Hoe en wat als je denkt schimmel te hebben?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Klijntjuh, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Maar dan alleen in mijn liezen?
    Het is al ruim een week geirriteerd.. slaap zonder ondergoed om te laten 'rusten' soms met een hydrofielwashandje tussen mijn liezen.

af en toe smeer ik het in met sudocrem, wat ook heerlijk verzacht.

Het jeukt niet, maar is telkens 'vochtig' (terwijl ik geen afscheiding heb) en ook echt geirriteerd.

even langs de huisarts lijkt me het handigst ;) maar aangezien ik gister met weeen enzo zat is dat even uitgesteld.

Zal dit schimmel zijn?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

hmm, dat is vreemd! Kan het misschien transpiratievocht zijn? Is het ook wittig ofzo of ruikt het raar? (beetje lastig ruiken bij jezelf, dat dan weer wel... ;))
    Het kán denk ik wel schimmel zijn, maar ik zou er eerlijk gezegd niet meteen zelf aan denken!

HA is idd de beste optie ja! anders telefonisch om te overleggen als je er niet heen kunt?

3. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Als je het alleen in je liezen hebt lijkt het op smetplekken door vocht.
    Toch even ha bellen denk ik.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb hetzelfde, bij mij begon het met pijnlijke pukkeltjes in mn liezen en nu zijn het wat verdikte plekken, rood, gevoelig maar niet meer pijnlijk, en vochtig. Ik omschreef het bij de huisarts en heb canesten gyn zalf meegekregen, het is bij mij echt aan de buitenkant, niet tussen mn labia zeg maar, en smeer nu sinds vrijdag de zalf, maar echt helpen doet het bij mij niet. Ik had liever gehad dat hij er even naar gekeken had dan had ik misschien in 1x iets goeds gehad.

Wat ik lastig vind is het droog houden, ik slaap normaalgesproken zonder ondergoed maar nu ik met zo'n voedingskussen tussen mn knieen slaap vind ik dat niet zo gepast. Overdag draag ik meestal een rok met panties maar met een vochtige plek in je liezen is dat ook niet zo bevorderlijk. Dus al met al vind ik het ook maar lastig...

5. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Volgens mij werd er vroeger scheurlinnen in de liezen gelegd bij vocht en eventuele smetplekken.
    Misschien dat dat een idee is.
    Overigens geen idee wat scheurlinnen precies is hoor maar ik hoor er op mijn werk wel eens wat over. (werk in de gehand.zorg)

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Wij gebruiken in het verpleeghuis gewoon in stukjes gescheurde kussenslopen als scheurlinnen ;)

7. misa

misa Niet meer actief

Bij mij werden er steeds ontstekingswaarden in de urine ontdekt. Ik dacht aan blaasontsteking, omdat ik pijn in mijn buik had met plassen zo nu en dan. 2x een kuur gehad, gevoel en ontstekingswaarden bleven. Urine op de kweek: niets te vinden. Wel veel last van afscheiding, maar ik dacht dat dat door de zwangerschap kwam. Toch samen met de ha besloten om een kuurtje voor schimmel te doen. 3x een avond een 'ei' inbrengen... :) Ik heb het idee dat het minder is.
    Vind het nu wel goed geweest: nog even en de kleine is er, als het toch nog niet goed is, ga ik dan wel weer naar de ha.

Dus ik denk dat je de ha het beste even kunt bellen en overleggen. Weet ook niet of je nu nog wel een kuur mag, gezien het stadium van je zangerschap en de weeen die je hebt. Wie weet heb je al ontsluiting en mag dan een kuur niet meer. Even bellen dus!

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik zou denken dat het smetplekken zijn. Ik zweet ook meer down under tijdens de zwschap. Het zou dus kunnen gaan broeien en irriteren. Goed droog houden en met sudocreme dun insmeren. Scheurlinnen is heel zacht linnen die je tussen de liezen legt. Je hebt dan wel een onderbroek nodig om dat op z'n plaats te houden. Maar bij ons in het verzorgingshuis word het niet meer zo veel gebruikt. Meestal is sudocreme voldoende.

Maar wél even naar de huisarts gaan hoor. Misschien is het inderdaad een schimmeltje. Maar tot die tijd sudocreme 2 x dgs.... kan nooit kwaad.

9. HRM

HRM Actief lid

23 mrt 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig zeg ik heb hetzelfde. 2x ab gehad maar nog steeds leukocyten in mn urine, er is wel 3 of 4x een kweek gemaakt die gewoon goed is. Ook ei gehad en afscheiding idd minder, maar nog steeds leuko's haha.

De gyn zei dat sommige vrouwen wel eens gewoon door de zwangerschap leukocyten hebben in urine zonder dat er iets aan de hand is.

Wel blij iemand gevonden te hebben die hetzelfde heeft ;)

Deel Deze Pagina