Aambei opengesnede

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lovingmyboy, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hoi, even een vraag..

Ik ben nu 38 weken zwanger en heb vanmiddag bij de huisarts een getromboseerde aambei open laten snijden. Zij zei dwthetgeen kwaad kon ivm infectie ofzo.

Nu lees ik op internet al verschillende verhalen van vrouwen waar de aambei binnen no time terug was en van huisartsen die dat eigenlijk niet doen omdat er wel risico op infectie is.

Nu ben ik dus een beetje bang geworden. Wat moet ik nu doen? Hij is dus al opengesneden dus daar kan ik niets meer aan doen, maar zijn er dingen die ik kan doen om infectie gevaar te verkleinen? En dat ie terugkomt? Is het gevaarlijk?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

wat vervelend dat je last had van een getromboseerde aambei. Dat doet echt ontzettend veel pijn. Soms is lastig te zeggen wat de juiste manier van behandelen is. Maar als je er zo'n last van hebt, is dit ook niet echt bevordelijk voor de naderende bevalling. Ik kan me dus wel indenken dat de huisarts ervoor gekozen heeft de aambei open te snijden, ondanks de kans op infectie of dat de aambei weer snel terug komt. Belangrijk is dat je de wond goed schoon houdt. Dus goed spoelen met water en de wond aan de lucht laten drogen. Dus geen onderbroek en inlegkruisje in, maar met de blote billen in bed liggen. Wat ook wel eens helpt is een zitbadje badedas (kastanjebad). Dit helpt vaak goed. Merk je toch dat er tekenen van een infectie ontstaan, laagdrempelig de huisarts bellen voor de juiste behandeling. Succes en een goede bevalling toegewenst!

Groetjes Monique

3. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Dank je wel voor je reactie... Kun je misschien nog vertellen hoe groot de kans is op infectie, hoelang dit is en hoelang ik deze maatregelen moet nemen? Wat zijn de gevaren van een infectie? Sorry voor mijn vragen maar ben gewoon erg bang dat het ontstoken raakt..

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    De kans dat het ontstoken raakt, als je het goed schoon houdt, is klein. Als de wond gesloten is, mag je verwachten dat er geen kans meer is op ontsteking. Als het echt ontstoken raakt krijg je er veel pijn aan en kan je zelf niet lekker worden. Soms is er dan behandeling nodig met antibiotica. Maar de kans dat, dat nodig is, is erg klein.

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina