Hoihoi allemaal, Ik ben 'nieuw hier'! Sinds vorige week is er bij mij zw. diabetes geconstateerd na 1 halve dagcurve (!) die na het ontbijt op 9.3 zat. Nu moet ik steeds thuis prikken. Op zich prima... alleen na het ontbijt zit ik tegen de 7 aan (zojuist ook weer..!) Gisteren: Nuchter: 4.2 NO: 7.7 NL: 5.4 NA: 6.4 VS: 6.1 Alleen dus een uitschieter bij het ontbijt, wat volgens mij aan de 2 witte bolletjes lag. Vandaag ook weer begonnen met prikken: N: 4.6 NO: 7.0 Alweer zo hoog na het ontbijt! Vandaag ontbeten met 3 bruine boterhammen met smeerkaas (20+) en komkommer. Ik weet nu niet waar het aan ligt. Misschien weten jullie het? Ik moet vrijdag weer naar de verpleegkundige (+ internist dit keer) en maandag naar de dietiste. De verpleegkundige begon vorige keer (tijdens het 1e bezoek) heel vrolijk uit te leggen dat ik wel eens aan de insuline kon belanden Dat is bij deze waarden (en nog geen dieet) toch redelijk overtrokken?!?!
Wat was bij jou de aanleiding dat je die halve dagcurve moest doen? Ok die 7 is wat hoog, maar de rest is toch helemaal prima. Ik heb het idee dat iedere zwangere wel diabetes heeft, iedereen heeft toch wel eens een uitschieter bij bepaald eten? Alleen wordt niet iedere zwangere getest.
Mijn bloeddruk was opeens 150/102 dus dachten ze aan zw. vergiftiging. Nu weer dit, alsof ze op zoek zijn naar iets :s
Ik vind jouw curves heel netjes, zelfs de waarde van 7 na het ontbijt. Bij mij was dat 8.5 en ik zit nu aan een dieet.
Kheb te horen gekregen dat het nuchter <5 moet zijn, nou dat heb ik wel steeds. En dat het na een maaltijd <7 moet zijn, dat zit dus op het randje...
Hoi, In boterhammen zitten veel koolhydraten. Ws. is 3 teveel voor je. Ik heb een dieet, 6 keer per dag wat eten. Dat bevalt prima. Dus om 12 uur 2 boterhammen en dan om 14.30 uur nog een boterham. Het is even wennen, maar verder wel goed te doen. Ik zit wel ad insuline, maar ik was al vrij vroeg in de zwangerschap dat er diabetes was geconstateerd. Ik zou eerst om een dieet vragen, dat scheelt al een hoop. Ik moet nuchter rond de 5.3 zitten en na een maaltijd onder de 7.5, het verschilt per ziekenhuis wat je mag hebben. Succes en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Nou daarom vind ik het dus zo gek! Gisteren na de lunch had ik 5.4, met de lunch had ik ook 3 sneetjes bruin met kipkerriesalade (?!) en komkommer... Ik snap dat niet...?
Bij mij wisselt het ook erg sterk iedere keer. Soms denk ik hoog te zitten, maar dan zit ik ook laag bv. Rond deze tijd in de zwangerschap schijnen de hormonen ook erg te wisselen. Dus daarom kunnen de waardes ook wisselen. Aangeven dat je met een dieet het eerst wil proberen en anders als ze insuline willen starten, vragen waarom ze dat willen.
Ja vrijdag maar eens aanhoren wat de precieze bedoeling nu is. Want ik vind het zo raar dat je na 1 hoge uitschieter meteen het plakkertje 'diabetes' krijgt. En die insuline...over max. 33 dagen wordt ons kleintje gehaald (ze ligt iets onder de curve dus geen grote!).
Als je diabetes heb gaat het om de koolhydraten en niet om de vetten. Zoals vlees en kaas daar zitten eigenlijk geen koolhydraten in. Deze zitten met name in brood (wit erger, tenminste dan slaat die bij mij ook uit), pasta, rijst en aardappelen. Bij dingen kopen moet je dus op de koolhydraten letten. Vergeet hierbij niet het drinken mee te tellen. Ik ga uit van 35 à 40 koolhydraten max per maaltijd, dan blijft hij eigenlijk steeds wel goed. Maar als je naar de diëtiste gaat zal zij het ook goed uitleggen. Ik heb van haar een heel handig boekje meegekregen, waarin precies staat wat overal in zit.
Dat gevoel heb ik ook, dat ze op zoek zijn. Ik heb een gesprek met de internist gehad en die zegt dat ik geen diabetes heb. Bij mijn ziekenhuis moet je nuchter onder de 5.3 en niet nuchter onder de 6.7 zitten. Met 17 weken zwangerschap moest ik een suikerdrankje omdat ik te dik ben. Ik heb echter tot 18 weken heftige misselijkheid gehad en dat ook aangegeven, ik kreeg geen medicijnen, maar alleen al de gedachte aan groente liet mij spugen, ik at dus alleen donuts en friet (normaal echt niet!) Maar moet toch wat binnen houden. Mijn waardes waren toen nuchter 6.0 en na drankje 6.7 door deze waardes heb ik de titel diabetes gekregen. De internist vindt dit niet kloppen, A ik had nooit het drankje mogen hebben, omdat de nuchtere niet goed is om bij te testen en B is het logisch na wat ik gegeten had, maar niemand heeft me daar ooit over gesproken. De volgende dag had ik weer contact met de diabetesverpleegkindige en die vindt toch dat ik moet blijven prikken, want anders is zij bang dat ze me uit het oog verliest en het kan altijd nog wel fout gaan! B e l a c h e l i j k naar mijn mening. Ik heb nog niet boven 5.2 nuchter en boven 5.8 niet nuchter geprikt. Ik ben er dag in dag uit meebezig, krijg het gewoon niet uit mijn hoofd, ik maak me boos, ik voel me ongelukkig en kan maar niet genieten, ook tegen internist gezegd en die snapt het allemaal en ziet in dat ze een fout hebben gemaakt. Zo raar hoe dan zo'n diabetesverpleegkindige me toch bezig houdt, de internist is immers haar eind verantwoordelijke.
hoi dames, hier was ik weer na 2 weken heerlijk uit rusten op vakantie. Doordat het erg warm was had ik weinig trek in lekkere dingen, dus dat was erg gunstig voor mijn suikers, haha!!! wel weinig bijgehouden als ik eerlijk moet zijn, maar we gaan er weer tegenaan. morgenavond weer naar de verloskundige, eens kijken hoe de kleine ligt met de groei. x
Hoe kan het zo zijn dat een verpleegkundige meer 'gezag' heeft dan een internist? Dat zou ik eens vragen in dat ziekenhuis, want dat klopt natuurlijk niet! Ik heb gisteren weer prima geprikt (uitschietertje van 7.0 bij het ontbijt, maar mag nog net)...Dus vrijdag in het ziekenhuis krijgen ze de wind van voren!
Ik heb weer een dagcurve gedaan. Nuchter 4.8 Na ontbeid 5.3 Na lunch 4.7 Na avondeten 4.9 Nuchter 4.7 Straks doorbellen. Ik wil niet meer! Ik wil er niet meer mee bezig hoeven te zijn, ben er dagelijks in mijn hoofd over aan het piekeren. Gisteravond migraine gehad en vanochtend om 6:00 uur geprikt in de hoop nog wat te kunnen slapen. Ik probeer mezelf te kalmeren, dat ik er niet zo druk om moet maken, de waardes zijn goed, ik heb geen diabetes! Maar lukt maar niet. De gedachte over hersenafwijking wat ze mij vertelde houdt me zo bezig en geeft mij zo'n schuld gevoel, omdat ik diabetes zou hebben vanwege dik zijn, dus ik mij mn kind aan doe. Ik wil terug naar mijn verloskundige, die vindt ook dat ik geen diabetes heb, maar ben overgenomen door ziekenhuis dus gaat niet. Ik twijfel of ik mijn zorgverzekering moet inlichten, die vergoeden ook immers alles terwijl ik geen diabetes heb. Maarja wat schiet ik er mee op? Bah ik wil genieten van mijn zwangerschap en me niet een monster, een crimineel voelen die is vrijgelaten, maar waar ze vooraf al van uit gaan dat hij een nieuwe fout zal maken.
Dit ziet er toch prima uit! Ik heb de curve van gisteren: N: 4.7 NO: 5.4 NL: 6.0 NA: 6.9 VS: 4.5 Allemaal onder de 7, dus vrijdag krijgen ze dat apparaatje terug en prikken ze zichzelf maar lek! Ben dr klaar mee! Heb 3 uitschieters gehad van boven de 7 (maar onder de 8) nou tis klaar!
Net mijn waardes doorgebeld. Ze wil dat ik blijf prikken en bellen, want ik kan altijd nog diabetes krijgen... Heb het afgezegd, maar was ze niet mee eens, daarna wilde ze dat ik over 3 weken weer contact opneem, heb ik ook niet geaccepteerd. Uiteindelijk na een hoop bekvechterij voor mekaar gekregen dat ik af en toe thuis prik en alleen contact opneem als het geen goede waardes zijn. Hopelijk krijg ik nu rust in mijn hoofd.
Hallo Gister gtt gehad En vanmorge door verloskundige gebeld Suiker was nuchter goed Aleen 2 uur na de suikerdrank 9.6 dus te hoog Moet nu vrijdag naar de gyn Ze zij dat ik waarschijnlijk een dieet ga krijgen Ben benieuwd Want zo veel suiker als in die suikerdrank eet ik normaal niet En was ook echt de hele dag nog beroed van die drank Dus nu af wachten wat de gyn zegt een vrijdaag En wat plan van aanpak gaat worden Hebben jullie ook gelijk weer een echo gehad of dat niet
Hoi, Niemand neemt waarschijnlijk zoveel suiker als in die drank. Maar het gaat er om hoe jou lichaam de suikers weer afbreekt. Met deze drank en geen diabetes, moet je lichaam er toe in staat zijn deze hoeveelheid suiker weer af te breken. Hier krijg ik eigenlijk elke controle wel een groei echo. (heel blij mee, hihi) Komt vast goed, je moet alleen wat beter op je koolhydraten en suiker inname letten! Komt wel goed
Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en zag dit topic dus dacht laat ik dan maar gelijk met de deur in huis vallen Inmiddels ben ik bijna 27 weken zwanger van ons eerste kindje! Alles met de kleine uk prima in orde gelukkig. Omdat ik van mijzelf te zwaar ben val ik onder het protocol voor zwangerschapssuiker... nooit last van mijn suiker gehad, geen aanleiding in voorgaande keren prikken maar wel sinds kort wat meer dorst als normaal... Nu moet ik eigenlijk zo'n glucosemeting laten doen maar ik ben echt een drama met drankjes slikken... ik ben inmiddels 25 en heb nog nooit een drankje normaal binnen kunnen houden en spuug(de) altijd de hele boel onder! Nu vraag ik mij af of het ook mogelijk is een dagcurve te laten prikken en is deze net zo betrouwbaar als die glucosetest? Natuurlijk wil ik het beste voor de kleine uk maar wanneer ik er zelf zo beroerd van ben en zo van in de stress raak is dat ook niet heel gezond lijkt mij? Bedankt alvast!!
Hoi hoi, Als je aan aan glucosemeter kunt komen zou je 3 dagen achter elkaar een dagcurve kunnen prikken, maar daarbij ook alles opschrijven wat je eet en drinkt. dan kun je dat een beetje vergelijken. Als je dan alsnog te hoog zit kun je altijd proberen om de test te doen. Dit zou ik doen denk ik succes verder..