Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cartje

Cartje Niet meer actief

Bij mij prikte ze niet maar namen ze bloed af, blijkt betrouwbaarder te zijn nuchter was oke na het drankje was het net te hoog. Nu al een paar dagen 7x per dag de waardes prikken. Wat blijkt ik zit super laag ondanks ik best goed eet. (Ook suikers pasta's etc ) Vanavond ga ik maar eens de Mac Donalds uittesten :) blijft het dan ook laag ben ik benieuwd of ik echt zw diabetes heb of dat ik bij toeval na de test een hoge waarde had ben benieuwd :)

2. senta

senta Niet meer actief

Hij mocht 4, 8 zijn hier in het zh. Ik wordt elk half jaar geprikt op suiker en ben onlsngs nog geprikt gemiddeld 4, 3 dit door zw diabetes bij de eerste. Nu net mocht die 8, 7 zijn en was die 9, 0 ook verhoogd ik ga er zelf vanmiddag bij de gyn op aansturen dat ik naar de diabetes verpleegkundige wil en zelf wil curven. Maakt niet uit liever dit

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik kom hier ook maar even buurten, heb nog niet alles gelezen.
    Vanochtend had ik de gct. Niet nuchter kwam ik uit op 4,3. Een uur na het drankje op 7,3. Net te hoog dus nu mag is as woensdag voor de ogtt. Als ik nuchter een waarde onder de 6,1 heb mag ik weer een drankje (Fijn een nog geconcentreerdere oplossing van dat vieze spul).
    Dan moet na 2 uur m'n waarde onder de 7,8 zijn.
    Hier doen ze het trouwens middels bloedprikken testen.

Duimen jullie woensdag met me mee dat de waardes binnen de grenzen blijven?

4. senta

senta Niet meer actief

Ik heb weer de zwangerschapsdiabetes komende week naar de verpleegkundige. De gyn vindt wel dat we er op tijd bij zijn. Makkelijker in te stellen zei die al.
    Grrr even heel teleurgesteld in mijn lichaam.

5. senta

senta Niet meer actief

Hoi dames ik zit aandachtig mee te lezen en hoop dat ik het juist heb opgepakt nu weer het is tenslotte alweer 4 jaar geleden dat ik het de vorige keer had mijn dieet van toen kon ik niet meer vinden nu was ik al redelijk streng voor mijzelf maar nu een lijst van internet afgehaald en probeer ik mij daar aan te houden, ik kan mij niet voorstellen dat het heel erg veel scheelt met het ziekenhuis waar ik loop.

Wat ik gisteren op heb, maandag is altijd een rottige dag ik moet vroeg wel en zoon is laat van de psz dus was een broodmaaltijd.

o: 2 bruine boterhammen halvarine en 1 kaas en 1 smeerworst
    t: plak ontbijtkoek
    l: 2 bruine boterhammen halvarine 1 ham en 1 kipfilet
    t: 2 mandarijnen
    d: 1 bruine boterham met kaas, 1 plak roggebrood met kipfilet en 1 plak ontbijkoek

Drinken in de ochtend 1 beker karnemelk, middag een beker melk avond een beker optimel, bij iedere maaltijd drink ik een glas water en tussendoor ook veel water drink ongeveer 2-2,5 liter water per dag.

Vandaag
    o: 1 bruine boterham halvarine en ham 1 plak roggebrood halvarine en in 4 stukje gesneden 1 klein stukje met pindakaas en 3 stukjes met kaas, plus een beker optimel en glas water
    t: 2 glazen water en een grote mandarijn

De rest is nog niet bekend al eet ik vanavond wortel met doperwten en kip uit de oven ik probeer hier 1 aardappel bij te eten, ik ben er niet dol op

Wat zijn fruitsoorten die ik goed kan en man eten, ik heb het probleem dat ik geen peer appel en banaan kan eten daar reageer ik heel heftig op. Alleen maar mandarijnen komt mij mijn neus uit

En dan nog een vraag mag ik in de avond ook nog een tussendoortje?

Een donderdag moet ik naar de diabetesverpleegkundige dan zal ik gaan meten zelf.
    Ben ik op de goede weg?

Hartelijk dank alvast

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Nou vanochtend de tweede test gehad en de uitslag was.....7,4!
    Dat is dus goed. Wel iets verhoogd zei de verpleegkundige, maar geen diabetes. Volgende weekmheb ik weer een afspraak bij de verloskundige en dan moet ik de uitslag meenemen en bespreken hoe nu verder. Waarschijnlijk zal ze iets meer letten op de groei van de kleine, om te voorkomen dat ik alsnog diabetes ontwikkel.
    Ga zelf ook goed letten op de dingen die ik eet, al moet ik zeggen dat ik in de zwangerschap minder snoep als daarvoor.

Ben zo blij! Zag er als een berg tegen op, stom he?
    Voor iedereen die nog getest moet worden: veel succes.

7. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Volgens mij ben je goed bezig! S avonds kan je ook een tussendoortje nemen. Als je maar zorgt dat er voldoende tijd tussen de maaltijden zit, kan en mag je een hoop hebben. Ik hou hier aan dat er minimaal 1,5 uur tussen moet zitten en het liefst 2 uur.
    Nu zo aan het einde eet ik ook echt om de 1,5 uur! Zon honger steeds haha. Maar goed tot nu toe de hele zwangerschap nog niets aangekomen dus dat is weer het voordeel! Ik zal het nu wel nodig hebben.

8. Mama200

Mama200 Lid

20 sep 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal
    Ik ben net weer bij de verloskundige geweest, ze was super tevreden over mijn suikerwaardes!! Ik prik zelf 3x per week een dagcurve... Omdat ik de ogtt geweigerd heb zal ik verderop in mijn zwangerschap wel vaker gaan prikken. Nu hopen dat dit goed blijft gaan en dat ik nu eindelijk eens bij mijn verloskundige kan bevallen ipv in het ziekenhuis bij de gynaecoloog!!
    Ik heb er alle vertrouwen in... Ook omdat mijn bmi voor deze zwangerschap een stuk beter was dan voor mijn vorige 2 zwangerschappen!!

9. senta

senta Niet meer actief

Thanks ik ben gisteren bij de verpleegkundige geweest en het waren allemaal redelijk waarden, moet nu wel dagcurves maken moet over 14 dagen naar de internist en wil dit ook netjes bijhouden, maar als er iets niet goed zou zitten is het eerder mijn nuchtere waarde die was vanmorgen weer op 5,2 terwijl ik gisteren om 19.30 nog een bakje yoghurt met wat rood fruit op heb, voor het slapen gaan was die 6,1 en vanmorgen dan 5,2 dat scheelt weinig de rest van de dag prima

3/10:
    nl, 6,2
    va,4,6
    na,5,1
    s, 6,1

4/10:
    n,5,2
    no,4,8
    vl,4,3

Ik had gisteren ook gelijk een afspraak bij de dietist en is kreeg wel commentaar dat ik echt et weinig at, maar omdat mijn suikers zo laag zaten en ik heel weinig brood aardappels en dat soort dingen binnen krijg, moet ik toch proberen meer fruit te eten, ik vroeg maar mag maar 2 stuks per dag, haar antwoordt was dat ik onbeperkt fruit mag nu omdat ik ook aan het afvallen ben en dat iets te hard gaat.

Verder wilde zij graag dat ik nog 3 boterhammen extra zou eten per dag ik weet niet waar ik ze moet laten zit zo enorm vol en kreeg de tip ter afwisseling eens te ontbijten met roeryoghurt, biogarde en dan met frambozen bramen bessen die zijn heel goed en zit niets in.
    Ik ben benieuwd hoe het blijft gaan ls het zo blijft gaan ben ik niet zo negatief.

10. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ziet er keurig uit toch! Misschien kan je als tussendoortje nog een extra boterham eten. Ik kan ongeveer 30 a 40 koolhydraten per keer hebben. Dan blijft me suiker netjes. Heb je ook een boekje met de koolhydraten gekregen? Dat is wel makkelijk! En gewoon vaker kleine beetjes eten.

11. senta

senta Niet meer actief

Ja heb toevallig vandaag wat boekjes gehad met de post.

Maar nu heb ik wel het probleem nog minder te eten ben zo beroerd steeds.

12. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Bedoel je misselijk of ziek? Als het niet gaat, dan gaat het niet. Km wel weer...

13. Siep86

Siep86 Lid

19 okt 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Heb een stukje terug gelezen. Ik heb gister de test gehad. Bloedafname, drankje en 2 uur later weer bloedafname. Nuchter had ik 6.0 en na het drankje 7.0. Het mocht niet hoger dan de 5.3 en 6.7 zijn zeiden ze.

Moet nu 4x daags zelf prikken en maandag de waardes doorgeven. Gister had ik na de lunch 6,3 en na avondeten 5,8. Nette waarden volgens mij. Vanmorgen bij nuchtere toestand was de waarde 5,5. Dat is dan 0,2 te hoog terwijl ik gister na avondeten niets meer gehad heb. Maak me over de waardes in nuchtere toestand dus wel erg veel zorgen...

Zou nog 0,5 liter water drinken voor slapen gaan helpen? Ik weet niet zo goed wat me te wachten staat, eerste zwangerschap en zit nu op 27 weken.

Of zou ik me niet zorgen moeten maken over een 0,2 waarde overschrijding??

14. McDsee

McDsee Niet meer actief

Bij mij helpt een half uur wandelen na de laatste maaltijd om nuchter onder de 5.3 te komen.

15. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    Water drinken werkt ook, zo kan je je waardes naar beneden krijgen. Maar je waardes zijn niet zo heel hoog toch?
    Ik ben inmiddels begonnen met insuline spuiten. Helaas..
    maar goed, alles voor de gezondheid van de kleine he!

En als je het echt even niet meer weet kan je natuurlijk altijd de diabetesverpleegkundige bellen. De mijne is er iig heel makkelijk in.

Hoe hoog zijn jullie waardes (voor en ) na het eten?

16. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    even een vraagje... misschien weet iemand hier het wel... ik heb glucose laten prikken... gewoon niet nuchter, dit omdat ik veel dorst heb steeds en ze het even wilden checken of mijn suiker niet te hoog was.
    Nu kreeg ik vandaag een telefoontje van mijn vk dat ik een ontbijttest moet laten doen, dus eerst nuchter prikken, dan ontbijten en later nogmaals prikken... want mijn suiker was te hoog.. de waarde was 6.5... dat is toch niet heel hoog of wel? Is ongeveer een half uur, 45 minuten na mijn ontbijt geprikt het bloed... maar weet niet of dat uitmaakt als ze gewoon bloed afnemen en niet in je vinger prikken...

17. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    6.5 is wel redelijk hoog denk ik. Om aan de BE-waardes te komen, moet ik met 18 vermenigvuldigen, en kom ik aan 147. De limietwaarde bij de glucosetest in 't ziekenhuis was 140 voor de eerste meting, dus daar zit je over. Jij hebt op 45 min. erna geprikt, bij mij 1u erna, mijn ervaring momenteel is dat je niet zo heel snel daalt in waarde dat die 147 een kwartier later al 140 zou zijn (mijn lijf dan toch), dus ik vind het hoog. Ik duim voor je dat het nog laag genoeg is, maar ik vrees dat je tot de "slachtoffers" gaat behoren.

18. Wonnie

Wonnie Actief lid

21 nov 2012
    235
    0
    0
    Juf
    Gelderland
    Mij is verteld dat onder de 7 een goede waarde is! Dus 6.5 is dan prima, maar een kwartier na het eten?
    Dat hoort volgens mij 1.5/2 uur te zijn!

19. Aim

Aim Lid

25 okt 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste fiona,

Wat raar dat jij 45 minuten na het ontbijt heb geprikt. Normaal gesproken is de ontbijttest, een keer nuchter, twee uur na het ontbijt en dan weer twee uur na de lunch. Volgens mij kunnen ze de waarde helemaal niet goed inschatten zo snel na het eten. Er zit trouwens wel verschil in een vingerprik en bloedafname. 2 uur na het eten met een vingerprik mag het maximaal 6,8 zijn tijdens een zwangerschap

20. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    nee ik heb nog geen ontbijttest gedaan he, ik heb gewoon bloed laten afnemen.
    Ze moesten testen op ijzergehalte, rhesus c en glucose.
    Nu was mijn glucose te hoog volgens mijn vk en daarom moet ik deze week een ontbijttest doen.
    30-45 minuten na het ontbijt was dus toevallig, gewoon omdat ik toen bloed ben gaan prikken, maar dacht ik vermeld het er even bij...

Deel Deze Pagina