Glucose tolerantietest wie nog meer!!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Ingeping, May 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    Met zwangerschapsdiabetes moet je sowieso in het ziekenhuis bevallen omdat ze na de bevalling meteen de bloedsuikerwaarde van het kindje willen bepalen. Mijn zoontje werd na de bevalling meteen meegenomen voor onderzoek. Gelukkig was alles goed.
    Ik ben ingeleid met 39 weken voor 3 dagen lang, maar hij wilde er niet uit haha! Toen hebben ze het met 40 weken weer geprobeerd en ben ik een dag later bevallen.

2. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

Oct 22, 2010
    1,358
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi hoi,

Nee niet middels inleiden, Maar omdat met zwangerschapssuiker je kindje nogal eens aan de grote kant kan zijn, willen ze je liever in het ziekenhuis hebben.. Voor het geval dat..
    En dat je kindje last van de suikers kan hebben..

Ik had ook zwsuiker.. en met verspreid dieet kunnen regelen.
    Julia was te groot voor mn bekken achteraf en is gekomen met keizersnede.

3. Biancah

Biancah Niet meer actief

Bij mij was bloedtest van 10 weken niet goed. Had 9,7. Ik moest daarna op 1 dag 3x prikken zonder die drankjes. Was nuchter 5,1 2 uur later 7,9 en om 3 uur 6,9. Als ik vergelijk bij jullie zat ik dus ook erg hoog. Moet nu alleen naar dietiste en daarna weer gaan prikken.

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0

Ik vond het echt gewoon lekker. Oranje gekleurd. Was alsof het sterke ranja was. Dus weinig water zeg maar.

Ik vond het heerlijk haha. Maar het was een heel flesje, dat was net iets veel..

En ik moest het snel achterover kieperen van dat akelige mens, kon het niet op mijn gemakje opslurpen of van genieten ;)

Achja...nu mag ik dat niet meer....en zit aan de insuline....kwamen dr wel zo achter ..

5. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Dus het niet van zelf sprekend dat je ingeleid wordt?? Brengt even allemaal weer wat onzekerheden met zich mee, maar vraag lekker in de ronte....

6. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,973
    2
    38
    oosten van het land
    Mijn gyn vind het drankje achterhaald en een vertekend beeld geven
    Hij zegt thuis drink je toch ook geen suikerwater.. daar zitten zoveel suikers in dat eet je normaal echt niet weg.
    Ik moest dus nuchter prikken en dan gewoon goed ontbijten en na 2 uur weer prikken.

Balen dat je waardes niet goed waarden.
    Het wil niet automatisch zeggen dat je ingeleid wordt. Is afhankelijk van hoe je waardes zijn en blijven en vooral de grootte van je kind.
    Geloof wel dat ze je niet over de 40 weken dan gaan laten lopen dus als kindje er dan nogniet is zal het wel inleinden worden

7. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Het protocol verschilt per ziekenhuis. In het ziekenhuis waar ik loop hebben ze het protocol inleiden rond 38 weken mits inleidbaar.
    Mijn waardes zijn super netjes en ik hou het met een koolhydraatspreidend dieet goed onder controle.
    Maar toch ondanks dat zit ik in het protocol en wordt het inleiden. Dit was bij mijn dochter ook zo. Ook alleen dieet en nette waardes maar werd toch ingeleid.
    Ze zijn hier van mening dat de placenta te hard achteruit gaat bij zw. diab. na die 38 weken. Mijn dochter was verder ook niet een grote baby (2900 gram)

Share This Page