24 weken zwanger controle bij gynocoloog alles was goed alleen kleine baby

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Angel24, Aug 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel24

Angel24 Actief lid

Feb 1, 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Vandaag heb ik controle gehad bij de gynocoloog hij heeft naar mijn bloeddruk gekeken alles was goed.

Daarna heeft hij echo gemaakt en naar de baby gekeken alles was gelukkig goed alleen de baby is iets te klein maar hij heeft gezegt dat het niet erg is.

De hartje klopte en en de baby is heel erg druk blijf geen minuut stil, ik heb gevraagt of hij de geslacht ook kan zien hij heeft extra nagekeken en kans is groot voor een meisje.

Hij heeft ook naar mijn placente gekeken lag 4 weken terug dichtbij baarmoedermond, gelukkig is die naar boven toe gegroeid...

Zijn er meiden hier die ook klein baby hebben gekregen, wanneer de baby klein is kan het zijn dat de bevalling ook iets makkelijker kan gaan?

Groetjes,

ANGEL24

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meid
    de grootte van de baby zegt niks over de bevalling.
    maar je beeb kan nog even doorgroeien, misschien dat het straks wel goed op gewicht is.

bij mij zeiden ze dat het kindje nu mooi op schema ligt, maar dat het straks alsnog een flinkerd kan gaan worden, omdat volgens de gyn de beeb pas in de laatste paar weken ook goed kan aankomen.

3. Angel24

Angel24 Actief lid

Feb 1, 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

De gyn zei tegen mij dat ik zelf ook klein ben 1.65 en normaal is dat de baby klein kan zijn, alles was gelukkig in orde hoefde mij niet zorgen te maken.

Ik vroeg aan de gyn waarom ik klein buikje had hij heeft gezegd ben maar blij met de klein buik want als je een groot buik had, had je ook groot baby...

Nou hopen dat de baby nog goed aankomt en een makkelijk bevalling krijg :))

Groetjes,

ANGEL24

4. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ah oke ;)
    ik ben zelf ook niet groot 1.62cm
    zie fotoalbum heb een megabuik hoor
    maar toch geen groot kind ;)
    ik dacht ook dat ik een megakind in mijn buik had, maar de gyn had hem gemeten 443 gram en 27 cm dus gemiddeld ;)

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik heb een kleine buik en mijn kindje loopt 2 weken voor op groei en ben zelf maar 1.65 en 58 kilo dus dat wil idd niks zeggen. Mijn man daarintegen is 2 meter en 105 kilo dus daar zal het wel van komen :)

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Bij mij dachten ze ook rond die tijd dat Milan een kleine baby zu zijn. Naar mate de zwangerschaps vorderde nam zijn gewicht goed toe. Toen hij (met 40+4) geboren werd was hij 3720 gram.
    Dat vind ik geen kleine baby meer (maar wel een lekker manneke!!)

7. Angel24

Angel24 Actief lid

Feb 1, 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Ik ben momenteel 24 weken zwanger ik heb nog tijd, als mijn baby gezond is en mooi aankomt tot de bevalling datum vind ik prima.

Meiden wat gaat de tijd snel, nog 3,5 maand dan krijg ik mijn baby in mijn armen ik kan het niet geloven :)))

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

maak je niet druk, hier was Ties met 35 weken nog wat klein voor het aantal weken zwangerschap. ben op de uitgerekende datum bevallen van een kindje van 7 pond :)

9. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    Het lijkt wel of ik mijn eigen zwangerschap hier weer herlees :)
    Lisa was ook te klein, heel bewegelijk en ze konden moeilijk het geslacht zien.
    Ze is dismatuur geboren (wel wel volgroeid maar gewicht en lengte van een prematuur). Ze heeft 1 dag op de kinderafdeling gelegen en daarna lekker bij mij.
    Ze is nu een gezonde mollige meid :)

10. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Ze hebben ook altijd gezegd dat Kyra een kleintje werd, en dat was ook zo. Ze was 46/47 cm bij de geboorte (schatting van onszelf) en woog 2580. Ze zal nooit een reus worden (nogal moeilijk met een mama van 1.57 en een papa van 1.76), maar ze doet het echt goed en is nu Hollands welvaren in een maatje kleiner (ze heeft nu maat 74, en daar zal ze wel even in blijven).

Share This Page