Echt (kei)harde "voetbal" buik(en)

Discussion in 'Gezondheid' started by Mirre, Jan 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    #1 Mirre, Jan 24, 2010
    Last edited: Jan 24, 2010
    De titel zegt het al: Ik heb sinds een week of 2 echt hele harde buiken. Eigenlijk op veel momenten van de dag.
    Nu ben ik officieel 28 weken zwanger, maar de kleine loopt qua groei voor en is zo groot als 32 weken. Ook heb ik veel vruchtwater, een enorme toeter (alsof ik elk moment ga bevallen) en momenteel last van m'n rug.

Wat kan ik doen aan die harde buik(en) en waar komt het exact vandaan?
    Ben thuis in de ziekte wet dus aan werkdruk kan het niet liggen, voel me wel af en toe gespannen/druk maar dat is niet zo gek met een eerste kindje van nu 19 maanden oud die veel van me vergt.
    Veel rusten /slapen lijkt het ook niet minder van te worden.

Wie heeft tips?
    Moet a.s. woensdag weer op controle bij de gyn en zal t dan ook zeker bespreken.

Ohja en ik heb ook sinds een paar dagen steken in het onderkantje. Zeg maar t lijkt wel het schaambot afzo...
    Dat had ik toen ik zwanger was van Dean ook, maar veel later...
    Is er ene verband met de harde buiken?

Mirre

2. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Als je er veel hebt op een dag is het echt een teken dat je rustig aan moet gaan doen! Een paar per dag mag je er hebben, maar niet te veel. Ik zou echt goed luisteren naar je lichaam, anders heb je straks nog kans op een vroeggeboorte ofzo.

3. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Hoe is het gegaan bij de vk?

Tja denk dat echt alleen rust helpt. Maar dat is inderdaad lastig als je er 1 hebt rondlopen van 19 maanden. Misschien kun je iets regelen dat je kindje 1 keer per week een middagje bij oma is? Kun jij even bijkomen en van de rust genieten.

Die steken die jij voelt aan de onderkant, denk dat dat te maken heeft met het indalen. Is wel iet wat vroeg geloof ik, maar ach de een heeft het sneller dan de ander:p.

4. debby01

debby01 Lid

Aug 24, 2009
    5
    0
    0
    Het hoeft niet per se het indalen te zijn. De druk is al voldoende... Ik doe yoga en heb ook last van mijn botten. Mijn kindje is nog lang niet ingedaald (ben nu 30 weken maar loop 2 weken voor), maar door de druk en het verweken van de botten, wordt het kraakbeen zachter en dat kan pijnlijk zijn. Bij mij helpt het dat ik niet teveel en te lang loop.

5. Angelala

Angelala Actief lid

Apr 3, 2008
    296
    0
    0
    Ik heb hier tijdens mijn zwangerschap ook veel last van gehad(hardde buiken) kwam achteraf van het groeien van de baarmoeder;)

6. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb exact hetzelfde, heb er net even de vk voor gebeld. Zij zei dat ik nog écht rustiger aan moet doen dan ik al doe. Ik doe dus al niets, zit ook thuis. Maar nóg rustiger aandoen is bij mij het devies.
    Het is echt heel vervelend, die harde buiken. Ik heb zodra ik maar opsta al. Veel rustiger kan ik niet aandoen.

7. Peentje

Peentje Actief lid

Jan 29, 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Ik heb ook erg veel last gehad van pijnlijke harde buiken en ben er voor opgenomen geweest omdat ze ook ontsluiting gaven met 34 weken. Ik rustte heel erg veel en om de pijn te verzachten deed ik er een hot pack op. Die is lekker warm en vormt zich om je buik waardoor die heerlijk in de broek kan. Heel veel succes en luister naar je lichaam

Share This Page