glucose

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door moon30, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    #1 moon30, 7 aug 2009
    Laatst bewerkt: 7 aug 2009
    wat is julie glucose?
    mijne 7.9 en zij zegt dat dat te hoog is.. ben nu 12 weken dus voor nu zegt t geloof ik nog weinig, maar krijg ontbijttest
    ???? over paar weekjes.. geen idee wat dat inhoud.. iemand??

2. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    pff rotbanner..m ben geloof ik de enigste bij wie de banner niet lukt :s

3. linde90

linde90 Niet meer actief

bij mij moet de glucose onder de 7 blijven, maar het is overal weer anders.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn glucose is de hele zwangerschap niet nuchter rond de 4.1 geweest. hier is de grens geloof ik ook 7.

5. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    ik heb vorige week test gehad.. nuchter 5,4 en na ontbijt ( 2 broodjes met jam en thee met suiker ) 7,2..
    Ze maakten zich een beetje zorgen om nuchtere waarde dus moet volgende week nog een keer bloed prikken..

6. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @moon zet je je banner wel bij handtekening wijzigen neer?

7. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    eehh handtekening wijzigen?? pff voel me met de minuut stommer worden.. waar staat dat dan??

alvast bedankt!!

8. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    heb t gevonden.. misschien doet ie t nu?? gaat dat automatisch?

9. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai Moon,

Als ik me niet vergis is een ontbijt test wederom een glucose test. Je moet dan vanaf 20.00 de avond voor het bloedprikken nuchter zijn. Alleen water en thee zonder suiker drinken etc en niks eten. Dan tappen ze een buisje bloed af, mag je ontbijten en na 2 uur terug komen en dan prikken ze nog eens. Ze vergelijken dan de waardes in je bloed.
    Als ik me wederom niet vergis, moet je nuchtere glucose waarde onder de 5 liggen idd.

PS. Omdat ik altijd kleine beetjes at, maar wel vaak zorgde ik er dus ook wel voor dat ik als eerste bij de bloedprikbank was. Vond dat ik al lang genoeg niet gegeten had :)

10. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

pff bij mij was hij geloof ik 4,8 bij 16 weken en 2 uur nuchter (dus krap 2 uur ervoor ontbeten) normale waarde, toevallig had ik bijna een jaar eerder eens voor een diabetes cursus op m'n werk m'n eigen waarde moeten prikken en die was toen ook zoiets. Sindsdien is het niet meer gemeten eigenlijk, was geen reden toe.

in principe is alles tussen ong. de 4 en de 7 normaal maar ik geloof dat ze voor zwangeren nuchter onder de 5 en niet nuchter onder de 7 het liefste zien. Dat je een keer vlak na het eten een stuk hoger zit zegt niet zoveel, als dit altijd zo is of in nuchtere toestand dan kan dit wijzen op zwangerschapsdiabetes. En dan kan het zijn dat je aan een dieet moet of in het ergste geval dat je insuline moet spuiten gedurende je zwangerschap.

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi.

Rond de zeven is idd te hoog als je zwangerbent. bij mij is hij nuchter smorgens nu 5.7 en na het eten tussen n 7.9 en idd moet als je zwanger bent het liefts onder de 7 zitten. Bij mij is er suiker ondekt toen ik 6 weken zwanger was dus is geen zwangerschapsuiker helaas en zit er dus ook heel me leven aan vast maar daar leren we wel mee leven, Hoop dat het voor jou goed uit pakt want anders moet je idd insuline gaan spuiten de zwangerschap.

groetjes patricia

12. MvN

MvN Niet meer actief

Hoi!

Ik heb een lunchtest gehad, dat houd in: 1e keer nuchter prikken. Dan eten en wanneer het eten op is een uur later weer prikken. En dan een half uur later weer.

Mijne was 5,2 nuchter
    na het eten 7,4
    half uur later 5,3

Ik moest alleen een beetje oppassen met suiker, maar verder moest ik me niet druk maken. Die waarde na het eten kwam ook door een witte boterham met hagelslag en een witte boterham met kaas en veel boter.

Volgens mij is het zolang je kindje goed groeiten niet te groot word goed :)

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

die van mij was aan de hoge kant namelijk 6,8
    gemeten aan de hand van 2 dagen 4 keer daags bloedprikken tijdens een ziekenhuisopname. Mijn kindje was namelijk erg groot voor het aantal zwangerschapsweken, en daarom werd er aan zwangerschapssuiker gedacht. Uiteindelijk werd geconcludeerd dat het dus aan de hoge kant was maar niet ernstig want het was onder 7,
    en de volgende dag ben ik bevallen.
    Ik was wel blij dat ik dit kon doorgeven aan de artsen die mijn zoontje verzorgden, want toen ik dit aangaf zeiden ze meteen: oke we gaan meteen meer glucose toedienen want we vonden al dat hij wat laag zat in zijn glucosewaarden. (was natuurlijk gewend om veel glucose van zijn moeder te krijgen). En ze gingen het ook daadwerkelijk terplekke toedienen, dus het was wel belangrijk!
    Groetjes

Deel Deze Pagina