Hypermobiliteit en zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door IlonavanH90, 23 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Ik ben hypermobiel en 8 weken zwanger van ons tweede kindje.
    Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik met 20 weken uit de roulatie gegooid (toen uitzendwerk in de zorg, nu thuiszorg) vanwege een verweekt bekken. En helaas is dat bij de tweede zwangerschap nu vele malen eerder terug gekomen.

Ik ben gisteren na de eerste klachten al bij de fysio geweest en die was niet blij, volgens haar was het zachtst gezegd een record om met 8 weken al zulke klachten te hebben.
    Dit houdt alleen in, dat ik een keuze moet gaan maken, ik werk nu nog 16 uur vrij intensief en veel in beweging, maar heb ook een dreumes van bijna 1,5 rondlopen. Bekkenband komt vandaag binnen, dus hopelijk gaat deze ook nog helpen.

Zijn er meer dames die in dit soort posities gezeten hebben?
    Die mij tips kunnen geven?

Gezien ik ook sinds week 5 aan de primperan zit vanwege extreme misselijkheid en overgeven, vind ik het nu heel moeilijk om een roze wolk te vinden, hoewel ik wel probeer te genieten.

2. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    He, ik ben (net niet) hypermobiel en 1 van mijn heupen zit pertinent half uit de kom. Voor mijn werk moet ik veel lopen, maar heb nu diensten gekregen waarbij dit niet zo heftig hoeft. Misschien een idee om te overleggen met je werkgever?

Hopelijk gaat de misselijkheid over een paar weken over, bah bah, snap dat een roze wolk ver te vinden is.

3. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Hoi,

Ik ben ook hypermobile en loop vanaf 9 weken bij de bekkenfysio. Dit is ook mijn tweede zwangerschap.

Ik heb alles thuis uit handen gegeven qua huishouden, ik kook alleen nog. Heb veel afgezegd en moet nog veel afzeggen. Om toch nog soms dingen te kunnen doen hebben wij een rolstoel in huis gehaald. Zo kan ik nog een keer gezellig met mijn moeder winkelen. Ik loop dan stukjes en kan zitten wanneer ik wil. (Kan beiden niet lang. Niet lang lopen, niet lang zitten).

Werk sinds 20-21 weken zwangerschap 50%, omdat ik niet meer zo lang kan zitten en echt kapot ben. Dit had ik al veel eerder moeten doen, maar vond het heel moeilijk..

Ga trouwens ook nog naar de osteopaat, wat mij ook wel helpt. En verder doe ik elke maandagavond een uurtje aan zwangerfit, met aangepaste oefeningen.

4. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    hier ook hypermobiel en bekkeninstabiliteit, vanaf week 9.
    Vorige zwangerschappen helaas ook last van gehad, bij m'n eerste zat ik in een rolstoel, de tweede ging ik vroeg de ziektewet in en nu helaas sinds 20 weken ook weer in de ziektewet. Luister naar je lichaam, als je het fysiek niet aan kunt. Misschien zijn er andere werkzaamheden die je kunt doen?

5. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Ja ik ga maandag in gesprek met mijn manager! Ik hoop nog wel aangepast werk te kunnen doen maar echt de zorg leveren zal me nu niet gaan helpen.. zal voor nu even afwachten worden.

6. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Oh wat naar zeg. Het is heel moeilijk om goed te luisteren naar je lijf... en daarbij je dan te beseffen dat je nog zo lang moet kan heel zwaar zijn. Ik ben zelf ook hypermobiel en heb normaal al wisselende klachten. Bracers voor mijn polsen en voorzichtigheid met bekken, kaak, knieën, ellebogen, vingers, enkel en onderrug.
    Ik was met 6 weken al aan het huilen uit paniek door de verwerking en loop bij de hand en pols kliniek en bij de bekkenfysio.
    Met 17 weken ben ik de ZW in gegaan met zwangerschapsgerelateerde klachten. Ik ben nu 32 weken en heb inmiddels ook mijn rolstoel. Krukken is lastig met mijn polsen, maar die heb ik vanaf week 18.
    Thuishulp is aangevraagd voor mijn laatste maand, dan start mijn man met zijn nieuwe baan en ben ik veel alleen met onze dochter van 3. Zie er tegenop.

Niet somber worden en blijven praten, ookal voelt het voor jezelf alsof je zeurt.

Hoe was het gesprek met je manager??
    Veel succes hoor!
    Nijn!

Deel Deze Pagina