Ik heb positieve ervaringen met het behandelen van ontstoken tandvlees met oil pulling of olie trekken. Binnen twee weken is het zo goed als weg. En nu ik zwanger ben begin ik weer last te krijgen. Het vaak poetsen en flossen helpt niet. En ik ben bang dat mijn bloeddruk weer omhoog gaat, want het is wel bewezen dat het met elkaar te maken heeft. Heeft iemand ervaring met of info over olie trekken tijdens zwangerschap? Is het veilig?
Geen idee wat olie trekken is... ik moest van mondhygiëniste spoelen met perio aid voor 2 wkn. Daarnaast heeft ze grondig schoongemaakt en moest ik anders poetsen en met stokers/raggers en nu is het zo goed als weg.
Ja was pas geleden, mocht gewoon met zwangerschap. Ik vond het ook erg vies spul. Heb niet echt verkleuring gemerkt maar denk dat dat dan tijdelijk is? Mocht ook max 2 wkn gebruiken. Anders ook eens bezoekje mondhygiëniste/tandarts doen? Ik had eigenlijk al vroeger in zwangerschap moeten doen, maar had niet zo door dat het ontstoken was. Toch niet zo goed voor baby begrijp ik om mee door te lopen... Volgens mij zijn stokers en raggers effectiever dan flosdraad, misschien helpt dat ook? Dat bloedde eerst heel hard bij mij... nu bijna niet meer
Ik gebruik softpicks, deze zijn zachter dan stokers en ragers, ik had continu ontstoken tandvlees. Het is wel weer een beetje op gaan spelen tijdens deze zwangerschap, maar lang niet zo erg als tijdens mijn eerste (en dat terwijl ik ook nog heel veel heb gebraakt deze zwangerschap), dus ze helpen hier vrij goed. Verder poets ik hier momenteel alleen 's avonds, aangezien ik 's ochtends teveel moet braken, tandenpoetsen wordt dan afgeraden.
Gewoon na elke maaltijd tandenstoken met hout (goed doordrukken, totdat het tandvlees wit wordt!) en twee maal daags poetsen met parodontax. Ook je tandvlees neem je een stukje mee. Flossen is twee keer in de week genoeg en helpt niet tegen parodontitis. Edit: tandenstoken is eerst vrij onprettig maar dat is alleen maar omdat de boek al ontstoken is. Gewoon doorzetten, dan houdt het vanzelf op met bloeden en wordt het mooi roze.
Ik heb ook liever raggers. Ik gebruik ze dagelijks, maar enkel na de laatste poetsbeurt voor het slapen gaan. Misschien toch om die perio vragen. Liever verkleurde tanden dan hoge bloeddruk
Ik ben blij dat ik nu mijn tanden kan poetsen. Bij de andere zwangerschappen werd ik misselijk van een tandenborstel in mijn mond. Ik kreeg steeds het gevoel dat ik niet goed gepoetst had.
Ja, dat heb ik ook wel, maar 's avonds in de badkamer waar het raampje op een kiertje staat, gaat het wel. Ik ben wel overgestapt op paradontax omdat ik niet meer tegen die zoetstoffensmaak kon, daarvan ging ik kokhalzen, paradontax is ook goed voor je tandvlees, dus dat is een prettige bijkomstigheid. Als ik me erg beroerd voel, sla ik ook nog weleens de softpicks over, maar eigenlijk gaan die nog makkelijker dan het poetsen zelf, dus meestal poets ik kort en gebruik ik de softpicks zorgvuldig. Mocht je de softpicks halen, haal dan niet die van het kruidvat, want ze zien er hetzelfde uit als de andere, maar zijn veel stugger ( mijn mondhoeken gingen er stuk van), die van GUM (sunstar) zijn veel fijner.