potdicht...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Saraah, 28 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    beste mirjam/japke/lonneke

ik ben gister bij de verloskundige geweest
    en die heeft mij inwendig onderzocht, en alles was potdicht
    meaning: geen ontsluiting, geen verweking, geen rijping.. niks

zij zei dat het dus waarschijnlijk nog zeker wel ff kan duren...
    ze kon het hoofdje wel voelen, maar het hoofdje zat nog niet vast...

betekend dit dat ook echt dat ik nog wel ff rond zal blijven lopen met deze buik, en dat ik deze dagen dus zeker niet moet wachten op weeen?
    want ik word namelijk een beetje gek..
    ik ben ongelooflijk dik ( buik) en mentaal word ik langzamerhand een wrak... ( heeft ook met het weer te maken)

en had ik nog een vraagje, als ik nog niet bevallen ben, zullen ze mij donderdag gaan strippen, maar nu heb ik gehoord dat dat alleen kan als je minstens 1 cm ontlsuiting heb... dus als ik dit donderdag niet heb, word ik dus ook niet gestript?

en nog een vraagje, ik heb ook gehoord dat als je totaal geen weeenactiviteit hebt ( harde buiken, voorweeen) dat ze je dan ook niet kunnen inleiden, en dat je dan tegen een sectio aan zit te kijken..
    ik heb namelijk eigenlijk vrijwel nooit harde buiken en al helemaal geen voorweeen... betekend dat, dat als ik 42 weken ben.. gelijk met een setio komen? want dit zie ik echt niet zitten...

ik hoop dat u mn vragen kunt beantwoorden
    m.v.g sarah

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sarah,

als er geen onstluiting is kan er niet gestript worden. Wat wel kan is "portiomassage", dat kan hetzelfde effect hebben. Vraag aan je verloskundige of ze dat wil proberen als strippen niet lukt de volgende keer. Wat je zelf kunt proberen is ananas eten (verse), tonic en bitter lemon drinken en vrijen. Hierdoor kan de rijping op gang komen, het lukt niet altijd, maar je kunt het proberen.
    Als je bij 42 weken nog geen onstluiting hebt krijg je zeker niet meteen een keizersnede. Wat er dan gebeurt is dat er een gel wordt ingebracht om de baarmoedermond te laten rijpen. Dit gebeurt twee keer per dag. als het dan nog niet helpt de dag erna (of 2 dagen later) weer. Vaak heeft het dan wel iets effect en kun je daarna de vliezen breken en een infuus krijgen.
    Probeer geduld te hebben, hoe lastig en zwaar het nu ook is. Strippen is en blijft een hulpmiddel, het ene lichaam is eerder toe aan bevallen dan het andere, tot die tijd zul je moeten wachten.
    Probeer wat afleiding te zoeken in dingen die je leuk vindt.
    Veel sterkte met wachten en ik hoop dat je een mooie en voorspoedige bevallling zult hebben!

Mirjam

Deel Deze Pagina