Die van mij is volgens mij ook van de eerste gedeelte. Bij mijn vorige zwangerschap viel deze niet onder eigen risico. Ik schrok alleen een beetje want ik heb een top aanvullende verzekering. Pffff.....ff luchten hoor.
@ Milika: Dat is je eigen risico, die 320 euro, als ik me niet vergis. Het wordt verder allemaal uit de basisverzekering vergoed, maar je eigen risico gaat er door die diabetes-troep wel aan helaas
Hier gisteren de glucosetest gehad nuchter had ik 4.1 en na het suikerdrankje had ik na 2 uur 9.0. Nu een dieet meegekregen en voor volgende week een afspraak voor glucosedagcurvesmeter. Ben benieuwd vond 9.0 wel erg hoog vergeleken met 4.1 nuchter.
Hallo, Ik mag me hier nu ook melden: Ik heb vorige week een ogtt gehad, en had 5.7 en na 2 uur 10.5. Ik heb nu een dieet, mag nd diabetesvpk en internist. Ws de vorige zwangerschap ook zw. diabetes gehad. Heb niet helemaal terug gelezen, maar iemand van jullie met hoge waardes het gered zonder insuline te gaan spuiten ( met alleen het dieet zeg maar) ?
Hoi Rose1982 en kili, Waarde van 9 is wel hoog ja. Ik had precies dezelfde waardes als van kili toen ik de ogtt had. En tot nu toe heb ik alleen een dieet. Bij de vorige zwangerschap ook alleen een dieet. Dus succes! Hopelijk blijven jullie suiker waarde onder controle met een dieet.
Hier het helaas niet gered zonder insuline.. in mijn eerste zwangerschap vanaf week 20 aan de insuline en nu al vanaf week 11.
helaas nu op 7 keer per dag controle bloedsuikers. Zit telkens op de grens qua waardes, dus de insuline is in huis, ws van de week starten met 2 eenheden ochtend en middag....
@kili... lekker is dat he? haha... stelt niks voor hoor insuline spuiten.. wen je heel snel aan *knuf*
Vandaag het apparaatje opgehaald en uitleg gekregen morgen een dagje bijhouden ben benieuwd. Had net bij de arts 4.2 en dat 1,5 uur na de lunch. Kan alleen weinig vinden op internet wat het ongeveer moet zijn de waardes?
De meeste ziekenhuizen hebben andere richtlijnen. Mijn ziekenhuis heeft als richtlijn dat het nuchter (na opstaan) tussen de 4 en 5.2 moet zijn. En 1.5 uur na het eten 7.2. Ben benieuwd
Misschien dat jullie mij kunnen 'helpen'. Dit is nu mijn 3e goede zw.schap. En de eerste 2 kinderen waren flink (4100 gr. en 4750 gr.). Tijdens die zw.schappen wel geprikt op suiker aangezien mijn moeder het ook gehad heeft bij haar zw.schappen. Nooit wat uitgekomen. Tijdens deze zw.schap met 24e week voor glucosetest (bwehh) naar ziekenhuis. Niks gesignaleerd: nuchter 4,1 en 2 uur na drankje 6,2. Maar baby ligt toch ook nu weer voor op groei (hoofd op bovenstelijn van de curve) en nu moet ik volgende week weer voor glucosetest. Kan het zich ook zo laat nog ontwikkelen in zw.schap dan? Voel me namelijk een beetje bang gemaakt voor thuisbevalling. De eerste 2 zijn thuis geboren in ca.8,5 en 4,5 uur). Bij de 2e was er wel even een beetje moeite met het schoudertje moet ik eerlijk zeggen .
Ja, diabets kan ook later in de zwangerschap zich kenmerken. Vanaf vandaag moet ik ook insuline gaan spuiten bij het ontbijt en evt. bij waarde boven de 8 na het eten. Gr
@neus. bij mijn nichtje is het pas in de 33ste week geconstateerd, dus ja het kan zeker. @kili.. valt best mee meid. Ik ben vandaag van 2x langwerkend en 2x kortwerkend terug gezet naar 3x kortwerkend en 1x langwerkend.. de ochtenden begonnen ook flink te stijgen
Heb vandaag 3 keer meting gedaan moet zometeen alleen nog die na mijn avondeten. Zit al drie keer niet hoger dan 4.5. Anjamones is jou suiker na de zwangerschap wel goed geworden?
Volgens mij is er dan niks aan de hand bij jou rose... wat een waardes, haha... jaloers na mijn eerste zwangerschap was ik er helemaal van af. nu ik voor de 2de keer zwanger ben moeten we het nog afwachten
@neus, ja dat kan. Bij mijn eerste zw was de zwdiabetes in de 30ste week geconstanteerd. Maar ik heb ook gelezen dat er zijn vrouwen die krijgen grote baby zonder dat ze zwdiabetes hebben.