Even expliciet met de opmerking: uiteraard in een nette, zakelijke outfit. Dus geen spaghettibandjes met slippers (dat is de cultuur gewoon niet), maar altijd knielengte met nette schoenen eronder en zelf geef ik de voorkeur aan driekwartsmouwen. Elk jaar vind ik het toch weer een beetje awkward. Zeker nu ik zwanger ben. Blote benen naar kantoor, ja of nee? P.S. ik haat panty's - heb ze niet eens - dus dat ik geen optie.
Als ik een panty zou doen zou ik constant omhoog lopen te trekken (korte beentjes) Daarnaast is de kleur dan ook altijd weer een discussie punt.
Ja, ik doe dat wel vaak. Zwart jurkje of rok met shirt. Daaronder ballerina's of sneakers in de lente. Wel altijd net. Maar wij hebben een enorm losse bedrijfscultuur. Topjes/blote schouders vind ik zelf ook ongemakkelijk/not done. Nu ik een 7 maand dikke buik heb en snel warm heb kleed ik mij sowieso wat luchtiger of doe ik eerder een rok aan. Het wordt ook gemakkelijk 27 graden op kantoor in de zomer dus echt warm.
Ja dat snap ik dan wel ja. Ikzelf heb tijdens de zwangerschappen helaas last van spataderen en dat vind ik toch heel vervelend met jurkjes. Gelukkig beperkt het zich tot 1 been en dan ook mijn bovenbeen maar ja, als ik wat verder kom dan heb ik helaas ook echt zichtbare aderen op mijn onderbeen en richting voet. Vreselijk vind ik het, maar tot nu toe trokken ze gelukkig weg na de bevalling. Op mijn rechter bovenbeen zit wel een grote kluw(?) van 5x5 cm die elke keer groter wordt en waarvoor ik ook altijd doorverwezen wordt naar de radioloog om trombose uit te sluiten.. Denk aan een enorm dikke, blauwe, grote en onregelmatige plek. Erg pijnlijk ook. Godzijdank is deze niet zichtbaar als ik bijv ga zitten en de jurk trekt wat op want hij zit aan de achterkant. Maar dat is sowieso al 1 van de redenen dat ik niet korter dan knie lengte ga.
Ja, mits inderdaad een nette, zakelijke outfit. Ik draag zelf vaak maxi rokken als het echt heet is en ik een kantoordag heb. Sleehakken of mijn dichte sandalen eronder, wit shirt met lange of driekwart mouwen en het ziet er toch netjes uit. Overigens staat op ons kantoor altijd de airco op standje steenkoud, dus meestal is een zomers outfit niet aan de orde
Bij ons is de airco al eindeloos lang kapot wat betekent dat het op zomerse dagen al om 8u 28 graden is en alleen maar erger wordt. Dan voel ik me niet geroepen om me dik in te pakken omdat dat netter is, ondanks een striktere bedrijfscultuur. Dus nee geen panty en ik doe ook gerust sandalen aan. Niet een strandoutfit maar wel iets waarmee ik het niet nog warmer krijg. Ze zouden nl ook best de airco kunnen repareren denk ik altijd
Ik draag zelf altijd lange broeken, maar met nette kleding vind ik blote benen (bij een ander ) wel kunnen. Panty vind ik meestal niet echt mooi…
Ik vind dat prima kunnen mits je er gewoon netjes uit ziet. Bij ons op het werk is het altijd ijskoud dus voor mij zou het geen optie zijn . In sommige delen van het pand waar ik werk is het juist bloedheet. Ik zie daar soms wel eens mensen in outfits lopen dat ik denk omg....maar gewoon een rokje met een truitje lijkt me prima.
Zo irritant. Hier is het soms op onze afdeling ook steenkoud. Het rottige is dat je dat van tevoren nooit weet
Dat is hier ook. Moet in de zomer echt aan extra laagjes denken. Of regelmatig even naar buiten om op te warmen. Blote benen vind ik zeker wel kunnen. Het is de style van de kleding of het kan of niet. Maar dat geldt net zo goed voor een lange broek/jurk en tops.
Ja hoor, ik had zakelijk en/of net jurkje die tot de knie kwam aan met blote benen en wel schoenen mwt dichte neus uiteraard
Ja, mits netjes (zakelijk) en minimaal knielengte. Zelf ook benieuwd naar meningen over een beetje decolleté. Zeg expres ‘een beetje’, want dat kan ook heel subtiel natuurlijk. Maar waar ligt de grens? Ook hier: uiteraard sowieso binnen het segment ‘netjes zakelijk’. Heb namelijk zelf een teamlid dat hierin een beetje de grens opzoekt en ik twijfel over het punt waarop ik haar moet aanspreken.
Jawel hoor. Mits he netjes gekleed bent idd en niet met een strandjurkje. Hier is het het hele jaar door minstens 28 graden, maar je mag in de meeste gebouwen (overheir, bank etc) niet eens naar binnen op teenslippers of met kleding zonder mouw. Dus wanneer ik werk heb ik altijd een lange broek aan. Sommige collega's dragen wel een roken tot op of over de knie.