Hoi dames, Sinds ik de 25 weken gepasseerd ben heb ik regelmatig last van migraine. Ik ken dit van mijn vorige zwangerschap: eerst zie ik wazig/vlekken, dan krijg ik een doof en tintelend gevoel aan een kant en vervolgens hoofdpijn. Zo'n aanval duurt een uur of 4 en daarna ben ik vooral heel moe. Sinds een week is de intensiteit van de migraine verhoogd en heb ik het ook vaker en langer. Het gaat nu niet zo maar over en tussentijds heb ik moeie/branderige ogen en raar zicht, alsof ik een bril moet. Bloeddruk en urine is goed. Herkent iemand dit? Ik had gehoopt er vanaf te zijn maar t wordt juist erger...
Heb je je zorgen besproken met een arts? Ik vind het namelijk eerder lijken op pre eclampsie dan op migraine, met name omdat je het ook hebt over raar zicht. Volgens mij zouden ze dat wel moeten zien aan je bloeddruk en je urine, maar ik zou toch zorgen dat een arts van je klachten afweet. Sterkte ermee in ieder geval...
Ja, de arts weet ervan. Omdat ik verder geen klachten heb wordt niet gedacht aan pre eclampsie. Het rare zicht hoort helaas wel bij migraine, buiten de zwangerschap heb ik dit ongeveer 1 keer per jaar. Nu wordt het wel hardnekkiger. Ben morgen de hele dag in het ziekenhuis voor preventieve glucosetest, dus zal t nog eens vragen.
Heel herkenbaar! Heb het zelf van wk 16 tot wk 28 gehad. Ook stukken erger en vaker dan voor de zwangerschap. Ook met gezichtsvelduitval. Niet te doen zonder medicatie. IOM de bedrijfsarts en mijn teamhoofd ben ik mijn werkdagen anders gaan inrichten. 6 uur per dag en max 2 dagen achter elkaar om wat meer rust te krijgen. Was eerst erg sceptisch maar het heeft ontzettend goed geholpen.
heel herkenbaar. ik heb vooral savonds hoofdpijn, die dan s ochtends omzet naar migraine. mijn triggers zijn: felle zon, weinig vitamine rijk voedsel en sigarettenrook. als ik naar bed ga met zo'n wazige hoofdpijn zonder paracetamol in te nemen is het 80% zeker dat ik de volgende dag een paar uur plat lig. helaas mag je er nu geen medicatie voor nemen. de huisarts zei wel dat codeïne pcm wel mag, en dat dat beter helpt dan gewone !