Hallo, Afgelopen zondag (4/9) ben ik wezen zwemmen.. In het zwembad ging alles goed en had ik nergens last van, maar sinds die zondagavond heb ik bijna continu buikpijn. Steken van onderen, buikpijn vooral onderin (beetje scheurend/ steken/menstruatiepijn), maar ook door de hele buik, in de onderrug, bovenbenen, liezen. Tegelijkertijd vaak ook nog harde buiken. En het lijkt wel alsof de baby daar ook last van heeft, want die begint na een tijdje dan ook vaak druk te bewegen, waardoor het alleen maar erger wordt.. Begin langzamerhand best moe te worden, want alleen 's middags is het vaak even rustig. Maar 's avonds, 's nachts en 's morgens is het dus sinds een week al bijna continu.. En afleiding zoeken helpt ook niet echt, want ook tijdens het wandelen of in de supermarkt sta ik zo ineens krom van de pijn, vaak pas als ik krom sta ben ik weer bewust dat dit openbaar gebeurt en dan zie je dus iedereen al kijken, O, O!! Bevalling??? Nou begin ik sinds vanavond ook nog last van de darmen te krijgen en lijkt wel alsof ik een flinke buikgriep heb.. (Niet echt diaree trouwens, maar ik kan net zo goed overnachten op de wc, ook misselijk, niet overgegeven gelukkig) Is dit normaal, komt dit door het zwemmen?? En kan dit zo nog 4 weken doorgaan?? (Ben nu 38 weken zwanger en het kindje is al sinds 34/35 weken ingedaald) Ik heb inmiddels best spijt van het zwemmen, misschien dat jullie een andere verklaring hebben?? Gr. Carlien
HOi Carlien. Ik denk niet dat het door het zwemmen is gekomen, tenzij je van de wildwaterbaan bent gegaan of van de hoge duikplank Het klinkt als of je aan het rommelen bent, voorweeen. Het kan ook van een blaasontsteking afkomstig zijn, laat morgen ochtend je urine nakijken bij je huisarts. Ook al heb je geen pijn bij het plassen en hoef je niet vaker dan normaal, toch even doen! Is het geen blaasonsteking dan is het verstandig contact op te nemen me je verloskundige. Succes! Imke
Hallo, Bedankt voor de reactie.. Toch nog een paar vragen.. Gisteren de as. oma helemaal in paniek, ongeveer elke 3 minuten kwamen dit soort weeën terug, bijna 2 uur is dit zo doorgegaan.. Maar zijn we toch nog naar mijn tante gegaan en nou hadden zij het over een vroege start, omdat het ook weer stopte.. Wat is het verschil tussen een vroeg start en voorweeën dan? Het was trouwens geen blaasontsteking.. Maar nou heb ik vrijdagmorgen weer een afspraak bij de gyn. Wat kunnen ze dan doen, want ze moeten toch ook afwachten? Of kunnen ze nu ook al strippen ofzo? Om een beetje een idee te krijgen wat er vrijdag gedaan kan worden.. Het heftigste wat ik heb gedaan in het zwembad, was het bubbelbad. Ik ben blij dat het gewoon toeval is.. Gr. Carlien
Ik vraag dit trouwens, omdat ik me wel moet voorbereiden op zo'n gesprek. Want bij de gyn. is het vaak nogal onpersoonlijk (ik moet dit keer ook nog bij een vreemde gyn., want mijn eigen is met vakantie en daardoor is het ook nog drukker). De laatste afspraak was met 36 weken en nu dus met 39 weken weer. Het is een beetje het lopende band idee daar.. Gr. Carlien
hoi ik zou gewoon je vragen op een papiertje zetten voor de arts. Werk als je binnen bent netjes je lijstje af, dan weet je zeker dat je niets vergeet. Voorweeen komen vaak voor, het kan zijn dtahet kindje nog dieper indaalt of dat het vast wat voorwerk is, dat de baarmoeder als het ware oefent. Dat kan best een poosje in een regelmaat zijn. Daarna zwakt het weer af. Heel vervelend, want je denkt dta het begint maar het is een valse start. Het is niet voor niets, het helpt wel om de baarmoedermond alvast wat rijper en weker te maken. Het kan best zijn dat je dit vaker krijgt voordat je uiteindelijk gaat bevallen. Pas als je een uur of langer weeën hebt die elke 4 minuten komen en die een minuut of langer per stuk duren dan kun je spreken van een begin. In dat geval bel je ook met je arts. Mirjam