Goededag dames Even een vraag.ik heb bij 28 weken een bloedtest gehad om te kijken of ik geen antistoffen tegen de beeb aanmaak of hij tegen mij gelukkig was alles goed.maar mijn suiker was 6,2 dus iets verhoogd nu ben ik niet meteen gebeld.dus toen ik kwam bij de Vk met 29 weken vertelde ze dat.nu moet ik donderdag een glucose test doen zie er best tegen op en ik denk ook dat de waarde helemaal niet zo hoog is.maar nu het volgende zijn er mensen die hem ook hebben gehad en die mij tips kunnen geven dat je minder misselijk word ofzo.en wat ik ook raar vind zijn de tegenstrijdige adviezen de een mag gaan lopen mag naar huis moet daar naar weer na een uur terug komen.ik moet echt twee uur op een stoel zitten en mag niks doen ja af en en toe naar het toilet Hoe ging dat bij jullie ik ga trouwens naar het zmc in Zaandam Liefs
Beste Angel, was je suiker nuchter 6.2? Want dat is het niet een beetje maar flink te hoog De grenswaardes zijn nuchter lager dan 5.3 en niet nuchter lager dan 7 (anderhalf uur na de maaltijd). Ik weet dat de procedure voor de glucosetest kan verschillen, maar ik had hetzelfde als jij: nuchter komen, prikken, glucose drinken, 2 uur stilzitten en weer prikken. Ik heb helaas geen tips voor je om minder misselijk te worden. Succes met je test!
Nee hèt was niet nuchter hèt kwam uit het 28 weken bloedonderzoek .morgen moet ik nuchter komen ben benieuwd wat het dan is. Liefs
Voor niet-nuchter is het helemaal niet verhoogd, dus dan snap ik niet dat je naar de OGTT moet Succes iig morgen!
Is niet hoog pas bij 6.7 niet nuchter is hier verder onderzoek gedaan doormiddel van de test. Ik kreeg hem thuis. Vanaf 00.00 niks meer eten of drinken ook geen water. 8.45 eerste keer bloed afgenomen toen gelijk dat smerige drankje en natuurlijk nog steeds niet eten of drinken 11.00 laatse keer bloedprikken. Daarna mocht ik weer alles. Ik moest op de bank blijven en mocht alleen lopen om naar de wc te gaan. Ben niet ziek geweest trouwens!
Ja Hilly1980 Ik snap het verder ook niet Maar ja ik doe het dan voor de zekerheid dan weet ik het wel zeker.
Dank je wel .Ja Hilly Ik begrijp het verder ook niet Maar ja ik doe het dan maar voor de zekerheid .dan weet ik wel.of ok het heb ja of nee. Bizzy bedankt voor je uitleg. En we zien het morgen wel . Liefs
Het is toch overal weer anders zie ik.. Bij mijn ziekenhuis wordt er nuchter gemeten.. Is hij onder de 6.1 dan geen actie.. Is hij boven de 6.1 dan drankje en nogmaals na twee uur prikken
Nou heb hem vandaag gehad wat was drankje ranzig zeg.en die twee uur niks doen duurde echt lang.gelukkig werd ik in de kinder prikkamer neergezet daar stonden hele lekkere stoelen nu morgen de uitslag ben benieuwd. Liefs
Bijzonder... Mijn nuchtere waarde was bij 3 controles prima, maar ik moest toch de OGTT en maar goed ook, want niet nuchter zat ik toch te hoog..
Mijn nuchter bls was 4.0 dus geen zorgen..daarnaast heb ik om andere omstandigheden mijn gemiddelde blds van de afgelopen maanden af moeten nemen en die was ook netjes... Ik verbaas me er alleen over dat het overal anders gaat
Mijn HBa1c was 32, dus meer dan keurig. En toch bleek ik na het eten boven de streefwaarde van 7 te gaan. Het is een wonderlijk iets, dat zwangerschapsdiabetes.
Dat is te hoog,en wat raar dat ze er bijna een week overheen laten gaan.Hier moest ik meteen dagcurves bijhouden,naar de diëtist, elke dag tc met diabetesverpleegkundige,en 2 dagen na de GTT spoot ik al insuline omdat het écht te hoog was. (Dit alles was bij mn eerste zwangerschap, 10 jaar geleden) Nu wist ik daardoor waar ik op moest letten (bij alle zwangerschappen al vanaf posi test verstoorde suikers,wat eigenlijk nooit voorkomt buiten gewoon diabetes),en moest ik meteen meten,en spuiten.
Jeetje... ik heb me al een beetje ingelezen net... Ik drink veel limonade. Dus dat laat ik maar staan. Voor de rest geen zoet beleg meer op brood. Verder at ik wel redelijk koolhydraat gezond dacht ik. Volkoren brood etc. geen pasta's & pannekoeken Wel af en toe patat en pizza, maar dat eet ik vanaf nu sowieso niet meer. Pfff stom dit
Nou vandaag de uitslag binnen en ja ik heb zwangerschapssuiker.het begin was mooi 5.1 Maar de eindstand was 8.2 dus te hoog.nu word ik meteen overgedragen aan de gynaecoloog.dat vind ik even minder. maar ja alles voor de beeb.nu moet ik maandag naar een diabetesverpleegkundige en dinsdag naar de gynaecoloog.2 maart naar de diëtiste en 3 maart groeiecho. Liefs Jij ook succes daantje vervelend hè dit