Is ranzig ook een smaak? Dat is namelijk de beste omschrijving 😂 Ik vond het zeker niet naar aardbeien of Citroen smaken. Ik mag 17 mei weer 🙄
Nee was gewoon dikke stroop en zo zoet dat ik er kotsmisselijk van werd. Bij de 2e heb ik op mijn verzoek een ontbijttest gehad.
Heb hem zowel vorige zwangerschap als deze zwangerschap gehad. Met 17 weken al. Het is mierzoet dat is de enige benaming. Ik deed niet nadenken en gewoon naar binnen drinken achter elkaar. Daarna wat last van me maag maar dit zakte weer af. Suc6
Vorige week de test gehad. Vond het drankje niet zo vreselijk..smaakte gewoon naar water met veel suiker erin.
Ik had ook die met sinaasappelsmaak. Oke, het is niet lekker. Maar het is nu ook weer niet zo vreselijk... Ik kreeg het drankje mee naar huis. Goede tip: het smaakt beter als het uit de koelkast komt. Gewoon in een glas, in een keer leegdrinken en klaar
Volgens mij lezen velen de vraag in mijn OP niet Maar wel lief dat jullie aanmoedigen qua smaak hoor hehehe
Kunnen ze niet voor jou de variant zonder sinaasappelsmaakje bestellen (aangezien je aangaf dat zkhs alleen die heeft)? Ik bedoel, dat zou toch gewoon moeten kunnen? Je bent vast niet de enige met een allergie.
Nee joh nergens voor nodig. Ik maakte me ook druk door alle verhalen maar het is me enorm meegevallen. Het drankje vond ik niet zo vies, alleen veel en door het snelle opdrinken voel je wel wat weerstand vanuit je maag, maar gewoon niet teveel op letten.. Die 2 uur vlogen voorbij en voelde me heel fit
TS, je hoeft niet per se een OGTT te doen hoor! Ik heb hem destijds geweigerd, vanwege andere redenen, en ben toen gewoon voor de dagcurve gegaan (nuchter moeten prikken, daarna iets moeten eten, weer prikken, weer iets eten en weer prikken). Het neemt veel meer tijd in beslag, maar het is wel een optie! Dit geldt trouwens voor iedereen; als je er zó tegenop ziet, bang bent dat je het niet binnen kunt houden of weet ik veel wat voor reden hebt om het liever niet te doen; gewoon om een dagcurve vragen, een OGTT kunnen ze je niet verplichten
Shaddixxx, bedankt voor je reactie Ik ga hier inderdaad om vragen wanneer ik naar de gyn moet! Ik vind dat drankje teveel risico met mijn hevige allergische reacties. Heb er simpelweg geen goed gevoel over. Dus een dagcurve lijkt me een betere optie
Ik heb vandaag dus ook de test gehad en vond het drankje echt enorm meevallen. Het zal niet mijn lievelingsdrankje worden, maar zo goor als soms word omschreven vond ik het bij langena niet!!
+1 ik kon het ook absoluut niet binnen houden en mocht vanaf toen een dagcurve doen. Het is wel zo dat de GTT een duidelijker beeld schets omdat ze dus exact weten hoelaat de siroop er in gaat en hoeveel en de tijd tot prikken. Het kan dus zijn dat ze je de dagcruve vaker laten doen om zeker te weten dat er geen diabetes mee speelt. Moet zeggen tijdens deze zwangerschap maar 1x hoeven doen omdat de baby zich keurig gedroeg qua groei etc. Mijn vorige gynaecoloog was sowieso wat strenger qua testjes e.d. (hij had de overtuiging dat elke zwangerschap complicaties heeft) als deze.
Ik ben geen zoetekauw, houd niet zo van vreselijk zoet. Dat drankje vond ik daarom mierzoet. Was net ranja zonder water. Zag er wegens mijn HG toen ook vreselijk tegenop. Heb het met mijn verstand op 0 achterover geklokt. En het was binnen gebleven gelukkig.