Ik kreeg net een mailtje over mijn waardes binnen. Ze zitten op de grens. Ik moet maar ff kijken wat ik kan aanpassen in mijn dieet om betere waardes te krijgen. En dagcurvers blijven prikken. Maandag kijken ze opnieuw. Ik kan wel janken. Nog minder eten. Ik heb de hele dag al zo´n trek. Als ik me 2 sneetjes volkorenbrood met magere kipfilet als ontbijt nog moet minderen ga ik echt flauwvallen smorgens. Moet ik er dan maar 1 gaan eten en maar afzien voor het goeie doel. Niet dat ik zo graag insuline wil gaan spuiten, maar ik wil gewoon om de 2 uur iets binnen kunnen krijgen. Mijn warme maaltijd verdeel ik nu ookal in 2en en toetje later op de avond. Ben het gewoon helemaal zat......
Rozeroos heb je al eens eieren geprobeerd? Lekker een groot omelet maken of gekookte eitjes voor jezelf en dan opeten zonder brood of met maar 1 boterham. Je mag best 3 eieren maken, lekker met kaas. Het is een zwaar ontbijt en zorgt ervoor dat je goed vol zit. Bij je avondeten misschien dubbele portie vlees/vis en extra groentes en dan de aardappels/rijst/pasta laten liggen of weinig nemen. Je kunt van vlees, vis en de meeste groentes gewoon onbeperkt eten. Het is niet de bedoeling dat je honger hebt! Wat neem je tussendoor? Heb je al gedacht aan een lekker stuk brie of kaas met mosterd? Stuk paprika? Komkommer, tomaat, aardbeien, etc.
Ik eet al veel spinazie met komkommer en tomaat tussendoor. Ook vlees neem ik wel, maar meestal een klein stukje. Ben niet echt een vlees/vis eter. Weet je ik zat er gewoon ff doorheen. Ik ben zo gek op suiker. Op ijsjes. taartjes en koekjes ook chocolade melk is echt een favoriet. Maar nu ik weer eventjes heb gegeten en flinke bak sla erbij met azijn voel ik me weer stuk beter. Bedankt voor je reactie en je steun. Soms doen hormonen rare dingen met je. Vandaar de tranen ff.
Balen dat je vlees en vis niet zo lekker vind. Maar kaas en ei? Ik kan ook niet zonder melk hoor. Ben blij dat ik dat nu nog kan drinken. Maar verder begrijp ik je volkomen, ik doe momenteel ook een moord voor iets zoets... maar ja dan eet ik maar weer aardbeien met candarel
Een eitje vind ik ook heerlijk op zijn tijd. Misschien moet ik nu gewoon daar wat meer van nemen dan 2 per week. Kan er natuurlijk ook heerlijk groente doorheen bakken. En ik moet ook gewoon ophouden met zeuren, het is nog maar 10 weken en dan laat ik na me bevalling vanalles zoet naast me bed verschijnen.
Ja probeer het gewoon! Eieren vullen enorm gelukkig en zijn ook lekker gekookt door je sla heen En dat is niet zeuren hoor! Je mag toch best even balen?! Doe ik ook hoor!
@Rozeroos Ik eet 's avonds veel kipfilet, daar kan je best veel van eten om vol te raken. Verder komkommer bij het avondeten. Halverwege de avond eet ik een halve liter yoghurt met slimpie, wat ik 's morgen ook als ontbijt neem. Verder een gebakken ei op brood of een gekookt ei met mayonaise. Vanavond heb ik 2 boterhammen met aarbeien op. Tussendoor water drinken. Wat ik ook lekker vind op brood is light jam. Is toch zoet, en de waarden gaan niet omhoog. Wat betreft het ontbijt at ik eerst 1 boterham en twee uur later als tussendoortje nog 1 boterham om de waarden laag te houden. Aan het eind van de middag eet ik graag een appel en drink ik daarbij een glas melk. Hopelijk kan je de waarden weer laag houden zonder dat je honger hoeft te hebben.
@rozeroos: ik snap je gevoelens helemaal hoor. Het is ook gewoon niet leuk. En hormonen laten dingen soms 10x erger lijken.
Bedankt voor jullie tips. Misschien is kipfilet ook wel een goed idee. 2 Brood met aardbeien kan ik niet hebben dat word teveel. Ik heb besloten dat ik erg me best ga doen om de waardes goed te houden en me strikt aan het dieet ga houden. En daarbij ook tijdelijk niet ga uitproberen. Ook ga ik niet minder eten dan voorgeschreven van het dieet. Je moet toch je voedingstoffen binnen krijgen. En dames bedankt voor jullie lieve reacties. xxx
Net 6,0 geprikt na kip kebab met kaas en patat. Bizar! Zo fijn om eens een ander soort maaltijd te eten...
Wat fijn! Ben blij dat dat goed gevallen is Hier vandaag bij de internist geweest. Moet gewoon zo doorgaan. Hij noemde het meer een "neiging tot diabetes" dan dat ik het echt had. Daar is de dvk het niet mee eens hahaha maar wel fijn om te horen dat hij het er dus ook zo goed uit vindt zien. Mijn waarde van de afgelopen 3 maanden was ook goed: 5,7 dus daar ben ik erg blij mee. Ik heb net lekker zo'n diepvrieszak gehaald zalm met tagliatelli, spinazie en roomsaus. Prikte ook netjes 6,2 dus dat is erg fijn. Ik heb zo hard geen zin om te koken dus ik ben blij dat ik ook nog makkelijke dingen kan eten zo nu en dan.
Fijn dat het goed met je gaat en dat je waardes netjes stabiel blijven. Ik hoop dat je hebt genoten van je maaltijd. Ikzelf heb vandaag een halve maaltijd gegeten en daarop prikte ik 7.2. Vanmorgen na ontbijt was het ook weer te hoog. en ik hou me strikt aan het dieet. Vandaag geen trek gehad, tussendoor een eitje gebakken en beviel me goed. Ook ben ik naar de gyn geweest en ze hadden me uitgerekende datum 2 weken te vroeg staan. (moest ik ze op wijzen) Ben ik 2 weken voor niets ongerust geweest over de groei van mijn kindje. Nu was ze nog steeds onder de lijnen maar niet zover meer dat ik me daar erg ongerust over moet maken.
@nuage: ken dat gevoel van niet willen koken haha. Fijn dat je idd eens iets makkelijks kan eten. @rozeroos: wanneer hoor jij of je het met je dieet gaat redden? Wel fijn om te horen dat je kindje beter groeit dan ze dachten! Gelukkig!
Maandag gaan ze het opnieuw beoordelen. De gyn vertelde dat de internist al had gezegt dat er waarschijnlijk binnenkort insuline nodig zal zijn en de gyn dacht zelfs al dat ik het al moest gebruiken. Dus we wachten maar weer af tot maandag. Het kindje is in iedergeval niet te groot. Dus de suikers hebben nog geen invloed op de groei.
Balen zeg Rozeroos, maar ik denk idd dat insuline voor jou wel beter is als ik het zo lees. Vooral omdat ik begrepen heb dat de kans dat je waardes hoger worden naarmate de zwangerschap vordert vrij groot is. Daarom houden ze bij mij ook rekening met de mogelijkheid dat ik uiteindelijk toch zal moeten spuiten na het eten, terwijl ik daar nu vaak rond de 6,8 prik. Dat is niet te hoog, maar ze denken dat daarop nog een verhoging komt en dan is het wel te hoog. Nou ja we zien wel. Jullie kindje loopt dus juist achter op groei? Dat is wel apart eigenlijk toch? Slordig zeg van je gyn!!!
Ja slordige he die verkeerde datum. En ik al een eerder dysmatuur kindje gekregen. Het hoofdje en bovenbeentje loopt onder de lijnen en het buikje er mooi tussenin. Dus ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Denk een heel lief klein beebje met een dikke buik. Koop wel extra brede pakjes
Na ontbijt van 1 boterham met pindakaas en bekertje karnemelk 6-8. Na lunch van 2 boterhammen met rookvlees en bekertje karnemelk 6,9. Net weer een uitprobeerseltje gedaan met starbucks ijskoffie en ik prik 4,3. Ik geloofde het niet dus opnieuw geprikt in andere vinger en ik prik 4,8. Misschien moet ik juist op een dieet van extra koolhydraten om mijn bloedsuiker laag te houden haha. Alleen nog patat eten en ijskoffie drinken...