Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

En net na avondeten shoarma pita broodje sla en knoflooksaus aardappeltjes 4,7 heb de uitslag al doorgemaild ben benieuwd wat de vk zegt.

Spannend dus voor jou of het nu weer weg is na de zwangerschap.

2. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    @Milika15: bij de eerste 2 kinderen heb ik de 'gewone' nuchter en 2 uur na ontbijt-test gedaan. Daar kwam geen diabetes uit. Nu gaven ze aan dat er bij de GTT met dat vieze glucosedrankje duidelijkere waarden uit komen dan die ik de vorige zw.schappen heb gedaan. Het lijkt me alleen een beetje confronterend of zo :). Dus het zal vooral tussen m'n oren zitten.

3. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    @rose, wow, hele mooie waardes. En idd spannend, ben er zelf ook wel nieuwschierig naar

@neus, iedereen ontbijt natuurlijk anders ;) Bij mij begon het insuline spuiten in de eerste zwangerschap na de lunch. dus nuchter en na het ontbijt zat ik prima, kortom dan hadden ze het bij mij ook niet ontdekt. Hun weten hoeveel suikers/koolhydraten in dat drankje zitten en wat een lichaam zonder zwangerschapsdiabetes in dat geval met die suikers moet doen, vandaar dat het een duidelijker beeld geeft.

4. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    @anjamones: dat is ook zo. Glucosedrankje geeft gewoon een nauwkeuriger beeld. Maar ik lees inderdaad ook van vrouwen die aan het begin van de dag nog wel acceptabele waardes hebben en pas in de loop van de dag gaan uitschieten. Nou ja, woensdag ga ik erheen.

5. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik kan niet meer wachten totdat ik weer shoarma broodje kan eten.:p

6. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    @neus... Dat kan voor komen idd... Misschien anders eens kijken of je zo'n apparaatje kan lenen van iemand als je het zelf niet vertrouwd.. :)

@milika, Als ik wil kan ik rustig een broodje shoarma eten. Dan moet het wel bij 1 blijven en een flinke bak sla erbij. Dan zit ik qua koolhydraten nog aardig binnen de norm ;)

7. Rose1982

Is je suiker dan heel hoog na zn broodje?
    Heb gisteren gewoon normaal gegeten, dat moest ook om een goede score te krijgen.
    Ga nu wel beginnen maandag met het koolhydraatbeperkt dieet wat ik van de vk heb gekregen.

8. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ow jaaa, mijn lichaam reageert heel sterk op broodjes. Maar ja logisch, vooraal in pita broodjes of turkse pizza zit heel veel koolhydraten. Dit is mijn tweede zwangerschap dus ik weet al ongeveer hoeveel koolhydraten kan ik hebben per maaltijd.

9. Rose1982

Kreeg een mail terug super mooie uitslag nu over twee weken weer een dagmeting doen.

10. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    @milika, de 1 reageert op sommige dingen weer heftiger als een ander. Voor mij kan het geen kwaad, maar moet ik het wel echt bij 1 houden, anders schiet het ook omhoog. Voor mij ook de 2de zwangerschap met diabetes, toch makkelijker, omdat je dan al een beetje weet wat wel en niet kan

@rose.. nou super :D

11. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb net gezondigd.....en grote stuk taart gegeten. Ik moest het gewoon hebben. We zien het wel hoeveel mijn nuchter waarde morgen ochtend.

12. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    jammie...!!!! Ik had vannacht een hypo, niet grappig, maar wel even gebruik van de situatie gemaakt en een lekker stukje chocolade gesnoept, hihi...

13. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Hihihi, ik was ook verleid door mijn waarde na het eten en het was 4.9. Dus ik dacht oh whatever ik neem een stuk taart.

14. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou, nuchter waarde van vanochtend was 5,4. Niet te hoog toch?

15. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    Nee dat lijkt mij prima... :D

16. kili

kili Niet meer actief

hihi lekker taart, morgen wordt mijn zoontje 5, dan neem ik ook een stukje.
    het is alleen wel raar, bij ons in het ziekenhuis is nuchter 5.3 eigenlijk al de grens. Het is overal toch echt wel verschillend...

17. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    bij ons 5.2, maar goed, mijn diabverpl. zei ook wel dat het een richtlijn is en geen moeten. Ze is allang blij als ik bijv onder de 6 blijf, waar mijn lichaam dus moeite mee heeft. Niet TE aan vast houden die grensen is haar advies, dan maak je het jezelf heel moeilijk :)

18. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Ik ben vandaag voor de 2e keer voor GTT geweest (1e keer met 24 weken). Nu maar wachten op de uitslag. Aangezien ik gewoon via de vk begeleid wordt komt de uitslag ook via hun praktijk. Sprak laatst iemand die het direct na 2e keer prikken wist, maar zij liep al bij de gyn, dus dan zal het lijntje wat korter zijn neem ik aan.

19. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    ik heb toen stiekem gespiekt toen ze me gingen prikken, hihi.. Anders had ik ook gewoon moeten wachten.

20. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    @Anjamones: waar kun je dat dan zien? Want hier vulde ze gewoon een buisje wat naar lab moet :(

Deel Deze Pagina