeliciteerd met je mams.

@MWB, wat een popje :D geweldig...!!! en wat super van je gewicht.. jij bent goed bezig ;)

18. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    MWB: ze is prachtig! En lekker hoor zo veel afgevallen.

Meiden ik wil jullie een ding vragen. Meten jullie de suikerwaarde nadat jullie klaar zijn met eten of bijv 1.5u na de tijd dat jullie begonnen met eten?

19. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    @milika15, als ik bijv om 6 uur klaar ben met eten, dan meet ik om half 8... zo is het mij uitgelegd door de dvk...

20. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ah ok, zo doe ik het ook. Ik twijfelde zonet even want dat was niet uitgelegd door mijn dvk. Ben bij een chinees restaurant geweest. Ik heb geen rijst of bami gegeten, alleen veel groenten en vlees, kip enzo. Maar er zit ook saus in natuurlijk. Ik heb een beetje fruit dessert gegeten en was een beetje bang dat ik een hele hoge waarde zou krijgen. Maar mijn ND waarde was 5,6. Dus ik ben blij :d

Deel Deze Pagina